Gå till innehåll

Lönsammaste Spelform?


kamchez

Recommended Posts

Hej.

 

Tänkte höra med er om en fråga jag har.

 

Man har hört att folk har grindat upp sig i nivåer så att de slutligen spelar på 1000/2000 usd bord. Min fråga lyder :

 

Med vilket spel (SNG/CASH GAME/ Heads Up/ kommer man till dessa nivåer "lättast" eller ska jag uttrycka mig bättre... lönsammaste sättet med tanke på % chans att vinna.

 

exempel : SNG - 10 manna bord - 10 % chans att vinna

HeadsUp - 50 % chans

 

osv ... matten stämmer säkert int ens och det beror på "vilket man är bäst på att spela som person osv..."

 

frågan är dock vilken är lönsammast.

 

Själv har jag lite svårt med turneringar då jag tappar koncentratonen längre in i turneringen ... kanske redan efter någon timme då jag byggt upp en ganska bra stack.

 

SNG samma där... kan hamna in the money var tredje gång men orkar inte spela sånna har ingen tålamod för detta.

 

Heads Up är det spel jag älskar att spela och spelar oftast.

 

Har själv börjat grinda - satte in 10 usd - är nu uppe i 98 usd.

 

(inte direkt en jätte succe för vissa) men för mig är det en början.

 

Det känns bara så segt och man vill gärna komma uppp i högre nivåer snabbar och på ett mer lönsammare sätt då Heads up är lite 50 / 50 att man vinner (även om jag vinner 75 % av gångerna jag kör)

 

Kom gärna med lite förslag och ideer och även berättelser från er själva och andra ni har hört "lyckats grinda upp sig till höga nivåer" och hur dessa gick tillväga?

 

MVH

 

Kamchez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just ja... ville bara lägga till ...

 

det finns massor av svenskar som är proffs och tjänar bra pengar på pokern.

 

hur satte alla dessa igång? hur lång tid tog det?

 

satte dom in en tusing och började grinda eller 10.000 eller hur går det där till egentligen ?

 

fattar inte hur man kommer upp i så höga nivåer

 

är heads up något som är "lönsammt" i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läs artiklar och böcker. spela mkt och kolla på pokerprogram.

Kör ditt spel, du kommer lära dig saker efterhand.

 

Men för guds skull spela för att det är kul och sätt lite realistiska mål. Alla vill klättra i nivå, sikta på att ta dig till nästa nivå istället för att sikta på att spela mot gus och durrrr... det finns en liten risk att du blir besviken.

Att förbättra sitt spel är en bra utgångspunkt. Försök fatta riktiga beslut, strunta i resultatet, svängningar är en del av spelet.

Gå igenom dina nyckelhänder och var ärlig mot dig själv: var mina beslut okej här? Försök komma ihåg vad du har gjort rätt/fel och ha det i åtanke nästa gång du spelar. Ladda hem pokerstove om du inte har det ännu och gå igenom situationer där du är osäker.

 

Babysteps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

 

 

wow. tack för alla svar ;)

 

Jo ska försöka sätta lite "realistiska" mål.

 

Tänka på mitt spel istället för resultaten.

 

Jo 40 spel är inte mycket till underlag.

 

Uppdaterat min tracker nu.

Vi får se hur det går i framtiden .. det värsta är att jag blir sugen på att gå upp i "nivåer" och torskar allt :/

 

Aja tack för all info ;) får hålla mig till HU sålänge och se vart det leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000/2000 finns bara i limitspel. horse eller texas. vad jag vet är det endast 2 svenskar som har spelat så högt, erik123 och TLK.

 

erik123 var med tidigt så tvivlar på att man kan lyckas med hans metod i dagsläget.

 

TLK var väldigt intelligent, spelade 12h/dag med full fokus i 2år och spelade mot de bästa han kunde möta hela tiden. tvivlar på att det finns överdrivet många som skulle kunna lyckas med hans bedrift.

