jaken Postad 4 December , 2008 Rapport Postad 4 December , 2008 Hej läste en tråd om detta tidigare men min fråga är lite annorlunda. Jag lirar poker på en skattefri sida men jag lever inte på pokern. Den är väldigt oregelbunden för mig. Jag studerar så jag tar lån och bidrag och även bostadsbidrag. Nu kanske det är rätt eller fel jag vet inte men vad jag vet så uppfyllde jag kriterierna för att få det. Nu till min fråga: Min rakeback kommer inte till mitt pokerkonto utan kommer till min affe och betalas därifrån ut till mitt vanliga konto. Vad är detta för inkomst? Räknas det som en inkomst samma som vilket jobb som hellst och skickat till försäkringskassan som sådan eller skickas den inte alls dit? Det är ju ganska viktigt för jag kanske har backat på mitt spel hela månaden så stoppar direkt in all rakeback på pokerkontot så har då inte tjänat nånting egentligen men banken har ju ändå fått en inbetalning på ett par tusen... Är dessa pengar skatteskylldiga eftersom de inte kommer från pokersiten lr gör dom det ändå indirekt som och kan de påverka mitt bostadsbidrag är frågan?!? Citera
Nice Hand GG Postad 4 December , 2008 Rapport Postad 4 December , 2008 http://www.skatteverket.se/funktioner/svarpavanligafragor/privat/ehandel/privatehandelspel/vadarrakeochhurbeskattasrakeback.5.dfe345a107ebcc9baf80007946.html Dock har jag inte aning om hur det funkar med bostadsbidrag, men antar väll att gå efter hur mycket du har som brutto inkomst så rakeback räknar dom nog med Sedan tror jag dom inte bryr sig alls om du varken är + eller - på pokern. Citera
jaken Postad 4 December , 2008 Författare Rapport Postad 4 December , 2008 Så allt som kommer in på mitt bankkonto skickas som information till försäkringskassan som bruttolön? Var det än kommer ifrån utan att ens kolla vad det är för pengar? Citera
jaken Postad 5 December , 2008 Författare Rapport Postad 5 December , 2008 bumpar min egen fråga är ju lite viktigt vill veta om jag blir återbetalningsskylldig. Någon annan som vet något om detta? Citera
Joeduck Postad 5 December , 2008 Rapport Postad 5 December , 2008 Jag är ganska säker på att FF ser vad som kommer in på kontot. Blev själv återbet. skyldig av a-kassa utan att då ha en deklarerad inkomst. Var ~3år sedan iofs Citera
Recommended Posts