Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)

Recommended Posts

Postad

Blev inge poker igår då jag hade varit uppe hela natten. Satt istället och klämde så många FR videos jag hittade. Betalat in på CR igen och hittat ett par okej $5/10 videos av p3achy keen.

Idag ska jag vara hundvakt år morsans retriever. Känns rätt bra då det motiverar mig till långpromenader.

Senare blir det poker samt en del lir på mitt nyköpta nintendo DS.

• Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Varför köper man ett sånt? :?

Bra när man vill bort från datorn och tv:en ett tag. ;-)

Nä men jag gillar pusselspel, mario och liknande. Soft att ha när man är på resande fot.

Men visst, man lär ju knappast fixa brudar med ett DS...

Postad

Ska sitta barnvakt i två dygn åt mina kusiner på 7 och 5 år för första gången vilket ska bli lite semi kul.

Kommer nog bli en baggis då dom är moderna barn som placeras vid tv:en eller någon spelkonsoll när jag måste chilla och vara mig själv för en stund.

Men ska nog styra upp någon aktivitet så dom får komma iväg och röra sig lite också.

Ikväll kommer även morsan och bror över för en liten planeringskväll. Mor fyller 50 i sommar och jag och brorsan ska bjuda henne på en liten roadtripp i Irland. Hon har en kusin nere i Cork som hon inte träffat på 30år, han äger en resturang/bar som då får bli våran utgångspunkt. Morsan blev skitglad då detta mera är hennes grej istället för dom trötta solsemestrar till Turkiet som hon oftast brukar hamna på.

Är det någon som har tips på sevärdheter och annat värt i Irland så skriv gärna. Vi ska hyra bil och försöka se så mycket och inte bara snöa in oss på första bästa pub som vanligt. :-P

Party Poker $1,000 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 84650

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BTN: $2692.25

Hero (SB): $1192.00

BB: $1442.00

UTG: $1280.00

UTG+1: $713.75

UTG+2: $3095.77

MP1: $2468.62

MP2: $1000.00

CO: $763.75

Pre Flop: ($15.00) Hero is SB with A :club: J :club:

5 folds, CO raises to $40, BTN calls $40, Hero raises to $140, 1 fold, CO calls $100, 1 fold

Flop: ($330.00) 7 :spade: 3 :club: 9 :club:(2 players)

Hero bets $250, CO raises to $500, Hero raises to $750, CO calls $123.75 all in

Turn: ($1577.50) 8 :heart:(2 players - 1 is all in)

River: ($1577.50) 9 :spade:(2 players - 1 is all in)

Postad

Omg! Hade totalt missat att du skriver dagbok här på pf. Tur att den var relativt kort så det inte tog mig en hel arbetsdag att skumma igenom den. Bra dagbok, alltid kul med FRspelare!

Men visst, man lär ju knappast fixa brudar med ett DS...
:lol:
Postad
finns det nån annan sajt än Partypoker med mycket trafik på FR 1/2$ om man tvunget vill spela på EU-sajt?

Vet ej. Men hör av dig om du hittar någon sajt med mcyket FR-action.

Har hört rykten om att FTP ska vara skattefritt.

Men som jag har förstått det hela är inget bekräftat ännu. Måste tas upp av högre instanser först.

Men det vore ju klockrent om så var fallet. Då kunde man droppa Stars för gott.

Postad

SixPeppers aka actionDJ har släppt en intressant fr-video på CR där han kör med strategin first in mini-raise preflop. Han 2xar alltså 100% av sina händer preflop när han är först in.

Detta har blivit en ganska vanlig strategi på FR borden som många duktiga regs använder sig av.

kellistan var nog den första som drog detta till sin spets på midstakesborden på stars och nu har många följt efter. Har inte många händer mot denna herre då jag allt som oftast spelat lägre, men enligt FR folket på 2p2 är han myten, legenden kellistan typ.

När detta fenomen började sprida sig var jag ytterst veksamt om detta kunde vara en lönsam strategi men har börjat tänka om på senare tid då fler och fler verkar plussa fint på detta sett. Samtidigt som jag tycker att det kan vara svårt att anpassa sig på ett bra sätt till deras spel.

Vad är då fördelarna med denna strategi enligt SixPeppers?

- Så länge man inte håller sig på 50BB borden är FR infekterat av shortstacks som på högre nivåer även bemästrar en bra shortstack strategi. Mot dessa är 2x raise mycket effektivt då dom ändå kör push eller fold.

- Stackarna blir djupare postflop då pottstorleken är mindre. Så med "bara" 100BB stackar får man ett större spelrum att "leka med". Större chans att utspela motståndarna då man maximerar sin postflop edge.

-Man kan öppna upp sin range ur tidig posetion med flera SC och liknande då folk i princip kommer kallsyna/3betta med i princip samma range som tidigare. SC är ju draghänder i första hand så dett är fördelaktigt att stoppa in mindre dollars preflop.

Finns säkert flera fördelar, men har bara kollat 5 minuter in i videon och inte gett detta många tankar själv ännu.

