Gå till innehåll

Poker som enda Inkomsten


snelhynda

Recommended Posts

Läste igenom mina inlägg en gång till och de var väl till 99% kritiska:oops:

 

Skriv upp alternativt logga alla dina sessions. Då lär du få en fingervisning om dina kalkyler är glädjekalkyler eller inte.

 

Resultat efter 5000 händer? 10 000? 25 000?

 

Om jag var 19 hade jag inte tvekat en sekund på att satsa på poker, men jag tror samtidigt att jag skulle kunna vara en smula självkritisk även som 19åring. Det har räddat mig många gånger under "pokerkarriären".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

sätt in mindre och bygg rulle istället.

 

Här är en annan väg att gå om man vill "satsa" på poker.

 

Du har hela livet framför dig, så gräv inte ner dig om pokern inte skulle funka. Försök lära dig så mycket som möjligt och lägg ner helt om pokern leder till problem. Inte sunt att fundera på SMS lån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, sant. Den tråden med SMS.lån var inget speciellt, inget jag skulle göra, speciellt inte föpr att spela poker

 

Jag har spelat mycke poker alla möjliga nivåer, aldrig spelat seriöst nog med BR osv. Så blir ett test bara. Ska försöka gå igenom händer efter varje sess osv kolla vad jag gjorde bra respektive dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanlagt har jag helt klart satt mer tid på att studera poker än vad en läkare gjort för sin utbildning.

 

...

 

För att bli tillräckligt bra för att kunna leva på poker lär det krävas lika mycket arbete och engagemang som för en vanlig utbildning.

exakt hur mycket/lite tid tror du en läkare har satt av till sin utbildning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många skriver att det viktigaste är att ha en Bankrulle till den nivå man spelar på. det viktigaste först och främst är att man är vinnande på nivån man spelar på. Jag spelar sngs och är vinnande spelare på min nivå men spelet ser olika ut efter vilken nivå man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många skriver att det viktigaste är att ha en Bankrulle till den nivå man spelar på. det viktigaste först och främst är att man är vinnande på nivån man spelar på. Jag spelar sngs och är vinnande spelare på min nivå men spelet ser olika ut efter vilken nivå man spelar.

 

Är inte vinst under en längre tid en förutsättning för att man ens överväger att spela på heltid??? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vad du måste inse är att du gulat bort pengarna för du skottat mot spelare som är betydligt bättre än dig själv, du behöver inse dina egna begränsningar, sedan ta lärdom av spelare som är bättre än dig själv..först när man visar en fin profit genom ens spelande kan man börja fundera kring att ha spelandet som huvudinkomst, i nuläget tvivlar jag på att du varken har rätt mindset eller den pokerteori som behövs för detta..gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...