Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag kommer mest skriva mina resultat. Tänkte se om detta "hjälper" mig att vara mer fokuserad, "skärpa mig" lite, och kanske få bort den där sk. tilten.

En och annan hand kommer säkert med.

Postad

Turneringar som gäller idag!

Just nu lirar jag:

$125K gtd på Stars, ligger på avarage.

€1M gtd på Boss, ligger på avarage.

$250K gtd på iPoker, där jag har avarage x 2.

Blir nog även $750K gtd på FullTilt, samt Million och och Second Chance på Stars senare.

Postad

Tack tack :-D

$125K gtd: Riktigt short.

€1M gtd: Short även här. Går inte bra i dessa. Men hoppet lever!

$250K: Ligger lite över avarage.

Million: Ligger runt startstack.

Postad

Bust i Million med 99 vs 1010, båda floppade set.

Bust som ~60 i $250K med KK vs AA.

Fortfarande med i €1M, men är fortfarande riktigt short. Var dock nere på ca 800 när blindsen var 150/300. Har dock väldigt långt kvar.

Missade $750K på FullTilt men lirar Second Chance där jag ligger lite över avarage.

Postad

€1M gtd, Ute på ~60 med QQ vs AK. När man äntligen hittar en bra hand åker man ut. Men jag får vara nöjd med att komma ITM trots att jag knappt fick några kort samt att jag var short större delen av turneringen.

Postad

Ute strax innan pengarna i $20K gtd1. Hade ca halvt avarage när jag hittar QQ och höjer 4ggr BB. BB, som har lite under avarage ställer in och jag synar. Han har A2!

Floppen Q hög men tre spader. Jag har ingen spader, men hans 2:a är däremot en ful liten spader. Och självklart trillar det in ett spader på rivern. Trisst!

Postad

Jo jag har det. Men hoppas på en vändning idag :-)

Idag kör jag:

$250K gtd på iPoker, har runt 4K, alltså under avarage.

€100K gtd på Boss, har runt 5K, ungefär avarage.

Sunday Brawl på FullTilt, ligger runt 4K, avarage.

€25K gtd på B2B, precis börjat.

Postad

Pinsamt!

Ute ur €100K gtd med AK mot QQ.

Och även ute ur €25K. Satt i BB med A2, en limpare. flop A 2 10.

Han bettar, jag höjer, han höjer, jag all-in, syn. Han visar upp A 10 och jag är ute.

Känns som att det inte blir fler turneringar än de jag spelar nu efter som jag spelar pinsamt dåligt.

Postad

Är bara iPoker nu.

$250K gtd, har lite mer än dubbla avvarage, alltså ca 22K

$30 gtd, lite under startstack.

Blir nog även $20K gtd senare.

Åkte ur Sunday Brawl på följande sätt:

Var lite short. På BB hittar jag A8, SB standardhöjer, jag ställer in. Han synar med KJ och träffar J.

• 4 weeks later...
Postad

Kommer inte ihåg hur det gick senast jag skrev. Men eftersom jag inte skrev något så åkte jag säkert ut i alla.

Har inte spelat något på ett bra tag i.o.m. massa händelser sista tiden såsom jul, nyår, fotboll m.m.

Spelade dock igår, och det gick väl bra.

Lirade $20K gtd rebuy och $7,5K gtd på iPoker.

$20K gtd; inga kort och inget bra spel, åkte runt 100.

$7,5K; (291 spelare)

Satt och slösurfade lite och tänkte att jag kan lika bra lira denna turnering samtidigt. Och det ångrar jag inte:

Ganska tidigt fick jag 33 och synade miniraise ur sen position. Vi var fem spelade som såg floppen: Q73 utan färgdrag. Sen var det bara att låta de andra göra jobbet. Raise, re-raise osv och till sist var alla all-in. Dom hade AQ och QJ(!?). Turn och river blank. Så jag tripplade upp!

De två kommande timmarna hände nästan ingenting.

Därefter gick det mesta min väg, fick syn med AA, stealsen funkade, och dom la sig några gånger när jag var i BB. Just det, en gång när jag var BB går SB(chipetta) all-in, jag misstänker steal, och det blir inte sämre av att jag har AK, syn och han visar Q3. Där blev jag chipetta med ca 30 spelare kvar.

Till finalbordet kom jag som chipetta.

När vi var fem kvar var jag chiptvåa. Fick JJ, SB går all-in, jag synar. Han visar KQ, träffar K, och så var jag sist bland de fem. (Innan handen hade jag och en annan mellan 200-250K, och de övriga tre låg mellan 100-150K).

Fick köra på aggresivt och efter ett tag var jag tvåa igen, utan att ha gått till showdown någon gång. Tyckte jag hade ganska bra koll på de andra spelarna.

Den ena efter den andra blev utslagna, och det blev heads-up.

Jag hade ca 250K, han hade ca 600K. Precis innan pausen händer följande: Jag sitter på knappen med 76 i hjärter, höjer 3ggr bb och får syn. Flopp: 67A, höjning, höjning all-in, syn. Han hade AQ och jag dubblar upp. Nu har jag ca 600K. Ganska kort efter pausen får jag 1010, höjer och får syn. Flopp: 789 regnbåge. Höjer, han går all-in, jag synar och han visar upp 66. Det kommer t.o.m. en J på rivern så jag får stegen.

Är nöjd med mitt spel genom hela turneringen. Tyckte jag ändrade mitt spel bra gentemot motstånd och nivå. Hela finalbordet flöt på bra (förutom JJ). Och under heads-up var jag aggresiv hela tiden. Dock var inte han så värst bra.

Alltid kul med vinst! Lite trisst att det kom i en "liten" turnering. Men jag klagar inte! Det blev $2357 för vinsten!

Postad

Lira tre turneringar idag, alla på iPoker:

$50K gtd

$12,5K gtd

$20K gtd

I $50K gtd gick det bra, hade hyfsad stack hela tiden, men lite innan bubblan hittar jag QQ, höjer 3xbb, får syn av BB. Flopp:

3610 regnbåge, han checkar, jag bettar, han höjer mig all-in, jag synar och han visar A5(?). På turnen kommer A och jag åker.

Fattar inte hur han spelar. Han hade inte mycker mer marker än mig. Trisst att åka så.

$12,5K gtd, lirar FT just nu, är dock riktigt short. All-in med 77 mot KQ, han träffar K. Slutar som 8 för $532.

$20K gtd, kom precis ITM. Var lite short, går all-in med 99, får syn av en annan med 1K mer i marker, han har AJ. Flopp ofarlig, turn A, river J. Ingen lycka där. Fick $169.87