Nackdelar

Givetvis att man inte bygger upp potten preflop med sina stora händer AA/KK osv.

Vore kul om någon kommenterade denna lite annorlunda strategi.

Ska dra en session under dagen där jag testar detta på lite lägre nivåer som ett expriment.

Postad

Är riktigt pokersugen nu men kusinerna gäckar och lever rövare. Bad beat att lova dom att få vara uppe till klockan 24.00 ikväll. Försökte spela skön kusin men där gick jag baklänges, nu är jag mest irriterad på dom små liven.

Kul att se en dagbok med nån som kör FR på de lite högre nivåerna! Skall följas!

GL vid borden önskar jag dig min gode man.

tyty.

Postad

Redigt less på barn för stunden. Seriöst hur orkar man med att ha egna 24/7?

Dom är absolut inte värsta sortens ungar som gapar och skriker men dom är sjukt på och vill att man ska sitta bredvid dom konstant.

Tristessen har varit enorm då jag mycket hellre velat åkt iväg och kollat premier leuge.

Till och med dragit på mig två varningar på pf vilket absolut inte är standard för mig. Men nu är jag snart fri igen vilket ska bli soft.

Postad

CR har 50-talet FR videos varav 35 av dessa är på fr100-fr400.

Pokern går bra. Har dock svårt att få in volym. Men är upp $4.5K på 5000 händer. Mesta från $5/10 där jag fortsätter springa bra.

Postad

Har varit dålig på att uppdatera på sistonde. Har spelat hyffsat mycket poker men orkar inte sitta och posta reultat varje dag bara för att.

Mestadels suttit och mosat $1/2 6-max på sistonde. Har sjukt svårt att slå nivån. :oops: Var en period då jag bara 9-tablade nlsh200 i fråga och låg strax över 3.5BB/100 över bra många händer. Men nu vill det sig bara inte. Fullt medveten att det vore smartare att hålla sig till fullring men vafan...

Dagens poker då.

Började att spela 500 händer fr2/4 på min brors account. Han är inne i en sjuk downswing så jag blev tillfrågad att försöka klonka upp kontot lite. Visst sa jag och lyckades plussa $1700, sen in på mitt konto och tappade cirka 4K. :twisted:

Har spart en massa händer från sessionen men pallar inte börja konvenetra och shiit nu så postar bara en hand jag är lite osäker på.

Fi är okänd.

Funderar på om jag lirade handen alldeles för passivt. Men såg ingen anledning att slå om på turn . Högre flushdrag är ju möjligt men har svårt att tro att fi skulle potta turn då.

På rivern övervägde jag att trycka men risken för bottenset samt typ A7 fanns, och att jag inte tror att fi betalar av med så många händer här.

Några tankar?

Party Poker $1,000 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 92320

BTN: $1055.00

SB: $867.93

BB: $1257.00

UTG: $240.00

Hero (UTG+1): $1035.00

MP: $185.00

CO: $2448.00

Pre Flop: ($15.00) Hero is UTG+1 with 7 :heart: 8 :heart:

1 fold, Hero raises to $35, 1 fold, CO calls $35, 2 folds, BB calls $25

Flop: ($110.00) 7 :diamond: K :heart: 2 :heart:(3 players)

BB checks, Hero bets $78, CO calls $78, BB calls $78

Turn: ($344.00) 7 :club:(3 players)

BB bets $220, Hero calls $220, CO folds

River: ($784.00) T :diamond:(2 players)

BB bets $350, Hero calls $350

Postad

I det riktiga livet har jag nu bokat både en Irlands semester i sommar samt en enmanna-resa till London i slutet av April. Westham - Chelsea är huvudmålet men har också kommit över en biljett för medlemspris till Chelsea -Everton. Alltid kul att komma till en ny arena, även om det är fiendemark.

Första gången jag reser någonstans helt solo men tycker det ska bli rätt trevligt. Bara gå och strosa runt i vårvädret och göra som man vill utan att ta hänsyn till andra resekamrater.

Sen ska jag boka ett fint hotell och packa ner datorn. Så det kommer nog bli en hel del grind också. Blir borta sju dagar så det blir förmodligen lite dötid.

Postad

Tror inte fi donkar ut där med bottenset när det ligger ett färgdrag som du kan träffa och han få value av, däremot en 7a med högre kicker skulle han väl kunna spela sådär? så nej tycker inte det är för passivt men det beror väl på fi. Vore han fisk så ja, men nu är han okänd så lite nit får man vara imo.

Kul att du vänder för brorsan iallafall, synd att det tog lite på dig men du brukar ju springa fint ;). Chelsea - Westham lär vara en riktigt nice match, hoppas att cole är tillbaka om ni ska ha en chans dock. Personligen diggar jag Chelsea nu när Hiddink coachar och efter att dem mosade Liverpool så är dem på gång.

Sju dagar är rätt lång tid så nog kommer du grinda alltid, enjoy resan och ha det kul :).

