Gå till innehåll

Lira på vilket nätverk/sida?


Starfitter

Recommended Posts

Jag är den typen av spelare som snabbt tröttnar på nöta samma sida för länge..

Efter ett tag känns de segt och att man inte längre kan vinna (hänt mig fler gånger ca en månads lir)

 

Så nu tänkte jag återigen byta sida. Tankarna gick att gå till ongame (redkings)

men efter att någon skrev att HM krabbade på ongame vetefan vad jag är sugen på.

 

Vad rekommenderas om man vill ha en sida med bra värde/kompatibelt med HM?

Lirar för övrigt nl50 så bara de inte är som prima när de är som värst så är jag nöjd med värdet ;)

 

Har inte provat CG på b2b,ipoker,ongame,stars,ftp men vore ju soft med en sida där det finns rb och kanske t.o.m en vipshop. Vet Unibet hade båda ett tag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är den typen av spelare som snabbt tröttnar på nöta samma sida för länge..

Efter ett tag känns de segt och att man inte längre kan vinna (hänt mig fler gånger ca en månads lir) Konstigt, rimligtvis borde det vara tvärtom eftersom du får bättre och bättre koll på regsen ju fler händer du spelar. Tråkigt om det är tvärtom, precis som du säger, att de andra regsen får koll på dig (du tror att tag är det enda rätta och har vidrigt polariserade ranger) och därför du slutar vinna (efter ca en månads tid).

 

Så nu tänkte jag återigen byta sida. Tankarna gick att gå till ongame (redkings) Varför, finns många skin med bättre deals?

men efter att någon skrev att HM krabbade på ongame vetefan vad jag är sugen på.Jag spelar själv på ongame och använder HM, det fungerar utmärkt

 

Vad rekommenderas om man vill ha en sida med bra värde/kompatibelt med HM?Party Poker, Poker Stars, Full Tilt, Absolute, Crypto Network, Dracula Holdem, Prima / Micro Gaming Network, Ipoker Network, Bodog, Ultimate Bet, OnGame Network, Everest, Betfair and Pacific. Alla de här är kompatibla med HM, mycket möjligt att Poker Stars och Full Tilt har lite fler grinders än övriga, men lär dig slå dem istället för att fly dem redan på NL50 (antar att du vill klättra lite högre upp i stakes i framtiden?)

Lirar för övrigt nl50 så bara de inte är som prima när de är som värst så är jag nöjd med värdet ;)Hur menar du? Tycker du inte att HM fungerar bra till Microgaming, det fungerade alldeles utmärkt för mig nämnligen. Eller menar du att det är dåligt värde på NL50 där? Isf, återigen, lär dig slå NL50-regsen, om du inte klarar av det så vet jag inte hur vi ska lyckas hitta värde åt dig.

 

Har inte provat CG på b2b,ipoker,ongame,stars,ftp men vore ju soft med en sida där det finns rb och kanske t.o.m en vipshop. Vet Unibet hade båda ett tag..En bra deal är det enda du behöver och sen gäller det bara att lära sig att slå de hårda NL50-gejmsen, VIP-shop har alltid varit och kommer alltid vara massor med EV-minus jämförelsevis med extra RB

 

Mvh

 

The Slaughter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det gått för dig nu Starfitter, har du kommit till rätta på någon sida ännu? Jag menar absolut inget elakt med min post, utan ville bara vara ärlig. Missförstå mig på rätt sätt så att säga... Men helt ärligt, det känns liksom lite, vad ska man säga... Kallt kanske!

Nu är jag ny här på forumet och kanske har missat ngn form av oskriven regel om vad man skrive roch inte skriver när man är ny, men jag tror i alla fall på det jag skrev och vet ärligt talat inte om poker är något du ska syssla med på ett seriöst sätt om du inte klarar av att slå NL50.

Visst, poker är ett spel, det kan vara något man gör för skojs skull, kanske inom ett kompisgäng eller liknande sociala sammansättningar av människor, men när man grindar och försöker vara seriös på nätet så antar jag (det kanske är fel?) att man gör det för pengarnas skull. Jag har svårt att se att man skulle tjäna mer pengar på poker än på ett "vanligt" jobb om man inte klarar av att slå NL50. Det är bara lite fria tankar och du pissar väl förmodligen på det jag skriver, men i alla fall. Kanske värt en funderare, ha det som en skoj hobby, men inte ta det så seriöst? Det är ju trots allt så att 2010 står inför dörren, internetpokern dalar ständigt och man kanske är lite snett ute om man har en seriös inställning till det trots att man inte pallar konfrontera NL50-regsen.

Jag önskar dig i alla fall all lycka till, jag menar, läs massa, ta några lektioner etc, fixa bra deal och grinda på sedan. Om du har ngt innanför pannbenet är du ju uppe på NL100 efter ngn månad och om du pallar trycka in 30k händer i månaden där och har en BB/100hands på 2 eller ngt så tjänar du ju betydligt bättre än vad de flesta i Sverige gör på sina jobb!

 

Mvh

 

Slaughter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du ju uppe på NL100 efter ngn månad och om du pallar trycka in 30k händer i månaden där och har en BB/100hands på 2 eller ngt så tjänar du ju betydligt bättre än vad de flesta i Sverige gör på sina jobb!

 

Det här var den begripliga delen av ditt inlägg. Uppenbart felaktigt, men begripligt.

 

I övrigt: snubben är ute efter en ny sajt att spela på, inte ett nytt jobb. Hur du lyckades missförstå det är ett mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bla bla bla...

Slaughter

 

Jag förstår hur du tänker, men det är klart att det är bra att alltid se över vad som finns tillgängligt. Men man ska inte underskatta betydelsen av game/table-selection i poker. Är du t ex världens tioende bästa spelare och spelar på ett bord mot de nio som är bättre så har du ett negativt EV trots att du är en extremt bra pokerspelare.

 

Visst kan man tänka sig att spela mot bra spelare för att lära sig nya saker och dimensioner av spelet. Men poker skiljer sig mot andra "sporter" och handlar i grund och botten om att i spela mot spelare som är sämre än en själv och att vinna pengar av dem, så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår hur du tänker, men det är klart att det är bra att alltid se över vad som finns tillgängligt. Men man ska inte underskatta betydelsen av game/table-selection i poker. Är du t ex världens tioende bästa spelare och spelar på ett bord mot de nio som är bättre så har du ett negativt EV trots att du är en extremt bra pokerspelare.

 

Visst kan man tänka sig att spela mot bra spelare för att lära sig nya saker och dimensioner av spelet. Men poker skiljer sig mot andra "sporter" och handlar i grund och botten om att i spela mot spelare som är sämre än en själv och att vinna pengar av dem, så enkelt är det.

 

 

du var vettig, thumbs up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ vilket svin jag är som lämnar mina egna poster :(((((

 

Ja för att svara på allt så slår jag nl50, jag slår de t.o.m ganska brutalt men i min ensamma kalla värld slutar det alltid med att monotont grindade på en sida för in mig på spel där jag inte gör mig riktigt (skott, SnGs och mtts som jag inte har rulle till)

Därför känns de svinskönt kunna rulla runt lite på olika sajter och byta när man känner sig jinxad på en :mrgreen:

 

Sen angående mina ranger så BEHÖVER DU INTE balansera stenhårt på nl50 pga

regs-->nits fisk-->exploatera sönder............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...