Gå till innehåll

Att anpassa sitt prefloppspel till djupa stackar


Starfitter

Recommended Posts

Tänkte ta och börja lira lite på SvS nu framåt jultider :-D

Just nu har jag lirat 6handed och och med inköp på 100 BB..

Vilka är de främsta förändringarna man måste göra med sina openranger preflopp

och hur mycket man ska öppna upp till?

Okej att man har ganska bra koll när man är 200 BB effektivt men jag är verkligen inte van vid situationer när man har uppåt 400-500 BB effektivt stackdjup.

Känns som att mitt prefloppspel måste ändras så sjukt mkt då jag 3betar mycket men nästan aldrig 4betar IP. Asså saker som att alltid stacka av med ak pre kommer ju inte hålla längre..

SC går väl också upp i värde preflopp pga implicida oddsen går upp osv...

Fan har skitsvårt för de men vad gör man inte för julstämningen på svs :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Köp in dig för 100bb på svs?

 

Det var min första tanke också, men det blir "jobbigt" när man dubblar. Det "problemet" finns iofs på andra siter också (där man ju också kan dubbla :mrgreen:) men där är det inte lika många andra som sitter på 200 BB, så "problemet" är inte lika stort.

 

Tycker OP bör satsa på att spela med sina 200 BB och lära sig hur han ska justera för detta spel. Vilket iofs verkar vara precis vad denna tråd syftar till. :)

 

Generellt gäller att spekulativa händer såsom SC och låga PP går upp i värde medan highcard-händer såsom AK och även höga par går ned i värde. Se floppar när du får bra implicita odds, tänk på position, och försvara dina färdiga händer aggressivt på dragiga brädor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Behöver inte vara något problem när han dubblar...han kan fortfarande ha en edge över randomspelaren med 200bb ef, fast! hans edge är störst med 100bb..lösningen: köpa in 100bb, oftast sitta kvar när dubblar men i vissa lägen hitta bättre bord när dubblar..efter mer erfarenhet kommer dessa avhopp minskas..

 

största justeringarna jag kommer på på rak hand är tighta till lite ep, lösa upp sig lp..syna fler 3bets ip..vid stackdjupet när du inte vill 4beta get in ak kan det nog vara vettigt att börja spela utan 4betrange, krävs iallafall någon justering när antal värdehänder minskar drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...