Gå till innehåll

Bankproblem - konto -5k helt plötsligt?

Recommended Posts

Postad

Hallå Pf!

Är ute och reser lite, och som på alla andra platser i världen så behöver man pengar. Drar till en bankomat och får avslag på den och sedan 2 till, där den säger "kontot tomt" när jag vet att jag lämnade sverige med 7k sek på kortet.

Hur som helst, loggar in på nordea och upptäcker eländet, visst fan står det på -5k sek.

Nu till min fråga; hur fan gick det till? Inte rört kortet sen jag lämnade sverige och då visste jag att jag hade 7k på kortet. Har cashat ut en del från några sajter, men dessa ligger fortfarande kvar, jag ser heller ingen större förändring på de transaktioner som skett de senaste 2½ månaderna.

Får såklart inte tag på nordea idag då det verkar vara långhelg, tilt.

Svar uppskattas.

Mvh

Gul till Jul

Postad

Ingen aning, men en sak som är relaterad till det här: Hur fan tänker folk som har sitt Visa/Mastercard kopplat direkt till bankkontot? Det var anledningen till att jag bad Nordea dra åt helvete, och nu måste jag tydligen göra samma sak med SEB, eftersom "vanligt bankkort utan Visa" ska utgå ur sortimentet.

Postad
Ingen aning, men en sak som är relaterad till det här: Hur fan tänker folk som har sitt Visa/Mastercard kopplat direkt till bankkontot? Det var anledningen till att jag bad Nordea dra åt helvete, och nu måste jag tydligen göra samma sak med SEB, eftersom "vanligt bankkort utan Visa" ska utgå ur sortimentet.

ja lite frustrerande men det är bara att skapa ett kapitalkonto så kan du enkelt och smidigt föra pengar mellan det och bank-kontot. utan dosa, bara med personnummer och 4 siffrig kod på internet.

Postad
Hur fan tänker folk som har sitt Visa/Mastercard kopplat direkt till bankkontot?

Jag har VISA kopplat till "lönekontot", och där har jag aldrig några större summor. Som urmyrakeback skriver så har man lämpligen ett annat konto (med högre ränta) där de större summorna förvaras.

Postad

Det står ju vad du gjort för transaktioner det borde ju klarna om du kollar där?

Har hänt mig en gång när jag handlade flygbiljetter för ~10k och det var reserverat för dubbla beloppet. Det drogs dock aldrig men jag hade minus på kontot ett tag.

Postad
Det står ju vad du gjort för transaktioner det borde ju klarna om du kollar där?

Har hänt mig en gång när jag handlade flygbiljetter för ~10k och det var reserverat för dubbla beloppet. Det drogs dock aldrig men jag hade minus på kontot ett tag.

Det kan det vara! bokade flyg för runt den summan som dragits extra, dvs kanske dubbling. Ska in och kika igen, har för mig att jag råkat ut för liknande tidigare. Hur lång tid tog det tills du fick tillbaka dina pengar?

Edit 3: inte nykter glöm de senaste jag skrev.

Postad
Det kan det vara! bokade flyg för runt den summan som dragits extra, dvs kanske dubbling. Ska in och kika igen, har för mig att jag råkat ut för liknande tidigare. Hur lång tid tog det tills du fick tillbaka dina pengar?

Det löste sig första följande bankdag.