Gå till innehåll

Straff för hjälteuppdrag


lolcatz

Recommended Posts

Alkohol från ett annat EU-land

Införsel av alkohol för eget bruk i samband med resa

Du får föra in alkohol skattefritt till Sverige när du reser från ett annat EU-land under förutsättningen att:

alkoholen är avsedd för eget bruk eller för din familjs behov

du själv transporterar varorna till Sverige

och du är minst 20 år gammal

Det finns ingen övre gräns för hur mycket alkohol du får föra in, men det ska vara för ditt eget eller din familjs behov. Du får även ta med dig alkohol om du ska ha en fest till exempel bröllop eller födelsedagsfest där du bjuder på alkoholen vid evenemanget.

 

Du får däremot inte ta betalt för alkoholen även om det bara skulle täcka de kostnader du haft för inköpet.

 

För vissa områden utanför EU:s skatteområde, exempelvis Åland och Kanarieöarna gäller reglerna för land utanför EU.

 

Google.com är en jävla bra sajt egentligen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste bara rubirken men känns som lite större mängder och omfattning.

 

Med riktig otur så kan man väl åka dit för smuggling, vet ej straffen, annars tar tullen all dricka. Ganska liten chans att bli stoppad dock om inte bilen glider på uderredet för att den är överlastad.

 

Bra att tänka på att tyskland inte tillåter dubbdäck och brukar ha bra koll, då skickar de tillbaka dig innan du kommit av båten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 personer, inte säker på ration men kan tänka mig mellan 1/2 - 2/3 öl.

 

 

 

QFT :)

 

Här är intag PER PERSON:

- 10 liter sprit (22 procent alkohol eller mer)

- 20 liter starkvin (15-22 procent alkohol)

- 90 liter vin (inklusive mousserande vin)

- 110 liter starköl

- 800 cigaretter eller 400 cigariller eller 200 cigarrer eller 1 kilo röktobak.

Jag tvivlar på att de lyckas komma över de gränserna om de är 4 st och bara ska handla 100 liter totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vissa områden utanför EU:s skatteområde, exempelvis Åland och Kanarieöarna gäller reglerna för land utanför EU.

 

Lite OT:

 

Hmmm, nu börjar jag fundera på vad som egentligen gäller med skatt på Poker SM om tullreglerna särbehandlar Åland som utanför EU:s skatteområde...:roll:

Det där är genomgånget två gånger redan, bland annat av skatteverkets chefs(?)jurist. Poker-SM är skattefritt. Däremot inte all sprit du köper för vinstpengarna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är vanskligt, jag skulle rekommendera Danmark istället. Kör de Rödby/Puttgarden är det två nationsgränser de måste passera (även om tullen är i princip obefintlig mellan Danmark och Tyskland) och om de tar färjan så har svenska tullen mycket bättre koll där än vid bron.

 

Kör över till Köpenhamn alt ta båten till Helsingör och hoppas på det bästa. Allra smidigast är ju att fylla en hockeytrunk och ta tåget. Då har man iaf möjligheten att blåneka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var över häromveckan i Helsingör (då jag kommer från helsingborgstrakten) och kronan ligger inget vidare, tror inte du gör mycket förtjänst av att handla i Danmark överhuvudtaget i det här läget. runt 200:- för ett flak är lite väl. Annars gäller ju 20 år för att ta in till Sverige från Danmark. Tullen är inte stenhård i Helsingborg och åker du i en vanlig stor volvo så är risken att de stannar er ganska liten.

 

gl hf helt enkelt. Tyskland är lätt värt det, fram och tillbaka på 5 timmar tror jag det är så får du lite pengar på färjebiljetten tillbaka (runt 400 kr tror jag?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...