AdslVerbe Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 $20 Turbo Double up Blinde steal som går åt skogen Spelar nästan aldrig s&g och suger ganska fett på prefloppspelet med grunda stackar. Men nu slängde jag in en slant på skoj i en double up. Fi har knappt spelat en enda hand och har timeat ut rätt ofta så han verkar lite "frånvarande" men kanske oxå tight 2 fi har åkt ut. 8st kavar ink mej mörkar 100/200 Snittdjup 1875 Min stack 1475 SB fi:s stack 1400 BB Min hand Alla foldar fram till mej på SB Jag höjer till 600 BB höjer till 1400 (all in) Ja, vad gör jag? Någon ide att syna? Borde jag ställt direkt istället när vi är så grunda med min svaga hand? Borde jag foldat pre? Citera
slowboy Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Fold pre om det är en DoN du spelar (double or nothing) annars ställ. Citera
AdslVerbe Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Postad 19 December , 2008 Fold pre om det är en DoN du spelar (double or nothing) annars ställ. Ja, asså s&g:n avslutas när 5 spelare är kvar som får $40 vardera. Är det en DoN? Citera
jkkman Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Ja det är en DoN. Ställ pre. Ställ hela din range från sb pre här imo. Fi kan inte syna brett givet att han är kompetent. Citera
knutsune Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Lagt handen pre men om du ändå vill bluffa så ställ direkt så får du mer fold equity, iom en höjning på 600 är mer än 35% av din stack och då ska du ställa (brukar ligga där runt 35%, iaf vad jag har läst) Citera
AdslVerbe Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Postad 19 December , 2008 OK. Misstag nr1 var att jag bara standardhöjde istället för att gå all-in. Vidare undrar jag om jag bör syna eller folda hans push? Känns som jag har rätt många levande outs i mot hans pushrange trotts allt? Citera
knutsune Postad 20 December , 2008 Rapport Postad 20 December , 2008 OK.Misstag nr1 var att jag bara standardhöjde istället för att gå all-in. Vidare undrar jag om jag bör syna eller folda hans push? Känns som jag har rätt många levande outs i mot hans pushrange trotts allt? Det har du alldeles säkert, om du sätter honom på två överkort så har du väl runt 35% mot en random hand här. Du får ju även ganska schyssta pottodds på hans höjning också, om vi säger att du har 35% på honom så är det definitivt +tEV, så push, om du missar så tough luck och move on Citera
Recommended Posts