Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nopp jag hoppade av efter nollningen och läser till fastighetsmäklare i malmö ist =)

 

Det har jag också planer på att göra, dock inte särskilt långt gångna. Men en smula intresserad är man. Hur lång är utbildningen? Hur lätt/svårt är det att komma in? Inga ûberbetyg som krävs? Något annat man bör veta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nopp jag hoppade av efter nollningen och läser till fastighetsmäklare i malmö ist =)
ez game. Mer pengar och lättare utbildning.

 

Ehhhh wow...

 

Cliffnotea hans manifest är du snäll :)

Varför ska världen styras av några få män i slips. Varför? Det finns ingen andledning till det när viktiga beslut enkelt kan tas av alla, förutsatt att vi använder den teknologi som finns idag.
Ekonomi har länge varit en gemensam faktor mellan människor men har även bidragit till stora skillnader. Begäret är ofta starkare än vad förnuftet är, eller begäret går ofta före förnuftet.
När människosläktet levde som jägare och fiskare fanns en mer jämställd ställning mellan mannen och kvinnan, men inte bara det. Familjer levde tillsammans i en flock så om något hände kunde många ingripa föra tt hjälpa till och lösa problemen. Hur man skulle kunna återskapa detta i dagens samhälle kan vara med mer kollektiva bostäder, eller familjekvarter där det förespråkas att har nära kontakt med varandra
En annan innovativ tanke som jag ställt mig är varför inte fruktträd planteras i alla parker så att människor kan äta av dem? Kanske är det för man ska betala för frukten, eller för att frukten skulle skräpa ner om ingen plockade den? Jag har ännu inte funnit något svar.

 

Och min favorit:

Jag har länge tänkt på att det måste gå att skapa stränder med konstgjord sand, och när man ändå håller på varför inte göra den i vilken färg som helst. Jag tänkte först att det måste gå att härma naturen och mala ner sten till sand och funderade på olika färger på stränderna. Man skulle kunna skapa en grön eller blå strand om man malde ner olika ädelstenar tänkte jag, eller rättare sagt spiller när man bryter dem. Men efter att ha undersökt saken förstod jag snabbt att det skulle bli väldigt dyrt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag också planer på att göra, dock inte särskilt långt gångna. Men en smula intresserad är man. Hur lång är utbildningen? Hur lätt/svårt är det att komma in? Inga ûberbetyg som krävs? Något annat man bör veta?

 

Den är på 2 alt 3 år beroende vad man själv väljer men den 2åriga ger fullgod grund för att få registreras som fastighetsmäklare.

Det är lätt, tror det var något runt 16 i betyg och 1.0 på HP.

Att man inte tjänar så bra som fastighetsmäklare som allmänheten tror, samt att utbildningen är löjligt skön och slapp =)

 

 

Lirade precis en liten session, sprang bra och slutade ca 2 bi upp på spelet. Dock hittade jag AA back 2 back på ett bord så skickade precis in ett mail om det, finns en promotion denna månaden som medför att detta konstycke var värt 500 € :-D

 

 

Denna handen var jag missnöjd med, kände mig nästan så obekväm att jag ville checka flopp =(

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 529895

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $8.35

Hero (UTG): $108.80

MP: $145.22

CO: $101.21

BTN: $158.84

SB: $128.55

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with A :club: K :heart:

Hero raises to $3.50, MP calls $3.50, CO calls $3.50, 3 folds

 

Flop: ($12.00) 9 :club: T :heart: A :heart:(3 players)

Hero bets $8.00, MP folds, CO raises to $23, Hero calls $15

 

Turn: ($58.00) 3 :spade:(2 players)

Hero checks, CO bets $42.00, Hero raises to $82.30, CO calls $32.71 all in

 

River: ($207.42) 8 :diamond:(2 players - 1 is all in)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade precis en liten session, sprang bra och slutade ca 2 bi upp på spelet. Dock hittade jag AA back 2 back på ett bord så skickade precis in ett mail om det, finns en promotion denna månaden som medför att detta konstycke var värt 500 €

 

den promotion är slut, blev avslutad häromdagen. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är på 2 alt 3 år beroende vad man själv väljer men den 2åriga ger fullgod grund för att få registreras som fastighetsmäklare.

Det är lätt, tror det var något runt 16 i betyg och 1.0 på HP.

Att man inte tjänar så bra som fastighetsmäklare som allmänheten tror, samt att utbildningen är löjligt skön och slapp =)

 

Det låter inte helt fel!

 

Frågan är om man klarar det, ligger nog på gränsen vad gäller 16 i betyg. HP har jag aldrig gjort. Kanske vore en idé..

 

Skön och slapp låter rätt okej med tanke på att man inte gjort ett skit vad gäller plugga efter man tog studenten. Fan inte rört en bok, kanske bäst att smyga igång med små kurser istället för en hel utbildning?

 

Att det va sämre lön är man tror va dock inte bra 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter inte helt fel!

 

Frågan är om man klarar det, ligger nog på gränsen vad gäller 16 i betyg. HP har jag aldrig gjort. Kanske vore en idé..

