hAgLuNd666 Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Efter att ha skrivit årets fyndigaste rubrik så skulle jag behöva lite hjälp med den här handen. Lite reflekteringar över om den skulle spelats annorlunda, lite input och funderingar tack. 0.50/1.00 Texas Hold'em (PL) - den 21 december 2008 00:49:43 Anna Turbo 7 (Vanlig /Cash Game ) Plats 2: blipblop (203.30) Plats 1: Rabbit9 (143.93) Plats 3: willjas (39.22) Plats 5: Fnoggy (17.30) blipblop lägg LM 0.50 willjas lägg SM 1.00 ** Giv ** blipblop [Ek, Es] Rabbit9 [N/A, N/A] willjas [N/A, N/A] Fnoggy [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Fnoggy Syna 1.00 Rabbit9 Höj till 3.00 blipblop Höj till 11.00 willjas Syna 11.00 Fnoggy Lägg Rabbit9 Syna 11.00 *** Flop(Board): *** : [Knk, Kh, 4k] *** Bet Runda 2 *** blipblop Satsa 34.00 willjas All-in 28.22 Rabbit9 Höj till 77.00 blipblop Syna 77.00 *** Turn(Board): *** : [Knk, Kh, 4k, 7h] *** Bet Runda 3 *** blipblop All-in 115.30 Rabbit9 All-in 55.93 *** River(Board): *** : [Knk, Kh, 4k, 7h, Dr] *** Showdown *** : Rake: 8.20 Totalpott: 319.88 blipblop [Ek, Es] Par i ess Vinst: 0.00 Rabbit9 [Kk, Dk] Två par, kungar och damer Vinst: 319.88 willjas Lägger mig Vinst: 0.00 Fnoggy Lägger mig Vinst: 0.00 Citera
Sebas Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Känns spontant väldigt svår att komma undan. Citera
Faxxen Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Ser väl ganska standard ut tycker jag. Han har tp och flushdrag med ok kicker och du har överpar. Tycker inte du ska spela den annorlunda. Visst kan du pusha flop men du har ju större vinstchans på turn. Du vinner ju ca 70% av gångerna när det åker in på en blank turn jämfört med 55% på flop. Men inge konstigt att han betalar av med den handen. Citera
SoderKrippa Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Ser väl ganska standard ut tycker jag. Han har tp och flushdrag med ok kicker och du har överpar. Tycker inte du ska spela den annorlunda. Visst kan du pusha flop men du har ju större vinstchans på turn. Du vinner ju ca 70% av gångerna när det åker in på en blank turn jämfört med 55% på flop. Men inge konstigt att han betalar av med den handen. Du resonerar väldigt konstigt tycker jag. Vad FI har för hand spelar väl ingen roll för hur vi ska spela vår? Du får tänka ranges istället, och visst måste markerna in. Tryck in redan på flopp. FI viker ju inte sina sista 55, och vi vill ha in det. /SK Citera
Faxxen Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Du resonerar väldigt konstigt tycker jag. Vad FI har för hand spelar väl ingen roll för hur vi ska spela vår? Du får tänka ranges istället, och visst måste markerna in. Tryck in redan på flopp. FI viker ju inte sina sista 55, och vi vill ha in det. /SK Ingår inte den handen i hans range? KQ KT K9 cl QT cl ligger väl inom FIs range. Tror nog tom alla Kx klöver är inom FIs range. Svs 0,5/1kr .Alla dessa händer är en coinflip med liten fördel oss. Därför tycker jag att det är ett bra alternativ att dega på turn om den är blank. Missade dock stackdjupet. Antog att han hade 200bb han med. Hade nog också ställt flop då eftersom han bara har 55kr kvar. Citera
Klyka Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Jag tror att söderkrippa menar att din analys verkar vara resultatorienterad. Du kan inte göra analysen utifrån vilken hand han visade sig ha, utan måste analysera utifrån vilka händer han vid tillfället kunde tänkas ha. "Jag spelade ju rätt, för han hade ju handen XX" är inget bra argument, helt enkelt. Nu vet jag inte om det var så du menade, men ditt inlägg kan tolkas på det viset. Citera
Recommended Posts