Gå till innehåll

Svs laggar på ny dator med Vista


links84

Recommended Posts

Varför laggar SVS på min nya dator? köpte ny dator igår för 5490:-. en fuj/sie med dual-core och 4 gb ram. Det kan ju omöjligt vara prestandan på datorn som är dålig!? har en 2½år gammal hp laptop som funka fint.

eller e det vista som ställer till det?

 

När jag säger lagga så tänker jag rent grafisk, det hackar när korten kommer fram osv. extremt irrterande när man köpt ny burk för poker!!!

 

Det är endast när man kör flera bord. Någon som upplever liknande lagg i vista?

 

vore tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde att detta va löst men det laggar fortfarande, inga andra lösningar?

Får vä byta burk annars till något kraftigare, men det känns ju sjukt bara för att spela lite poker, men det verkar ju som att det är nått skumt med den som gör att den inte vill funka med svs. Kan det vara nätverket kanske, ska testa och köpa en wlan n-adapter då jag har en sån router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt undan en burk som jag ska byta till nu, en fuj/sie med Quad processor och 3gb ram. vad tror ni, löser det mitt problem?

 

Är ju så jävla meck och byta burk och installera så visar det sig att det är något med anslutningen. men jag har ju inte haft problemet på min tidigare dator med xp så det kan ju inte vara anslutningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårdvaran ska ju lätt räcka till

 

edit: menar hårdvaran i din "gamla" burk då

 

kanske gör som nedan föreslås o testa om det är lika på andra sajter, eller bara svs, boss, eller samtliga...

 

kolla cpu användning, disk prestanda, anslutningen osv med olika verktyg när det laggar...

 

Windows Vista Performance and Reliability Monitoring Step-by-Step Guide

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc722173.aspx

PingPlotter

http://www.pingplotter.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt undan en burk som jag ska byta till nu, en fuj/sie med Quad processor och 3gb ram. vad tror ni, löser det mitt problem?

 

Är ju så jävla meck och byta burk och installera så visar det sig att det är något med anslutningen. men jag har ju inte haft problemet på min tidigare dator med xp så det kan ju inte vara anslutningen!

 

Men hallå. Har en mycket sunkigare dator med Vista som flyter hur bra som helst.

Skillnaden? Förmodligen att jag blåst orginal Vista som kom med o installerade om. Du lär ha någon buggig drivrutin som stör det hela. Pokerklienterna är inte så tunga att det behövs någon värsting för varken klinenten eller pokertracker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat allt, avinstallera brandvägg och antivirus, uppdatera vista, uppdatera grafikkort, köra programmet i Win xp läge, ställa om vista för bästa prestanda! det ända som jag akn misstänka det är argumentet med att svs har problem med intel processor eller grafikkortet.

 

men nu är jag trött på att mixtra och framkalla tilt genom den jävla dator så imorgon hämtar jag den nya! annat grafikkort och annan processor!

 

återkommer med hur det gick!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat allt, avinstallera brandvägg och antivirus, uppdatera vista, uppdatera grafikkort, köra programmet i Win xp läge, ställa om vista för bästa prestanda! det ända som jag akn misstänka det är argumentet med att svs har problem med intel processor eller grafikkortet.

 

 

Tror jag knappast, kollade du inte vad som laggar? Är cpu 100%, uppstår det kö på disken, ostabil anslutning?

 

Har haft liknande problem en gång i tiden med en viss version av GT+ i win xp...som nån redan nämner: har du igång andra program? Har dock inga vidare tips att komma med till Vista då jag tillhör dom med win xp som väntar på Windows 7 :)

 

Det är nog bortkastade pengar att köpa nya dator, visserligen kan det funka om du har tur, men är det nåt med Vista så har du antagligen samma problem igen. En dualcore ska ju lätt snurra några få svs bord även med mindre minne...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag knappast, kollade du inte vad som laggar? Är cpu 100%, uppstår det kö på disken, ostabil anslutning?

 

Har haft liknande problem en gång i tiden med en viss version av GT+ i win xp...som nån redan nämner: har du igång andra program? Har dock inga vidare tips att komma med till Vista då jag tillhör dom med win xp som väntar på Windows 7 :)

 

Det är nog bortkastade pengar att köpa nya dator, visserligen kan det funka om du har tur, men är det nåt med Vista så har du antagligen samma problem igen. En dualcore ska ju lätt snurra några få svs bord även med mindre minne...