 

skulle jag gissa på någon metod som kanske funkar idag så är det renodlad matte, typ som hoss_tbf.

 

 

i dagsläget är alla spelen rätt likvärdigt lönsamma. hade något spel varit extra lönsamt hade grinders bytt till det spelet. finns viss tröghet innan skillnaderna jämnas ut, men så stor är inte skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinst 75% av gångerna... Hur många HU är det baserat på?

 

75% roi e det bästa jag nånsin hört

 

 

Är jag ute och cyklar om jag påstår att vinst 75% av gångerna HU motsvarar 50% roi (borträknat rake)?

 

Anta 4 spel á $1. Du vinner 3 spel och förlorar 1 dvs total profit $3-$1 = $2.

 

$2/$4*100 = 50%

 

Är den beräkningen felaktig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag ute och cyklar om jag påstår att vinst 75% av gångerna HU motsvarar 50% roi (borträknat rake)?

 

Anta 4 spel á $1. Du vinner 3 spel och förlorar 1 dvs total profit $3-$1 = $2.

 

$2/$4*100 = 50%

 

Är den beräkningen felaktig?

 

Nä det skall väl vara rätt, om du bortser från rejken. Det är väl Sexyterran som är ute å seglar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag ute och cyklar om jag påstår att vinst 75% av gångerna HU motsvarar 50% roi (borträknat rake)?

 

Anta 4 spel á $1. Du vinner 3 spel och förlorar 1 dvs total profit $3-$1 = $2.

 

$2/$4*100 = 50%

 

Är den beräkningen felaktig?

 

Men man räknar såklart aldrig bort rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök bara att tänka så logiskt som möjligt utan att tänka på känslor.

När jag började spela depositade jag €50 och när jag hade grindat upp det till typ $500 spelade jag $5 SNGs, 1500 st mest för att nöta och jag tyckte att det var enkla pengar.

Det som ger mest $/100 händer är nog nosebleed livespel. Om jag skulle få välja ett spel som jag skulle få vara riktigt bra på är det nog PLO 6-max. Tycker fiskration är högst där, om man bortser från typ MTTs där man inte kan komma upp i så höga stakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow ..här tog tråden "fart" :) kul att se :D

 

iaf .. jaa 75 % är inte direkt nå bra och det var iofs baserat på så få spel så vi får se hur det blir med den saken i "längden" .

 

jaa livespel .. eller sitta och grinda ett cash game ... inte direkt my cup of tea ..men kollar man på de här gus o durr o alla så ser man oftast "största potterna" på deras omaha spel och cash games.

 

så antar att det kan vara "lönsammast" om man nu är bra på det ...

 

Kul att veta hur folk kom till den nivån dom är på idag... och hur de satte "igång" osv... kanske man ska läsa en pokermag eller starta en ny tråd :P

 

tack för alla svar ..har varit trevligt att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iaf .. jaa 75 % är inte direkt nå bra och det var iofs baserat på så få spel så vi får se hur det blir med den saken i "längden" .

 

75% är ruggigt bra, och du ska (ledsen att säga det) vara mkt glad om du upprätthåller 60% på sikt. Och med "på sikt" menar jag över några tusen HU-turneringar.

 

Sånt där är omöjligt att mäta statistiskt utan väldigt stort underlag, och även om man har ett enormt underlag så finns det problem med statistiska beräkningar.

 

bara o jobba på o hoppas på det bästa! Framför allt, studera spelet och nöj dig aldrig med dina kunskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likt sportsbetting ska du spela på det som ger högst värde, bara för du är bäst på Texas Holdem (j.f ditt lag är bäst på pappret och storfavorit) så betyder det inte att du bara ska spela det om motståndet är jämförbart med dig själv. Finns det ett omaha-bord med idioter så tjänar du mer där även om du själv är ganska dålig på det.

Table/game selection är viktigare nu än någonsin med tanke på alla "grinders" som finns därute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...