Gå till innehåll

30 000 händer i månaden.

SHIP_IT

Recommended Posts

Är dessa stats något jag borde eftersträva tycker ni?:shock: Antar att det bara är Durrrr som kan spela så här, men hur är det möjligt att spela så löst och krossa de bästa i världen? Tänker analysera mina stats i PT när jag spelat 5 000 händer.

De där statsen är bara över några tusen händer, dvs EN liten längre session. Det kan betyda vad som helst, att han satt på ett enkelt bord och körde över alla, att han fick massor med respekt och spelade ut dem postflop, att han fick många bra händer, eller att han bara spewade och kastade pengar omkring sig och turade.

I längden tror jag inte att det är värt att spela så pass löst och aggressivt, men visst, det fungerar ypperligt stundtals. Viktigt att kunna ändra tempo och spela så löst om man känner att det skulle fungera. På NL10 tycker jag dock att du skall sträva efter de normala TAG-statsen som t.ex 18/15, 20/18 eller nått liknande, folk lär väl inte fatta vad du håller på med iallafall... betta för värde med bra händer och bluffa aldrig. Det körde jag ända upp till NL400 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där statsen är bara över några tusen händer, dvs EN liten längre session. Det kan betyda vad som helst, att han satt på ett enkelt bord och körde över alla, att han fick massor med respekt och spelade ut dem postflop, att han fick många bra händer, eller att han bara spewade och kastade pengar omkring sig och turade.

I längden tror jag inte att det är värt att spela så pass löst och aggressivt, men visst, det fungerar ypperligt stundtals. Viktigt att kunna ändra tempo och spela så löst om man känner att det skulle fungera. På NL10 tycker jag dock att du skall sträva efter de normala TAG-statsen som t.ex 18/15, 20/18 eller nått liknande, folk lär väl inte fatta vad du håller på med iallafall... betta för värde med bra händer och bluffa aldrig. Det körde jag ända upp till NL400 :)

Durrrr spelar så löst jämnt. Tror att alla som kollat när han spelar har sett hur löst han spelar. Sen vet jag att jag har läst någonstans på 2+2 att durrrr krossade Party Pokers 10/20 6max med statsen 45/35 och spelade 12 bord, så för honom är det tydligen lönsamt i längden men durrrr har nog en hjärnkapacitet utöver det vanliga som gör att han kan spela så. Jag tänker inte spela riktigt så löst men kommer nog spela ca 30/25. Visst 18/15,20/18 är en säkert sätt att slå NL10 men tror nog stats som 30/25 är mer lönsamt. Sen är det ju inte kul att sitta och lägga varenda hand.:lol: Upp till NL400 sa du, var spelar du nu? och hur har du ändrat din spelstil?

Länk till kommentar

Seat 1: Bermyjon ($11.30)

Seat 2: Vogon42 ($12.10)

Seat 3: gunnermick ($10)

Seat 4: Driver80296 ($10.35)

Seat 5: Hjälten ($7.80)

Seat 6: NO NUTS PLEASE ($9.55)

Hjälten posts the small blind of $0.05

NO NUTS PLEASE posts the big blind of $0.10

gunnermick posts $0.10

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hjälten 7 of Clubs9 of Clubs

Bermyjon folds

Vogon42 calls $0.10

gunnermick checks

Driver80296 folds

Hjälten calls $0.05

NO NUTS PLEASE raises to $0.20

Vogon42 calls $0.10

gunnermick folds

Hjälten calls $0.10

*** FLOP *** 4 of Diamonds9 of Diamonds3 of Diamonds

Hur bör man spela här? Lite jobbigt läge tyckte jag.

många spelare på denna nivå kommer ju säkert calla dig med en hyfsad ruter på hand, så ja skulle betta pott eller 3/4.

Länk till kommentar