Gå till innehåll

eddd, be Nordin one night please


weddie

Recommended Posts

Borde jag spela annorlunda här mot Guti?

 

 

***** Hand 966503183 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 mars 2009 12:41:08

Julia 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: eddd (7250.17)

Plats 3: minken (933.29)

Plats 4: JoseGuti (10556.60)

minken lägg LM 25.00

JoseGuti lägg SM 50.00

** Giv **

eddd [Eh, Kk]

minken [N/A, N/A]

JoseGuti [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

eddd Höj till 150.00

minken Lägg

JoseGuti Höj till 550.00

eddd Höj till 1750.00

JoseGuti All-in 10556.60

eddd All-in 7250.17

*** Flop(Board): *** : [9k, 4r, Dk]

*** Turn(Board): *** : [9k, 4r, Dk, 10r]

*** River(Board): *** : [9k, 4r, Dk, 10r, 7h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 14510.34

eddd Lägger mig Vinst: 0.00

minken Lägger mig Vinst: 0.00

JoseGuti [Ek, Er] Par i ess Vinst: 14510.34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 456
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var ett tag sedan jag uppdaterat nu, pokern är runt -50k sträcket sista veckan and Im goingdown.

 

Bubblat 3 liveevents kval inom 2 veckor och är på livstilt.

 

Nu har jag tömmt svenskaspel/Ongame kontot och börjar grinda lowlimit sngs på en hemlig sajt(Vilket har börjat waydown).

 

Dock leder jag en 5r på Ipoker som jag lirar för skojs skull, 47k och tvåan har 35k med 280spelare kvar. WOHO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, -70k på en vecka och tänkte ge poker en sista chans innan uppehåll ikväll, då händer det här när jag ligger chiptvåa i Ongames EPT kval 320$, jag råkar slänga AKs för att jag kmr åt någon snabbknapp..

 

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-91460857-53

played at "Fort Worth" for USD TC from 2009-03-15 14:58 until 2009-03-15 15:00

 

 

 

Seat 1: TrumanBurban ($4,944 in chips)

Seat 2: JA STOP ($2,101 in chips)

Seat 3: -Dippy_Dawg- ($3,417 in chips)

Seat 4: camelleon1 ($5,600 in chips)

Seat 5: 1flushgordon ($1,135 in chips)

Seat 6: HESA666 ($4,579 in chips)

Seat 7: ihorKIM ($4,174 in chips)

Seat 8: Jerkisa x ($1,970 in chips)

Seat 10: kvartalsligg ($5,480 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

HESA666 posts small blind ($50), ihorKIM posts big blind ($100).

 

PRE-FLOP

Jerkisa x folds, kvartalsligg bets $300, TrumanBurban folds, JA STOP folds, -Dippy_Dawg- folds, camelleon1 calls $300, 1flushgordon folds, HESA666 folds, ihorKIM calls $200.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,8 of Spades,Queen of Spades ]

ihorKIM checks, kvartalsligg checks, camelleon1 bets $300, ihorKIM folds, kvartalsligg calls $300.

 

TURN [board cards: 9 of Spades,8 of Spades,Queen of Spades,4 of Hearts ]

kvartalsligg checks, camelleon1 bets $300, kvartalsligg folds.

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,8 of Spades,Queen of Spades,4 of Hearts ]

camelleon1 wins $1,850.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: 1flushgordon

Pot: $1,850

TrumanBurban, loses $0

JA STOP, loses $0

-Dippy_Dawg-, loses $0

camelleon1, bets $900, collects $1,850, net $950

1flushgordon, loses $0

HESA666, loses $50

ihorKIM, loses $300

Jerkisa x, loses $0

kvartalsligg, loses $600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 10, 9 priser. Det är kanske 5-6e gången jag hamnar på bubblan till stort liveevent på två veckor. Jag är med kvällens räkning totalt -85k och har aldrig i hela mitt liv mått så dåligt av pokern.

 

Jag är född med otur, i mitt liv handlar det inte om varians..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 10, 9 priser. Det är kanske 5-6e gången jag hamnar på bubblan till stort liveevent på två veckor. Jag är med kvällens räkning totalt -85k och har aldrig i hela mitt liv mått så dåligt av pokern.

 

Jag är född med otur, i mitt liv handlar det inte om varians..

