Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kanske en liten dum fråga, men är det säkert att använda sitt kortnummer för att föra över pengar till NETeller samt välkända pokersidor? En bekant berättade nämligen att man alltid skulle göra "tillfälliga" kortnummer, fråga mig inte hur, när ärenden av sådant slag ska genomföras?

tack på förhand, mvh Hulken!

(Delade av denna från Netellertråden - Kubo)

Postad

Det finns ju alltid en viss risk. Men med seriösa aktörer är det ingen större fara.

skulle du råka ut för något och inte varit oaktsam så ersätter banken dig.

Tillfälla nummer, s.k. e-kort är bra men många spelbolar accepterar dem inte. Det finns dock en tråd om vart de funkar.

Postad

Man kan ofta se om de tar betalningen genom något annat bolag som t.ex verisign. Det har hänt att pokersidor har lagt ner och tagit alla pengar, men kända pokersidor som tillhör ännu kändare pokernätverk finns det ingen anledning att vara rädd för. Neteller är "helt" pålitliga. Även om de ville så skulle de nog inte kunna ta folks pengar hur som helst. Så många anställda de har o.s.v skulle göra det omöjligt. Dessutom så tjänar de bra med pengar på sin nuvarande verksamhet.

Om man inte litar på så pass kända sidor som neteller och liknande så borde man klippa sitt visakort med en gång.

Postad
Man kan ofta se om de tar betalningen genom något annat bolag som t.ex verisign. Det har hänt att pokersidor har lagt ner och tagit alla pengar, men kända pokersidor som tillhör ännu kändare pokernätverk finns det ingen anledning att vara rädd för. Neteller är "helt" pålitliga. Även om de ville så skulle de nog inte kunna ta folks pengar hur som helst. Så många anställda de har o.s.v skulle göra det omöjligt. Dessutom så tjänar de bra med pengar på sin nuvarande verksamhet.

Om man inte litar på så pass kända sidor som neteller och liknande så borde man klippa sitt visakort med en gång.

Men om det är pokersiten eller neteller man är rädd för spelar det ju ingen roll hur man sätter in. Det var väl just risken att använda sitt VISA kort det gällde.

Var ju inte så länge sen Sj fick en databas med kortnummer hackad vill jag minnas så visst finns ju risken alltid oavsett hur seriös aktören är på andra sidan.

Postad

Gör det lätt för dig...Öppna ett nytt Visa eller MasterCard för användning enbart för nätet om du e osäker...kostar dig 2-300 på ett år men du slipper va orolig över strul...Du för helt enkelt över det du ska använda och inget mer...

Banken betalar ju tillbaka om du använt kortet oftast, (sålänge du inte vart alltför ansvarslös), men det kan ju va jobbigt att leva utan lönen tills banken och du är överens och pengarna sitter på ditt konto igen...

Postad
Var ju inte så länge sen Sj fick en databas med kortnummer hackad vill jag minnas så visst finns ju risken alltid oavsett hur seriös aktören är på andra sidan.

Om man inte varit oaktsam med sitt kort, så ersätter kortföretaget alla kostnader som uppkommer.

Om man är orolig, så använder man ett kort som man får en fin faktura på. Bara att bestrida de utgifter som man inte gjort på fakturan.

Postad

Om man inte varit oaktsam med sitt kort, så ersätter kortföretaget alla kostnader som uppkommer.

jupp. precis som jag skrev i mitt första inlägg

Om man är orolig, så använder man ett kort som man får en fin faktura på. Bara att bestrida de utgifter som man inte gjort på fakturan.

smart lösning.

Postad

Men om det är pokersiten eller neteller man är rädd för spelar det ju ingen roll hur man sätter in. Det var väl just risken att använda sitt VISA kort det gällde.

det var VISA-kort jag menade också, neteller var bara ett exempel på ett säkert ställe att använda sitt kort på.