 

Det är i och för sig samma pris på den nya, så det kostar mig inget mer än tid!

Men med tanke på att jag har testa allt, och det är ju ingen som har skrivit att dom har liknande problem i vista. så det måste ju vara något! Jag tror inte heller att det är så att prestandan inte räcker utan snarare att det är något som inte gillar det andra! eller att det är något i dator som är fel på.

 

Kollade bara pingplottern och den va det inget fel på så då borde jag väl kunna utesluta anslutningen iallafall? Får väl testa det programet som du tipsade om innan jag byter ut den. men även om den visar att nått inte stämmer så e det ju datorn det är fel på och då borde det ju lösa sig med ett byte!

 

Nu är jag absolut ingen datatekniker jag bara säljer skiten. men såpass kunnig anser jag mig vara att jag kan lista ut att det måste vara nått med burken som inte är helt 100!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i och för sig samma pris på den nya, så det kostar mig inget mer än tid!

Men med tanke på att jag har testa allt, och det är ju ingen som har skrivit att dom har liknande problem i vista. så det måste ju vara något! Jag tror inte heller att det är så att prestandan inte räcker utan snarare att det är något som inte gillar det andra! eller att det är något i dator som är fel på.

 

Kollade bara pingplottern och den va det inget fel på så då borde jag väl kunna utesluta anslutningen iallafall? Får väl testa det programet som du tipsade om innan jag byter ut den. men även om den visar att nått inte stämmer så e det ju datorn det är fel på och då borde det ju lösa sig med ett byte!

 

Nu är jag absolut ingen datatekniker jag bara säljer skiten. men såpass kunnig anser jag mig vara att jag kan lista ut att det måste vara nått med burken som inte är helt 100!

 

Visst, om du kan byta den så har du väl mindre problem...

 

Om det råkar vara ett måndagsexemplar så strular den garanterat med annat än svs också.

 

Om det fanns nåt problem med boss klienten och tex en processor så skrevs det garanterat mer.

 

Orsakerna kan vara otroligt många, allt från malware, till att det krävs nån bios uppdatering, missat nån Vista inställning...(prova göra en clean vista installation och ingen som följer med paketdatorer, eller en win xp installation)

 

Svårt att gissa sig till då du inte säger om det funkar ok i andra boss klienter?, andra nätverk? i annan användning? Eller just vara flaskhalsen är, om tex det bildas kö på disken så är kanske den långsam, dålig minneshantering, andra program som använder disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, om du kan byta den så har du väl mindre problem...

 

Om det råkar vara ett måndagsexemplar så strular den garanterat med annat än svs också.

 

Om det fanns nåt problem med boss klienten och tex en processor så skrevs det garanterat mer.

 

Orsakerna kan vara otroligt många, allt från malware, till att det krävs nån bios uppdatering, missat nån Vista inställning...(prova göra en clean vista installation och ingen som följer med paketdatorer, eller en win xp installation)

 

Svårt att gissa sig till då du inte säger om det funkar ok i andra boss klienter?, andra nätverk? i annan användning? Eller just vara flaskhalsen är, om tex det bildas kö på disken så är kanske den långsam, dålig minneshantering, andra program som använder disken.

 

Jag tycker ju inte att datorn är seg på någotvis men om jag scrollar på aftonbladet t.ex så flyter ju inte det på smidigt heller utan det känns som att det laggar lite även där. om jag ska jämföra det med något, så känns det som när man formaterar en dator och innan man installerar dom rätta drivrutinerna till grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så känns det som när man formaterar en dator och innan man installerar dom rätta drivrutinerna till grafikkortet.

Vet vad du menar, kan de inte va så då? Att du har fel/buggig drivrutin installerad i Vistan?

 

I vissa fall behöver man ju även drivisar/bios till moderkort osv för att korten som man plockar på ska kunna fungera korrekt.

 

Även ett simpelt gammalt kort ska ju stå ut med poker o smooth surfning i en så pass ny dator...(även utan att ha använt Vista vågar jag väl påstå det?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...