torax Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Hallå. Jag undrar vad som kan anses som bra % för placeringar ITM i Mtt. Jag ligger just nu på ca 15% men det är på ganska få turrar (ca 30) så jag vet att man inte kan dra några slutsatser av det. Så vad ligger stabila Mtt spelare på i %, Sedan beror det naturligt vis på vilken utbetlaning man hamnar på om man är vinstgående eller inte. Citera
MJ Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Som du skriver så säger det inte hur pass vinnande man är. Det finns spelare som över ett mycket stort antal turneringar ligger på 10% ITM och är riktigt stora vinnare (med inte bara en topplacering, utan flera) och spelare som har 20% och knappt är vinnade. Det kan vara ett tecken på att man spelar för tight om man har "för hög" ITM % (TYP +20%). Tycker inte man "ska" ligga på någon ITM %. ROI is the shit! Citera
torax Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Håller med dig ! Undrar bara om det finns något snitt eller dylikt för bra Turneringsspelare. Men ROI gäller det vet jag. BTW. Jag har ett exel ark som jag bokför MTT separat. Hur gör jag en lätt formatering för att få fram ROI ? Citera
MJ Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Men varför inte dra till med runt 15 %. Så ligger du rätt och allt är frid och fröjd. Citera
MJ Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Tror nog att snittet ligger däromkring. Citera
torax Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Haha okey.. Låter bra.. Hur gör jag en formel i Exel för roi ? Citera
Drunken_Penguin Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Summera alla turneringskostnader i cell A. Summera alla vinster i cell B. I cell C skriver du formeln "=((B-A)/A)*100" vilket ger din ROI uttryckt i procent. A, B och C är givetvis valfria celler, är bara för att ge det en lätt överblick. Citera
torax Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Kanon ! Tack för hjälpen Då vart min MTT Roi 19,2% Måste ju va skapligt... Citera
sulla Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Har 91% ROI och endast 12%ITM och har ett negativt ROI senaste året. 730 turrar lirade under detta underlaget på avarage buy in på 50$. Tror 10-15% ITM är helt ok men att det i denna förutsättnning ska vara mer finalbord och mindre bara komma ITM. MTT Avg. Finish% Early 7% (10%) EM 21% (20%) Mid. 44% (40%) ML 18% (20%) Late 10% (10% EDIT: Sen ska naturligtvis strl på turrarna vägas in, det är bra mycket svårare att hamna ITM i en turre på 8000 pers än vad det är i en turre på 200. Citera
torax Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Absolut ! Men alla har ju olika förutsättninger. Mina turrar kostar mellan 2 - 10 $ ofta Re-Buy. Brukar vara skapliga startfält på allt mellan 200 - +1000 pers. Citera
MJ Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Kanon ! Tack för hjälpen Då vart min MTT Roi 19,2% Måste ju va skapligt... Spela 100 turneringar och siffran säger lite mer, men inte mycket. Och sedan 200 då har du dubbelt så stort underlag, men bara drygt en fjärdedel av Sulla. Du har en bit kvar. Citera
torax Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Japp som jag sa.. Vet att det är för få turrar spelade. Citera
MJ Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 GL inom den roliga men ibland (läs oftast) frustrerande MTT världen! Citera
Drunken_Penguin Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 EDIT: Sen ska naturligtvis strl på turrarna vägas in, det är bra mycket svårare att hamna ITM i en turre på 8000 pers än vad det är i en turre på 200. Stämmer det verkligen? Oavsett hur stor turren är så kommer ju ~10% hamna ITM. Jag kan hålla med om att det är svårare att komma djupt ITM i en större, men att bara ta sig in i pengarna borde inte vara någon särskild stor skillnad om man kan vara 9-10 pers per bord hela vägen till cash. Om det nu är så att det är svårare i större turrar, vilka faktorer är det som gör det svårare? Citera
MJ Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Stämmer det verkligen? Oavsett hur stor turren är så kommer ju ~10% hamna ITM. Jag kan hålla med om att det är svårare att komma djupt ITM i en större, men att bara ta sig in i pengarna borde inte vara någon särskild stor skillnad om man kan vara 9-10 pers per bord hela vägen till cash. Om det nu är så att det är svårare i större turrar, vilka faktorer är det som gör det svårare? Tror att han skrivit fel bara. Ska nog vara svårare att få stora pengar(eller djupt ITM). Citera
MJ Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Skulle nog även komma med påståendet att det är lättare att komma ITM i stora turneringar. Citera
torax Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Det känns lite som det faktiskt är lättare att komma itm i större turra.. Håller med MJ.. Men har fömodligen fel Citera
MJ Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Om man jämför prisstrukturen på en MTT med 100 deltagare och en med 5000 deltagare. Om målet för turneringen "jag ska ITM", lär man ha lättare att uppnå det i den stora turneringen av uppenbara skäl. Citera
Bodinarn Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Har under 2008 spelat 1500 mtt och har 21% ITM. Men som sagt så spelar väl just den siffran ingen som helst roll. Citera
Recommended Posts