Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå.

Jag undrar vad som kan anses som bra % för placeringar ITM i Mtt.

Jag ligger just nu på ca 15% men det är på ganska få turrar (ca 30) så jag vet att man inte kan dra några slutsatser av det.

Så vad ligger stabila Mtt spelare på i %, Sedan beror det naturligt vis på vilken utbetlaning man hamnar på om man är vinstgående eller inte.

Postad

Som du skriver så säger det inte hur pass vinnande man är. Det finns spelare som över ett mycket stort antal turneringar ligger på 10% ITM och är riktigt stora vinnare (med inte bara en topplacering, utan flera) och spelare som har 20% och knappt är vinnade. Det kan vara ett tecken på att man spelar för tight om man har "för hög" ITM % (TYP +20%). Tycker inte man "ska" ligga på någon ITM %. ROI is the shit!

Postad

Håller med dig !

Undrar bara om det finns något snitt eller dylikt för bra Turneringsspelare.

Men ROI gäller det vet jag.

BTW. Jag har ett exel ark som jag bokför MTT separat.

Hur gör jag en lätt formatering för att få fram ROI ?

Postad

Har 91% ROI och endast 12%ITM och har ett negativt ROI senaste året.

730 turrar lirade under detta underlaget på avarage buy in på 50$.

Tror 10-15% ITM är helt ok men att det i denna förutsättnning ska vara mer finalbord och mindre bara komma ITM.

MTT Avg. Finish%

Early 7% (10%)

EM 21% (20%)

Mid. 44% (40%)

ML 18% (20%)

Late 10% (10%

EDIT: Sen ska naturligtvis strl på turrarna vägas in, det är bra mycket svårare att hamna ITM i en turre på 8000 pers än vad det är i en turre på 200.

Postad
Kanon !

Tack för hjälpen

Då vart min MTT Roi 19,2% Måste ju va skapligt...

Spela 100 turneringar och siffran säger lite mer, men inte mycket. Och sedan 200 då har du dubbelt så stort underlag, men bara drygt en fjärdedel av Sulla. Du har en bit kvar.

Postad
EDIT: Sen ska naturligtvis strl på turrarna vägas in, det är bra mycket svårare att hamna ITM i en turre på 8000 pers än vad det är i en turre på 200.

Stämmer det verkligen? Oavsett hur stor turren är så kommer ju ~10% hamna ITM. Jag kan hålla med om att det är svårare att komma djupt ITM i en större, men att bara ta sig in i pengarna borde inte vara någon särskild stor skillnad om man kan vara 9-10 pers per bord hela vägen till cash.

Om det nu är så att det är svårare i större turrar, vilka faktorer är det som gör det svårare?

Postad
Stämmer det verkligen? Oavsett hur stor turren är så kommer ju ~10% hamna ITM. Jag kan hålla med om att det är svårare att komma djupt ITM i en större, men att bara ta sig in i pengarna borde inte vara någon särskild stor skillnad om man kan vara 9-10 pers per bord hela vägen till cash.

Om det nu är så att det är svårare i större turrar, vilka faktorer är det som gör det svårare?

Tror att han skrivit fel bara. Ska nog vara svårare att få stora pengar(eller djupt ITM).

Postad

Om man jämför prisstrukturen på en MTT med 100 deltagare och en med 5000 deltagare. Om målet för turneringen "jag ska ITM", lär man ha lättare att uppnå det i den stora turneringen av uppenbara skäl.