Gå till innehåll

Nu blir man lite matt


jonash72

Recommended Posts

Spelade just lite Omaha på skitsajsten #1 alla kategorier, SvenskaSpel. Och, då har jag inte en si tankarna SKANDALEN som just pågår på SM. SvenskaSpel borde få en liten granat placerad i serverrummet...

 

Nåja.

 

 

Till frågan: vad anser ni att man skall göra, när man floppar top-set på en bräda med två färger av samma, och man själv har två blockerande kort i den färgen?

 

Bara så jag får höra att de 9 händerna som jag inom en timme på SvS torskade just på det sättet var rätt spelade och att det tillhör "variansen".

 

varians....fuck my ass. Lotteri är vad det är. Orka åka på den 9 NIO! gånger i RAD då det finns MAX 7 outs, förmodligen 5.

 

Jag tror....att jag aldrig borde spela mer Online poker. För precis såhär går det varenda gång. Sitter man med fu-king nötfärgdrag på BossMedia och reraisar all-in på den som har ledningen med sisådär 75/25 ja då vinner man som underdog. Så är det bara.

 

Dagens tips.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet precis vad du pratar om.

 

Jag skall dock säga att när jag kikade igenom HH'n så hade jag inte två blockerande färgkort varje gång, utan i 3 händer var det "bara" 1.

 

Å andra sidan. Jag har bevittnat hur DarioMinieri förlorade 16stycken coinflips HU i rad på Pokerstars. De gick all-in preflop i NL HE $5/10 på Stars.

 

Kan sånt hända så antar jag att samma skit kan hända mig. Han är dessutom sponsrad....men ändå. Jag menar nån rättvisa får det väl vara.

 

Och som om det inte vore nog denan badbeat kväll så spelade jag en HU SnG, och hade 3500 i stacken när det vart 4 coins på 8 händer och jag torskade alla för att busta....

 

Jag hade AK, 77, QJ, och AJ mot 3-3, Q10, 88 och 99.

 

Vart är den där badbeat tråden?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...