Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

http://www.pokerhand.org/?3492693

Mixar upp och synar bara hans raise preflop, och floppen är ganska självklar för mig.

Han spelar gärna om 100bb på flop med top par. Han tyckte om att pot controlla med botten/mellanparet och checka tillbaks på flop.

Turn är väl standard.

På river så om jag checkar så checkar han tillbaks alla top par& låga 2par som 45,46 osv tror jag. Det han går all in/kan gå all in med är händer som missat FD, höga 2par, ett par som fått in en stege på river.

Händer han kan/jag vet att han synar min all in med är 9X, alla 2par tror jag & stege.

Vad är då bäst att göra på river?

Postad

Jag tror att du övervärderar din hand lite.

Det är lite extremt att försöka få ut 3 gator med värde ur pos i en enkelraisad pot med bara KK på en bräda som han med lätthet kan ha prickat minst 2par på.

Hade jag bara synat preflop så hade jag nog siktat på att få ut 2 gator med värde (då helst flop och turn) och checksynat/foldat river beroende på vad gutten sa.

Postad
Han kan ju faktiskt ha ett sämre överpar också, wp tror jag.

Alla sämre överpar degar han på flop/turn är jag ganska säker på

Jag tror att du övervärderar din hand lite.

Det är lite extremt att försöka få ut 3 gator med värde ur pos i en enkelraisad pot med bara KK på en bräda som han med lätthet kan ha prickat minst 2par på.

Hade jag bara synat preflop så hade jag nog siktat på att få ut 2 gator med värde (då helst flop och turn) och checksynat/foldat river beroende på vad gutten sa.

Han visste att jag gillade att 2barrella så jag tror inte han behöver ha en allt för bra hand på turn, därför shova jag rivern. Men ja, det är tunnt som fan. Jag skulle ta och göra nå excel sheet med hur ofta han har mig slagen jämfört med hur ofta han inte har det och kolla hur ofta man får in alla pengar ahead/behind men de kan ja inte :/

Postad

Har svarat på den här handen förut men nu har jag faktiskt tänkt om...

Jag tycker river är check-fold. Han träffar stege och framförallt tvåpar här så himla ofta. När du pushar river gör du om din hand till bluff... C/F river

3betar pre alla dagar. Men fine..

Jag tror fi prickat minst 2par här väldigt ofta, check/syn alt. check/fold river imo.

Bra för balans att inte alltid 3beta pre, men mycket ska till för att jag inte ska 3beta KK pre.

Om vi t.ex. har ett förflutet där vi aldrig/nästan aldrig 3betat pre men ofta har slagit om floppar mot fi cbet, då är den linjen nog bäst i detta fallet. Händer dock ytterst sällan.

Postad

riverlinjen tycker jag är väldigt tunn.... för tunn. Fram till det lurigt/coolt spel imo som skulle få de flesta att re-raisa allin på turn?..

Jag hade då tänkt att 97 var the nuts på den dubbeldragiga brädan på turn med tanke på att 9T,9J hade ibland facesmash-foldat och dragit av ett avgrundsvrål lika många ggr som tiltsyn "MEN VAD KAN DU HA"... medan sämre drag+par händer kan lika fullt syna som 67 och liknande, "vafan har du verkligen nian så har jag iaf outs"..

Med det sagt.. jag är förvånad att button inte reraisa dig på turn, men jag är en enkel nl400/nl600 hu grinder så jag har väl missat något här

Postad
riverlinjen tycker jag är väldigt tunn.... för tunn. Fram till det lurigt/coolt spel imo som skulle få de flesta att re-raisa allin på turn?..

Jag hade då tänkt att 97 var the nuts på den dubbeldragiga brädan på turn med tanke på att 9T,9J hade ibland facesmash-foldat och dragit av ett avgrundsvrål lika många ggr som tiltsyn "MEN VAD KAN DU HA"... medan sämre drag+par händer kan lika fullt syna som 67 och liknande, "vafan har du verkligen nian så har jag iaf outs"..

Med det sagt.. jag är förvånad att button inte reraisa dig på turn, men jag är en enkel nl400/nl600 hu grinder så jag har väl missat något här

jag förstår inte heller varför han inte reraisa på turn då jag gör det varje dag i veckan i en sån match som vi spela. för han spelade ju som sagt top par för 100bb så det var weird. för jag ser inte hur han ska kunna folda river även om en Q kommer, då han ofta bestämde sig tidigt för att hålla i handen hela vägen typ.

• 3 weeks later...
Postad
Turn är väl standard.

är tveksam..vill du ha värde av hans sämre överpar så måste du tillåta dig själv att ha kvar fler semibluffar i din range..med din stora bet på turn har du bara halvpottbeten kvar på rivern, och du får för lite FE med dina missade drag...

beta mindre på turn och ha mer spelrum och bättre förutsättningar inför ditt riverbeslut.

När du pushar river gör du om din hand till bluff... C/F river

Tycker jag inte stämmer, tänk på att vi bara har halvpottbeten kvar..dock ligger kk typ längst ner i vår pushrange för värde..