 

Skön och slapp låter rätt okej med tanke på att man inte gjort ett skit vad gäller plugga efter man tog studenten. Fan inte rört en bok, kanske bäst att smyga igång med små kurser istället för en hel utbildning?

 

Att det va sämre lön är man tror va dock inte bra 8-)

 

Prova göra HP ett par gånger så ska 1.0 inte vara speciellt tufft att lösa. Nej men asså vem som helst klarar typ den. Iaf just nu har vi bara lite flumm och lätt juridik som typ är ren allmänbildning och alla borde läsa.

Det där med lönen är väl en halvsanning då man enbart jobbar på provision, men medellönen är inte speciellt hög. Dock kan man ju om man äger bli riktigt degens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja jag sprang iaf bra på spelet och plockade några BI där. Ska tvinga mig ner ensam till 24/7 gymmet som är skabbigt och löpa några km i mina fivefingers. Satan mina vader har inte vant sig än, dom är döda i 2 dagar om jag springer mer än 1.5km åt gången =(

 

 

for the road:

 

 

Om jag 3betar pre, väljer skjuta flopp får jag väl fan shippa turn när barrelkortet kmr. Kan sägas att jag inte tror fi är kabapel att floata mig med A-hög händer eller syna ner mig med mellanpar.. spew?

 

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 530162

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $104.20

Hero (SB): $100.00

BB: $125.36

UTG: $165.73

CO: $207.69

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with K :spade: 7 :spade:

UTG calls $1, 1 fold, BTN raises to $4.50, Hero raises to $14, 2 folds, BTN calls $9.50

 

Flop: ($30.00) Q :club: 9 :heart: 2 :spade:(2 players)

Hero bets $20.00, BTN calls $20

 

Turn: ($70.00) A :diamond:(2 players)

Hero bets $66.00, BTN calls $66

 

River: ($202.00) 7 :diamond:(2 players)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEHEHEHHEHE jag har inte haft någon backsession på mer än 1bi denna månden ^^

 

Spelade precis en liten session som gick skitbra, dock blev jag hungrig på slutet och shoffade iväg lite av plusset på någon dålig bluff och någon standard stackning :-(

 

Yeye ska käka, grinda lite till sen dra upp till sats på entre och springa lite. Funderar för övrigt på att bli full ikväll men har inte bestämt mig än, kan bli lite skiva i lundområdet:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade precis en liten session som gick skitbra, dock blev jag hungrig på slutet och shoffade iväg lite av plusset på någon dålig bluff och någon standard stackning :-(

 

Förstår inte riktigt... Din mage sa att "du är hungrig" ditt huvud säger "du är hungrig= då ska du bluffa!"? :D Låter eom ett värre problem än tilt det där =( Kan då ge dig ett litet tips, bluffen mättar tyvärr inte :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt... Din mage sa att "du är hungrig" ditt huvud säger "du är hungrig= då ska du bluffa!"? :D Låter eom ett värre problem än tilt det där =( Kan då ge dig ett litet tips, bluffen mättar tyvärr inte :'(

 

standard i min värld :cry:

 

Upp 6 bi för dagen så blir nog full ikväll trots allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappade 2 bi men lika glad för det är jag men gladast är nog niten =(

 

Nu dricker jag lite vin som smakar lika illa som boxvin, indirekt kom jag på hur mkt jag saknar den numera rehabiliterade (?) xlars? WTF come back man!

 

På en annan not så har jag nyss lyssnat på hela the game så ska ut och prova vingarna lite småfull ikväll tror jag. Inte för de verkar så nöt men mest för skojs skull se om det fungerar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för det första så hänger folk på pf alldeles för sällan på fredagskvällar! För det andra så tog kvällen en vändning och jag ska joina fiddski på någon form av festlighet! Först skulle min roomie och en random het brud joina men hon bangade (känner henne typ inte, träffat på fyllan en gång) och min roomie drog på en annan fest en stund så nu sitter jag och ska svepa mitt vin, fixa håret och komma iväg. Tror jag kan göra detta till en bra kväll ändå, känns som låga förväntningar är obligatoriska för att man ska klonka hårt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aja blev lite fest igår, inget märkvärdigt. Något riktigt udda hända dock idag, normalt sätt brukar jag vakna bakis och inte kunna somna om men idag så somnade jag om fler gånger tills jag kände mig pigg sista gången jag vaknade. Seriöst så minns jag inte sist jag vaknade utan att vara bakfull dagen efter. Iaf så satte jag mig och nötte lite poker efter en stund, låg skitlänge på runt BE och sprang faktiskt t.o.m lite dåligt (se 10bi över ev för veckan) men sen lossnade det med att jag klonkade hem en flipp med QQ mot AK för 150 och två shortis som också fick in det samtidigt.

Efter det hittade jag sjukaste fisken ever som donerade ytterligare 250 BB på kåk mot triss och överpar mot J4 för par i 4or i 3betad pott..

Bokade finplusset på 6 bi för dagen och 22 bi för veckan :)

Nu ska jag städa och dricka öl så ere fest igen vid 7, effektivt indeed!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...