liggat Postad 10 April , 2005 Rapport Share Postad 10 April , 2005 Game # 58327448 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Budapest" Game ended 2005-04-10 21:41:29 UTC Players: BETHNAHRIN (EUR 19,75 in seat 1) bruttone (EUR 24,50 in seat 2) blobben (EUR 107,00 in seat 3) Hencho (EUR 114,75 in seat 4) liggat (EUR 95,25 in seat 5) Bacardi (EUR 0,50 in seat 6) PIXIE (EUR 11,75 in seat 7) skiski (EUR 41,00 in seat 8) Dealer: BETHNAHRIN Small Blind: bruttone (0,25) Big Blind: blobben (0,50) Precis slagit mig ner vid bordet ingen direkt koll förutom på vissa tomtar. liggat was dealt: T - 9 - Q - T Hencho Call (0,50) liggat Raise (2,25) Bacardi All-In (0,50) PIXIE Fold skiski Fold BETHNAHRIN Fold bruttone Fold blobben Call (1,75) Hencho Call (1,75) Flop 7 - 4 - 6 blobben Check Hencho Check liggat Check hålstege och färgdrag är ju ingen höjdare.. lika bra att ta gratis kort. Turn 7 - 4 - 6 - 8 najs med stege dock inga redraws för högre stege utan bara färgdrag men jag sitter med TT på hand.. så det borde vara mindre risk att nån kotte ska ha en stege. blobben Bet (6,00) Hencho Call (6,00) liggat Raise (31,50) blobben Fold Hencho Call (25,50) smetar på ett pottbet för att köpa potten direkt, dock callar ett mongo... jag tvivlar på att han sitter med färgdraget.. kändes inte riktigt så iaf. så han bör sitta med stegen även fast chansen inte är den största. River 7 s - 4 - 6 - 8 - 9 Hencho Bet (76,50) liggat Fold Hencho Payback (76,50) 9:an skrämmer mig.. om jag gjorde rätt read på att han hade en T på turn så borde han ganska säkert ha högre stege nu.. det gör att jag foldar efter en hel del beslutsångest.. men jag måste följa min read som jag hade på turn. vad hade ni gjort? Hencho shows: 9 - A - 3 - T (a straight, ten high) Hencho wins: EUR 71,75 side pot (with a straight, ten high) Bacardi shows: 2d - Kh - 6d - Jd (a pair of sixes) Hencho wins: EUR 2,25 main pot (with a straight, ten high) Rake: EUR 2,50 sen ser ni ju vilken nivå det är på 24:s PLO.. vem fan callar en raise prelopp med en sån skithand? * RP, ett försök till en beskrivning - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fadeh Postad 10 April , 2005 Rapport Share Postad 10 April , 2005 Hade han bara synat din raise på turnen med 9TJ? Nej, han hade raisat dig all in redan där om han suttit med den handen. Du kan ju inte heller sätta honom bara på TJ utan nia. Vem fan synar ett pottbet på hålstegdrag i omaha? Jag hade nog suttit honom på antingen 9T eller en lägre stege. Han bör ju rimligen tro att det räcker med lägre stege när du höjde preflop. Jag hade i alle fall synat där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
liggat Postad 10 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2005 true true.. måste nog tänka över vad motståndaren sätter mig på för händer. synen va bra nära.. men om han sätter mig på färgdraget och 9T så reraisar han ju inte med 9TJ. fan känns skitknepigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts