Gå till innehåll

Pokerteori för NL-spelare


Upgrade

Recommended Posts

Efter att ha läst att flera duktiga spelare rekommenderar Sklansky´s bok "Pokerteori" så bestämde jag mig för att läsa den. Jag minns att TLK nämnde i sin intervju i PM att den boken var en stor anledning till att han blivit så bra.

 

Tidigare har jag bara läst något kapitel i den, men inte brytt mig om att läsa hela, helt enkelt därför att jag inte trodde att den skulle ge mig särskilt mycket.

Jag delade upp boken och läste den rätt så noggrant under några veckors tid, för att kunna analysera varje kapitel och fundera vad den kan ge mig som NL-spelare.

Jag tycker att de första kapitlen är rätt så bra, tex de som behandlar timförtjänst och inställning till poker osv, samt även kapitlet Gratiskortet. Jag tycker att boken har hjälpt mig litegrann faktiskt, jag funderar lite mer på varför jag gör som jag gör när jag spelar nuförtiden mer än jag gjorde innan.

Jag tycker att bokanalysen i PM är rätt intressant, men det märks att det är lite småjobbigt för skribenterna att anpassa sin analys till NL.

 

Det vore intressant att höra vad ni andra NL-spelare tycker, har boken gett er något? Vilka kapitel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...