Gå till innehåll

Verifiering, mitt visa korts uppgifter stulet AV EVEREST??????


Ferna

Recommended Posts

Hej! För ett antal månader sedan gjorde jag ett konto hos everest poker. Jag blev då tvungen att verifiera det för att få spela med pengar med det!

Jag skulle skicka in massa papper, print på mitt neteller konto, och även en scannad kopia på mitt körkort och VISA kort????

Jag sa då nej, att jag inte tänka använda mitt visa kort hos dom som betalningsmedel utan ENDAST neteller, men dom sa att jag var tvungen att skicka in en kopia på visa kortet ändå. Jag tänkte över saken och gjorde det ändå, vilket inte alls kändes säkert.

Nu några månader senare, jag har varit inaktiv ett tag hos everest, men iaf nu IDAG skulle jag göra en insättning med MITT visa kort som jag hade skicka uppgifter på till dom, då får jag nu upp ett meddelande där det står att mitt visa kort redan finns registrerad hos en ANNAN användare, nu när jag tänker på saken blir jag fan helt galen, nån jävel använder alltså mitt visa kort, den människan har alltså fått tag på uppgifterna genom everest server eller om det nu är någon anställd där jag vettefan men förbannad är jag justnu!

 

Jag vet heller inte om det har försvunnit några pengar ifrån det, eftersom jag inte brukar kolla kontoutdrag så ofta, men kan någon jävel förklara för mig vadfan det är som har hänt, för nu jävlar vill jag bara stämma det här jävla horbolaget!!! URSÄKTA UTTRYCKET!! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen är 95% att det är ditt dublettkonto, 4.99% att du använt ditt visa åt någon polare, och 0,01% att Everest stulit dina uppgifter

 

 

Jag har kollat upp det här nu, det är INTE mitt dubbelkonto och det är ABSOLUT INTE så att jag lånat ut det till en kompis skulle aldrig falla mig in att ge ut siffrorna på kortet till någon annan person!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sent nu, men nästa gång en sajt kräver en bild på ditt Visa-kort fastän du inte planerat och använda det på sajten, svara dom att du helt enkelt inte har ett Visa.

Jag gjorde så när Everest ville verifiera mitt konto, och behövde då inte skicka en bild på mitt Visa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni har frågor angående era visa-kort så ber vi er att kontakta spelarsupporten omedelbart så att de kan reda ut vad som har hänt. Era uppgifter är helt säkra på Everest Poker.

 

Ett tips för er som verifierar era kontokort online är att täcka över de 12 första siffrorna samt CVV-koden på baksidan. Skulle mejlet försvinna i "cyberspace" så är det ingen risk att någon kan använda era kortnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte nån klåpare du skickat uppgifterna till då?

 

Jag har konto på minst 30 olika pokersajter och aldrig nånsin behövt skicka in några såna uppgifter nånstans... Låter mycket märkligt! Kan inte tänka mig att en seriös pokersajt skulle begära såna uppgifter som kopia på VISA via e-mail.

 

Same same.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte nån klåpare du skickat uppgifterna till då?

 

Jag har konto på minst 30 olika pokersajter och aldrig nånsin behövt skicka in några såna uppgifter nånstans... Låter mycket märkligt! Kan inte tänka mig att en seriös pokersajt skulle begära såna uppgifter som kopia på VISA via e-mail.

Ja, då är väl inte Everest en seriöst sajt. Jag fick efter en cashout-begäran ett mail där dom bad fick skicka in lite olika bilder såsom bild på Visa-kortets bak- och framsida. Tilläggas bör att jag skulle casha ut till Neteller. Samma Neteller som jag tidigare båda satt in och tagit ut större belopp till än vad jag gjorde då.

 

Svarade ju dock som sagt att jag inte har ett Visa-kort och då svarade supporten att det med bild på Visa-kortet inte behövdes i mitt fall och att mailet man får är ett standardmail som blir utskickat till alla som blir "utsatta" för verifiering, och att det som stod där inte spelade så stor roll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag är tillbaka nu med mer information efter att mitt internet har legat nere i 5 dagar..

Iaf jag hade fått mail från everest där dom hade skrivit att det var på mitt förra konto som jag hade använt mitt visa kort en gång, vilket jag hade glömt eftersom det var en lång tid sedan. Så jag får be om ursäkt för mitt "arga" inlägg, men jag var väldigt chockad och hade dessvärre för lite information för att veta hur det låg till!

OCH dom har nu ändrat så att jag kan använda mitt visa kort på detta konto istället :)

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag är tillbaka nu med mer information efter att mitt internet har legat nere i 5 dagar..

Iaf jag hade fått mail från everest där dom hade skrivit att det var på mitt förra konto som jag hade använt mitt visa kort en gång, vilket jag hade glömt eftersom det var en lång tid sedan. Så jag får be om ursäkt för mitt "arga" inlägg, men jag var väldigt chockad och hade dessvärre för lite information för att veta hur det låg till!

OCH dom har nu ändrat så att jag kan använda mitt visa kort på detta konto istället :)

Mvh

 

FISK!

Vad har du för nick, så jag kan skinna dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...