Gå till innehåll

Riverbeslut med QQ - Svs 10/20


Recommended Posts

Vet inte mkt om fi då han bara spelat i ~10 min.. Är främst riverspelet jag är lite osäker på, men om någon tycker att en bet på turn också är på sin plats, så var inte blyga.

 

På river velar jag mellan checksyn och betfold.. Generellt sett så känns ju betfold bättre då jag kan få värde av JJ, AT och andra nyfikna händer, men det känns fortfarande som att man blottar sig en del och blir ganska sårbar för en eventuell bluff från fi. Eftersom fi är okänd kanske det är bättre att gå för checksyn, dels för att komma till showdown och få info om fi samt plocka upp en och annan bluff.. Tankar?

 

 

***** Hand 883062547 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 12 december 2008 13:41:31

Gwen 10 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Burgendy (9122.97)

Plats 3: Skalla (6441.10)

Plats 5: RiverRåtta (4478.28)

Plats 1: ottootto (2010.00)

ottootto lägg LM 10.00

Burgendy lägg SM 20.00

** Giv **

Burgendy [:Qd:, :Qs:]

Skalla [N/A, N/A]

RiverRåtta [N/A, N/A]

ottootto [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Skalla Lägg

RiverRåtta Höj till 80.00

ottootto Lägg

Burgendy Höj till 280.00

RiverRåtta Syna 280.00

*** Flop(Board): *** : [:9c:, :Kh:, :Td:]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 350.00

RiverRåtta Syna 350.00

*** Turn(Board): *** : [:9c:, :Kh:, :Td:, :9d:]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Passa

RiverRåtta Passa

*** River(Board): *** : [:9c:, :Kh:, :Td:, :9d:, :Kc:]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checksyn imo

 

22-88 och 87(s) bluffar fi med vs check

AJ och AQ betar fi troligtvis turn med och borde fi inte bluffa med på river men en del gör ändå misstaget att bluffa med dom där

 

Jag håller inte med Rodekill om att fi in betar river för värde med sämre hand än sture har. Sture har oftast Ax som bäst i det här läget och många värdebetar gärna JJ, Tx när det checkas till dom i samma läge.

 

9x betar turn och många Kx med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betfold är bästa linjen imo. Tror fi har Tx eller jj ganska ofta här.

 

Generellt tror jag inte folk är så fancy att de raisar som bluff här särskilt ofta. Om du har read på fi som ovanligt lag och en som gillar att göra moves så är checksyn bra, mot random fi tror jag Betfold är bättre.

 

Jag tror också att det krävs en ganska LAGig motståndare för att värdebetta jj eller Tx här, varför checksyn mot den motståndarn också blir bättre.

 

Jag spelar dock inte på SS så jag vet inte hur de genomsnittliga spelarna är där. Går istället efter de jag möter på pacific.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jobbigt läge, bör inte finnas så många händer i hans range som kan syna ett värdebett som slår QQ. AT-JJ är de mest troliga, QJ skulle man ha märkt av tidigare i handen. Och som några har varit inne på så bluffas det nog inte så mkt om vi bettar ut här, samt att de händerna med SD värde checkar ner. Frågan är om det inte är EV- med B/F. FI bör "veta" att vi oftast itne har en K med riverchecken så han kanske tar chansen att bluffa hem.

I detta fall skulle jag säga checksyn, men mtp att det är SS så vet jag inte hur light vissa synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...