Gå till innehåll

Är det acceptabelt att göra dåliga spel ibland när man grindar online?


Benny_81

Recommended Posts

Jag spelar på NL 400 hos SvS och verkar vinna pengar där. Dels känns det som att jag slår nivån(jag har krossat NL 200 tidigare) dels har jag en del händer som visar på en fin plusstatisk.

 

Men om jag grindar 3-4 timmar, 5 SH-bord, en kväll så gör jag nästan alltid ngt spel som är mindre begåvat med facit i hand och man fått tänka till lite. Och det kostar mig ofta tiotals procent av kvällens totala vinst om det gått bra.

 

På samma sätt som en fotbollsspelare gör missbedömningar mest varje match så måste en onlinegrinder acceptera att varje hand inte kan spelas perfekt? Dock anser jag att man inte har råd att kasta iväg hela inköp, då måste man fokusera, på samma sätt som när en fotbollsspelare får straffspark.

 

Frank De Bore gick igenom fotbolls VM 1998 utan att få en frispark emot sig från i semin, rätt exceptionellt som försvarsspelare. Förstås ska man som onlinegrinder sträva efter att komma in ngn slags flyt. Men det kan man inte göra varje kväll året runt... Och klarar man inte av att slå en nivå utan att spela sitt allra bästa spel i varje giv är det läge att flytta ner i nivå..

 

Vad har ni för tankar på problematiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är orimligt att tro att man ska kunna spela sitt bästa spel hela tiden.

Däremot kan man försöka undvika misstagen så gott det går.

Tom världsmästare i schack sätter pjäser rätt i slag till och från.

Anand som är nuvarande världsmästare missade tex en enkel matt i tre drag i ett parti i VM-matchen så sent som i november.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas ett move så är det ett fantastiskt spel. Misslyckas det så är det ett katastrofalt spel. Alla spelare gör bådadera, de duktiga fler bra.

 

Ungefär som Zlatans snabba små klackar och vinklingar. Lyckas han så är han genialisk, misslyckas han så är han en sopa som gett bort bollen...

 

Tydligt svar? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är två frågor som du bör ställa dig:

Spelar du för många bord?

Spelar du för högt?

 

Om du går ner från 5 till 4 bord så förlorar du 20 %, men du säger att du bara förlorar 10 % på dåliga spel vpå 5 bord - alltså spelar du inte för många bord.

 

Om du går ner en nivå så lär du inte tjäna mer pengar så alltså spelar du inte för högt.

 

Det är oundvikligt att missa lite när man spelar på toppen av sin förmåga.

Det man ska hålla ögonen på om man börjar missa mycket för då spelar man över sin förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...