Gå till innehåll

Rätt med Check raise call här?


harmlezs

Recommended Posts

En kille blev sur på mej efter jag utdelade en ordentlig bad beat. Han började gapa massa i chatten och sa han skulle posta handen på youtube för att visa alla hur dålig jag är. Här är länken:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mvdRVP8ie40

 

Nån annan som vart med om liknande eller är jag en ensam stackars monkey här på forumet?

 

 

Mer än något annat är jag intresserad av hur mycket procents equity jag har och hur mycket outs som krävs för att jag ska ta synen. Även om jag var tiltad hade jag inte tagit synen om jag inte trott ässet var live. Med 3 äss och backdorr flush och straight uppskattar jag mej ha cirka 15% equity mot ett par. Stämmer det?

 

Efter min CR får jag väldigt bra odds. Hur många outs hade egentligen krävts för att en syn ska vara matematiskt korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr sitter jag på jobbet och har inte HH. UR huvudet och youtube länken går all action ungefär såhär:

 

Jag bettar 8, han raisar till 26, jag slår om till 68. Han synar.

Turn: Han bettar 28, jag raisar till 75 och han trycker för ungefär en miniraise, typ 70 till.

 

Att synen är felaktig (även om mitt äss lever) är jag medveten om , var tiltad som sagt.

 

Jag ska posta riktigt HH när jag kommer hem istället och har den framför mig.

 

heltok: Skulle du bara CR för värde på brädan?? Tycker han nästan bara kan reppa set så därför försöker jag ta hem potten. Eller det är klart..AA, KK,QQ är ju möjliga händer också.

 

Betfold eller checkfold är kanske bästa linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen är fel, du har för dåliga odds:

 

Preflopp: 68+68=136

Flopp: 75+75+70=220

 

Odds: 70/(220+70)=0.24

 

equity

Hand 0: 15.054% { Ah4h }

Hand 1: 84.946% { QQ-TT, ATs, KTs, QTs, JTs, ATo, KTo, QTo, JTo }

 

EDIT: det mest var fel med den handen; openraisen är okej, 4-beten är galen, c-r på flopp är korkat, synen är dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett hur du spelade handen så är ju killens agerande helt gränslöst. Lol på att lägga ner tid på att göra en film, känn dig hedrad!

 

Om han nu tycker att du är så kass så borde filmen vara en hyllning och inte en förolämpning. Jag menar, om han nu tycker sig vara den bättre spelaren så är ju du goda nyheter för honom, inte tvärtom.

 

Nä, sånt där får man inte acceptera. Den här killen borde tiltas på livstid. Ta reda på var han bor och ring och skrik på honom närhelst du har en motgång i livet, det är han värd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte motiv för syn är speciellt intressant att räkna ut, problemet ligger inte där..Linjen: 4beta pre och checkraisa sig commited är iskallt givet handranges och floppstruktur..du har aldrig tillräckligt med FE givet din kassa eq i en all in situation..

 

Tycker inte är superbra ha någon checkraiselinje alls på denna floppen, när du väl vill cbeta med 78s är det kul att ha lite överpar ibland..

 

Med aq, ak hade spelet varit lite mer rimligt, förutsatt att du checkar merdelen av dina överpar också..Är ioförsej inte bara inneffektivt spela övertricky när man är tom utan även väldigt roligt..Frågan är bara om man gillar pengar el inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg videon igen, videomakaren claimar att OP "skröt" med att han gick all-in här, gjorde du det? :shock:

 

Om du gjorde det så gör aldrig det på ett Internet café. Risken för att fi sitter i samma lokal är säkert jätte jätte liten, men är han där så är sannolikheten för att du blir jävligt dödad typ 100% imo. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår verkligen inte varför Fi gnäller på TS och vill lära TS spela poker.

Otur...shit happens.

I längden kommer Fi att vinna alla pengar av TS.

Jag hade bara hållt käft och fortsatt spela. :roll:

 

Och varför lägga ut en film på Youtube med "fiskens" nick? Förvisso är TS ingen höjdare i poker, men Fi är en jävla idiot som tipsar alla om dåliga spelare!

 

Filmen direkt i tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...