Gå till innehåll

Netellers virtuella kreditkort


Matfrid

Recommended Posts

Jag skaffade idag neteller virtuella net+ kreditkort. Så vitt jag förstår har det inga avgifter alls, förutom en 2.95% foregin exchange. Denna växlingsavgift borde man slippa om man har kontot i dollar och handlar med dollar?

 

Kortet fungerar så här i sin web-version:

- logga in på neteller, öppna webfönstret

- be om ett nytt kortnummer

- numret kan användas endast en gång, och pengarna dras direkt från Neteller-kortet. Vad handlaren på internet ser är att man har ett Mastercard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är väl att Netellers fysiska Mastercard har en "inaktivitetsavgift". Dvs om man inte handlar med det på en månad så drar de en avgift. Något som det virtuella kortet inte har.

 

jag använder mitt net+ kort flitigt, så sjukt smidigt. hatar att använda visa i vanliga fall då det förstör mina annars så fina kontoutdrag med mcdonken och allt vad det är. det är väl inte så svårt att köpa minst en donkenmeny på kortet eller något annat, en sf-biljett för att missa inaktivitetsavgiften? vad är den på btw? är du säker på att den finns?

 

tycker det är mkt smidigare med ett faktiskt kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte en aktiveringsavgift på $10 första gången man laddar kortet med pengar? (det fysiska kortet)

 

detta kortet behöver aldrig laddas, pengarna dras direkt från ditt neteller-kort. och jag har inte stött på någon sån avgift, fick kortet hem i brevlådan sedan var det bara och handla.

 

Aldrig fattat varför man ska ha kortet överhuvudtaget.

Vad finns det för fördelar jämfört med ett vanligt visa kopplat till en svensk bank?

 

på sajten jag lirar på tar det max en timme att få pengarna till neteller (vilket betyder max en timme så har jag pengarna i handen och snabbare om jag mailar). neteller och pokersidor som cashar till neteller tar det ju minst en vecka för de att få fram pengarna till min svenska bank, nu tar det istället en timme.

 

inte heller kostar det extra om jag handlar med kortet online/i butiker. makes sense? att det är anonymt är en annan fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Say What??? :shock: Det har jag aldrig märkt. Är du säker på att du inte blandar ihop neteller med Lurenbergs a.k.a Party Poker :-)

 

Avigfterna står här:

https://help.neteller.com/cgi-bin/neteller.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1324&p_created=1222877941&p_sid=vC_Lpvgj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=1306&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9OTYsOTYmcF9wcm9kcz0mcF9jYXRzPSZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PU5ldCsgUHJlcGFpZCBDYXJkIGZlZXM*&p_li=&p_topview=1

 

Dormancy Fee (if not used in any month): 20 sek

 

Men den jobbiga avgiften är väl egentligen växelavgiften på 2,95 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...