Gå till innehåll

"Dra till näst bästa handen" poker Teori (bok)


HenkeCFC

Recommended Posts

hallå

 

läste kap 5 ur David Sklansky bok poker teori i slutet där (sida 45) handlade det om att dra till näst bästa handen.

 

I exemplet där fick han 5mot 1 på handen och 7 mot 1 mot potten men 30% av gångerna då han fick sin hand fick fi en bättre hand.

 

så 1mot 5 =16,6666 men fi vann 30% av dom gångerna då blir det 11,6666%vilket minskat chansen från 1mot 5 till 7,5 mot 1 så det har plötsligt blivit en fold.

 

Min fråga är då ska man göra så här om jag tex har ett färg drag på floppen och drar till 6 hög färg ska jag då dra av ska vi säga 2% av min chans att få färg? om mitt tänkt är rätt hur mycket ska vi då dra av vid tex färg drag steg drag osv ? alltså hur mycket ska man dra av om man ska dra? av om bordet inte är parat? Om det är parat får fi kåk 30% av gångerna för mycket?

 

 

tankar:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men vi säger så här då vi struntar i det här med låga färg drag och fokuserar mer på när vi har färg drag och bordet är parat. Vi möter en motståndare hur stor är chansen (ca) att han får en bättre hand även om vi får färgen. Narturligtvis bero det här på fis range men i exemplet i poker teori så hade inte david någon range på fi utan sa bara att fi får en bättre hand 30% av gångerrna även om vi får färg. Då tänkte jag först att det var mycket. Då är min fråga till er drar ni av någonting av färgdrag chansen som är 34,97% (från floppen till rivern) om bordet är parat om ni gör det hur mycket mer drar ni av om ni möter tex 2 motståndare 3 st osv ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...