Chris89 Postad 29 November , 2008 Rapport Postad 29 November , 2008 Någon som har erfarenhet av en HTPC kopplad till sin LCD/PLASMA-TV? Fungerar det bra? Även för poker? Inga oberäkneliga "biverkningar"? Citera
machinae Postad 29 November , 2008 Rapport Postad 29 November , 2008 http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=15 Citera
brainslicer Postad 29 November , 2008 Rapport Postad 29 November , 2008 Någon som har erfarenhet av en HTPC kopplad till sin LCD/PLASMA-TV? Fungerar det bra? Även för poker? Inga oberäkneliga "biverkningar"? Biverkningen kan vara att man somnar i soffan....mitt i turren Citera
jkkman Postad 30 November , 2008 Rapport Postad 30 November , 2008 Biverkningen kan vara att man somnar i soffan....mitt i turren Citera
two_aces Postad 30 November , 2008 Rapport Postad 30 November , 2008 Fungerar jättebra, men knappast för poker. Ofta sitter man så pass långt ifrån skärmen att det blir svårjobbat imo. Sen är ju maxupplösning 1920x1080 vilket många datoirskärmar lätt slår. Summering: tycker att det fungerar för ett bord kanske, men inget för grindern. Citera
brainslicer Postad 30 November , 2008 Rapport Postad 30 November , 2008 Fungerar jättebra, men knappast för poker. Ofta sitter man så pass långt ifrån skärmen att det blir svårjobbat imo. Sen är ju maxupplösning 1920x1080 vilket många datoirskärmar lätt slår. Summering: tycker att det fungerar för ett bord kanske, men inget för grindern. Precis, att grinda flera bord under längre tider är inget att rekommendera. Har 40" 1920x1080....Desktoppen har jag inställt på 1360x768 för att oansträngt kunna läsa text från webbläsare osv, blir i längden väldigt tungt att läsa text och siffror från avstånd med desktoppen på 1920x1080. Det är absolut inte samma sak som när en film är 1920x1080. Däremot är det som redan sägs helt ok att spela en eller två turrar i liggande ställning, eller helt enkelt för nöjes skull, med lite chips och öl.... eventuellt i bolag med polare, kanske ha p-i-p, musik, supa o skrika, härja åt badbeats... för att inte tala om att soffan inte ens går att jämföra med en riktig stol i längre sessioner... viktigast för grindern: stol-skärm-tyst datalåda... Citera
Chris89 Postad 30 November , 2008 Författare Rapport Postad 30 November , 2008 Hmm okej. Har väl inte så där överdrivet långt till TV:n och är ingen grindare heller. Dock så sa försäljaren att jag skulle välja just en Sony för att kunna använda skärmen till mitt ändamål. Ska tydligen vara hästlängder bättre en Philips osv när det gäller att tex kunna läsa texten i webläsaren. Fast ni kanske sitter på en Sony med? Citera
brainslicer Postad 30 November , 2008 Rapport Postad 30 November , 2008 Hmm okej. Har väl inte så där överdrivet långt till TV:n och är ingen grindare heller. Dock så sa försäljaren att jag skulle välja just en Sony för att kunna använda skärmen till mitt ändamål. Ska tydligen vara hästlängder bättre en Philips osv när det gäller att tex kunna läsa texten i webläsaren. Fast ni kanske sitter på en Sony med? Samsung har jag, är väl 3-4m ifrån... du får väl prova sätta dig hos tv-handlaren på samma avstånd som du tänkt använda skärmen, ställa in rätt uplösning och helt enkelt kolla om du ser texten i pokerklienter, forumtext, osv? Kankse du har bättre ögon än mig... Kankse ser man texten om man anstränger sig, men i ett mörkt vardagsrum kan de blir väldigt tungt att kisa efter småtext i längden...men det är ju nåt du måste prova fram själv. Tog inte länge innan jag ändrade till lägre uplösning på desktopen iaf... Citera
Recommended Posts