Gå till innehåll

Var går det fel med mina SC´s?


ghost

Recommended Posts

Tjena!

 

Har lirat vinnande FR ett antal år 2/4 - 10/20 på prima mest. Pga av dålig action på FR 5/10 och uppåt så började jag lira SH(kört 5/10 mest) för ca ett år sedan. Har plussat även här men inte alls som jag gjort tidigare år. Kollade runt lite i PT och såg att de händer jag backat mest med var SC 45s till 9Ts. Några tips på hur jag ska lira dessa? Vad kan jag göra fel? Tror en anledning är att jag lirar dem för aggro postflop, skjuter hyfsat ofta 3 gator med någon form av drag eller om jag luktar svaghet, 3bettar dem ofta i position och även ibland mot rejs från co eller b. Cbettar nästan jämt....

 

Har inte mina stats i denna dator men postar dem senare, lirar ungefär VPIP 20% och PFR 15%.

 

Hur behandlar ni era SC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Har lirat vinnande FR ett antal år 2/4 - 10/20 på prima mest. Pga av dålig action på FR 5/10 och uppåt så började jag lira SH(kört 5/10 mest) för ca ett år sedan. Har plussat även här men inte alls som jag gjort tidigare år. Kollade runt lite i PT och såg att de händer jag backat mest med var SC 45s till 9Ts. Några tips på hur jag ska lira dessa? Vad kan jag göra fel? Tror en anledning är att jag lirar dem för aggro postflop, skjuter hyfsat ofta 3 gator med någon form av drag eller om jag luktar svaghet, 3bettar dem ofta i position och även ibland mot rejs från co eller b. Cbettar nästan jämt....

 

Har inte mina stats i denna dator men postar dem senare, lirar ungefär VPIP 20% och PFR 15%.

 

Hur behandlar ni era SC?

 

Är du en sån hära feelspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en sån hära feelspelare?

 

Om du menar Feel = känsla så måste jag nog svara mitt emellan..... Har varit en rent matematisk spelare större delen av min karriär men har de senaste åren jobbat mkt med att spela mer på känsla än kort, odds mm. Detta blev mer eller mindre ett måste då jag började spela 5/10 och uppåt, den vanliga 2/4-grinden funkade inget vidare där. Har också jobbat med aggression, speciellt efter att jag gick över till SH. I början blev jag borttryckt ur alla potter...:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit en rent matematisk spelare större delen av min karriär men har de senaste åren jobbat mkt med att spela mer på känsla än kort, odds mm. Detta blev mer eller mindre ett måste då jag började spela 5/10 och uppåt

 

där har du lösningen på ditt problem..

 

 

Högre nivåer kräver inte någon form av större känsla, denna "känsla" har heller ingen koppling till krav på ökad aggresivitet..allt bygger i grunden fortfarande på matte..beta inte för du känner svaghet, beta för din range är stark i ett läge..

 

 

Filtrera runt lite över dina resultat med SC, är svårt för oss att spekulera..om det är när du flattar dom, när du 3betar dom, flervägspotter, ip eller oop etc..Vi har ju ingen koll på hur du spelar dessa händer överhuvudtaget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har du tittat på om du förlorar på SC i position eller oop? Du kan ju även kolla om du förlorar på dem när du 3bettar preflop (kanske bättre att syna ip). Försök att se i vilka situationer du läcker pengar med de händerna. Sen kanske det är så att du spelar dem för hårt helt enkelt. Man kan ju folda SC preflop ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer aggression menade att jag behövde när jag gick över till SH från FR. Mer känsla är enligt mig nödvändigt på de nivåer jag spelar nu annars har man inte en chans(läs: annars kan man grinda ut sina 0.2 BB/100).

 

Har kollat lite till i PT och försökt filtrera lite(är ingen höjdare på programmet) och det verkar som jag loosar överallt förutom när jag flattar. Rejsar alltid först in. 3bettar eller flattar i position och 3bettar alltid om jag spelar dom från blind, annars fold. Foldar oftast utg och utg+1.

 

Förstår att det e svårt för er att se vad jag gör fel men lite tips och idéer kanske, hur kör ni själva dessa SH?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer aggression menade att jag behövde när jag gick över till SH från FR. Mer känsla är enligt mig nödvändigt på de nivåer jag spelar nu annars har man inte en chans(läs: annars kan man grinda ut sina 0.2 BB/100).

 

Har kollat lite till i PT och försökt filtrera lite(är ingen höjdare på programmet) och det verkar som jag loosar överallt förutom när jag flattar. Rejsar alltid först in. 3bettar eller flattar i position och 3bettar alltid om jag spelar dom från blind, annars fold. Foldar oftast utg och utg+1.

 

Förstår att det e svårt för er att se vad jag gör fel men lite tips och idéer kanske, hur kör ni själva dessa SH?

 

3b du alltid dina SC's i position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...