 

 

Om man får höra om någon annan som också har det tungt kan det kännas bättre för en själv. Det gör det inte när jag läser det här. Tråkigt att höra. Vet inte riktigt vad jag ska säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får höra om någon annan som också har det tungt kan det kännas bättre för en själv. Det gör det inte när jag läser det här. Tråkigt att höra. Vet inte riktigt vad jag ska säga.

 

Ska jag vara helt ärlig så hjälper det här forumet inte mig speciellt mkt psykiskt, tvärtom. Folk klonkar paket hur som och jag har suttit och slitit och lagt ner minst 3-4k$(30-40% av min livsrulle) på att försöka kvala in och plockat bubblan till salzburg/prag/San Remo och ett live event i London. Det är mina BUBBLAN placeringar.

 

Jag har backat 3k$ på Ongame och tagit ut det sista, 35k kr på svenskaspel och förlorat i runda slängar 4k$ till på liveevents kval och stora MTTs.

 

Jag kanske börjar spela för scared money? Har inte känt av det tidigare, men jag är trots allt ung och har en nya för 6k/månaden och när man har heltidsjobb som drar in runt 15k så får man ett annat perspektiv på pengar.

 

Jag har nu under en vecka spelat väldigt hårt med SnGs, dragit in 420st på 7 dagar vilket är väldigt mkt, är dock monster back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satelliter är djävulens påfund! Mina två tyngsta är QQ vs AK för ett WSOP paket för $15k på LB för 3 år sedan och KK vs 85 off för ett paket till Late Night Poker (de som startade boomen för tv-poker). Fick mina AA utklonkade mot J7 till Dortmund. På fem år har jag tagit mig till två events, me jag har nog aldrig bombat på så mycket med satelltier som du gjort sista tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nere i min värsta downswing på sng nu. Självklart kommer den när jag skulle satsa på enbart sng för att dra in "säkra" pengar.

 

Låter som vi sitter i samma sits, jag gick från Ongame precis där jag hade rulle på dryga 5k$ och satt och lirade alla 100-300$ sh turbos.

 

Nu lirar jag på en ny sajt med en stabil rulle på 10-30$ och jag har aldrig haft så dålig ROI i hela mitt jävla liv.

 

Jag kanske behöver ett break från poker? Lirat nonstop sedan 2009 började, är fortfarande dryga 50-70k upp i år men alla motgångar som har kommit följd på slutet förstör mig och mitt spel antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rulle på $5k lever jävligt farligt på 100-300 nivån sh turbo. Jag menar vad ligger det bästa på niån på i ROI? Kan inte vara högt. De spelar väl mest in bonusar? Jag tröttnade på Ongame sh turbo. Kommer nog spela med 8 min perioder om jag återvänder till Ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ju ganska tydligt att jag numer lirar med en stabil rulle på 10-30$ nivån och syftade då självklart till att jag överrullade på Ongame vilket gick bättre..

 

Backade ytterligare inatt, det är inga små minus jag pratar om utan tappar 15-20 inköp varje kväll jag lirar numer. Kan dock erkänna att gårdagens back bestod av -220$ på 50turbos :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är nya bredbandet ikopplat, datorn som jag köpte för en månad sedan är toppen och pokern går fullständigt åt helvete.

 

Från och med idag är det nystart, jag ska börja från självaste jävla botten(där jag är nu obv).

 

Mer kommer efter jag varit ute och sprungit, nu ska jag verkligen ge mig fan på att inte ge bort fler dollar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey dom gäller nu då, nya tag och PH tänkande.

 

Jag kommer endast, ENDAST spela helvetes jävla kuktråkiga 10$ på den sajten jag håller till nu, jag har tappat 1500$ på 10-50$ på min nya sajt och därför ska jag nu bestraffa mig själv rejält.

 

Jag har endast dryga 450$ på sajten men klarar jag mig inte på det så kan jag ju lika gärna byta sysselsättning.

 

Jag kommer skriva hur många spelade/profit för var dag som går, och jag kommer lägga till diverse bonusar jag spelar in. Jag avsöjar inte nu vart jag spelar och med vilken deal men det kommer vid månadens slut.

 

Har ett mål, bli vinnande igen.

 

 

Lets go

 

 

edit, jag kommer motivera mig själv med att ha 1/2st MTTs varje kväll, där jag kommer lägga mkt fokus på smallball spelet som jag behöver bli bättre på så jag har större stackar när det drar ihop sig(syftar på de 100 satteliterna jag bubblat)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...