Postad
Tror inte fi donkar ut där med bottenset när det ligger ett färgdrag som du kan träffa och han få value av, däremot en 7a med högre kicker skulle han väl kunna spela sådär? så nej tycker inte det är för passivt men det beror väl på fi. Vore han fisk så ja, men nu är han okänd så lite nit får man vara imo.

Kul att du vänder för brorsan iallafall, synd att det tog lite på dig men du brukar ju springa fint ;). Chelsea - Westham lär vara en riktigt nice match, hoppas att cole är tillbaka om ni ska ha en chans dock. Personligen diggar jag Chelsea nu när Hiddink coachar och efter att dem mosade Liverpool så är dem på gång.

Sju dagar är rätt lång tid så nog kommer du grinda alltid, enjoy resan och ha det kul :).

Du har nog rätt i att fi inte skulle spela bottenset så.

Han hade iaf K10 och rivrade top2 vilket han troligen hade stackat av med fort som fan. Men det är nog den enda handen jag slår som synar en riverpush. Så är rätt nöjd med mitt spel ändå.

Har ju redan sett West Ham - Tottenham i år coh derbyn är alltid lite extra roliga att se. Cole är ett måste om hammers ska kunna bibehålla våran fina sjunde plats. Tristan och Di Michele håller inte riktigt, iaf inte mot Chelsea i storform.

Postad

Efter en tevlig dag med en fantastisk CL match har jag även lyckats plussa $1700 på fr400. Ligger väl typ 5K pluss denna månad men hoppas jag kan avsluta fint och åtminstonde spränga 10K vallen.

Ett semimål blir att spela totalt 50K händer, har blivit dryga 22K so far.

Känner mig lite smålat då jag tidigare grinande 80-1200k händer i snitt. Men då lirade jag även många flera bord och betydligt mera robotaktigt.

Vet inte om länken nedanför redan har cirkulerat ett tag men såg den för första gången idag. Och tycker den är värd en plats i min dagbok.

Postad

Party Poker $1,000 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 92320

BTN: $1055.00

SB: $867.93

BB: $1257.00

UTG: $240.00

Hero (UTG+1): $1035.00

MP: $185.00

CO: $2448.00

Pre Flop: ($15.00) Hero is UTG+1 with 7 :heart: 8 :heart:

1 fold, Hero raises to $35, 1 fold, CO calls $35, 2 folds, BB calls $25

Flop: ($110.00) 7 :diamond: K :heart: 2 :heart:(3 players)

BB checks, Hero bets $78, CO calls $78, BB calls $78

Turn: ($344.00) 7 :club:(3 players)

BB bets $220, Hero calls $220, CO folds

River: ($784.00) T :diamond:(2 players)

BB bets $350, Hero calls $350

Känns som att det inte finns mycket som han donkar turn med som du slår samt får syn av på river. Känns mest som en :7w: eller halvdan :Kw:. Solitt bra spelat imo fast det säger väl inte så mycket (=

Gl med spelet, ska börja läsa igenom den här dagboken nu.

Postad

Varför ska man ta den där sista sessionen när man är bra pluss för dagen, borde sova och lärt sig att det alltid går åt helvete 500 händer fr400...back 2000 djävla dollar.....

Postad

En fin start på poekrdagen med ett 1000dollars pluss på fr400@stars.

Ikväll håller vi på Man U för att sedan grinda vidare.

Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 9 players

BTN: $400.00

Hero (SB): $408.30

BB: $394.00

UTG: $872.30

UTG+1: $574.20

UTG+2: $428.00

MP1: $203.80

MP2: $682.10

CO: $400.00

MP1 posts a big blind ($4)

Pre Flop: ($10.00) Hero is SB with 4 :heart: 2 :diamond:

3 folds, MP1 checks, MP2 raises to $20, CO calls $20, 1 fold, Hero raises to $64, 3 folds, CO calls $44

Flop: ($156.00) 2 :club: 2 :heart: A :heart:(2 players)

Hero bets $80, CO raises to $176, Hero raises to $344.30 all in, CO calls $160 all in

Turn: ($828.00) T :diamond:(2 players - 2 are all in)

River: ($828.00) 4 :club:(2 players - 2 are all in)

Final Pot: $828.00

Hero shows 4 :heart: 2 :diamond: (a full house, Deuces full of Fours)

CO mucks A :club: Q :spade:

Hero wins $825.00

(Rake: $3.00)

That what u get for cold calling preflop ditt äckliga ffp proffs.

Postad

Vad tror han att han ska få syn av som han leder mot?

Poker Stars $2/$4 No Limit Hold'em - 9 players

Hero (BTN): $400.00

SB: $400.00

BB: $711.65

UTG: $620.50

UTG+1: $522.95

UTG+2: $400.00

MP1: $467.00

MP2: $442.20

CO: $283.20

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with 9 :spade: A :spade:

3 folds, MP1 raises to $12, MP2 calls $12, 1 fold, Hero calls $12, 1 fold, BB calls $8

Flop: ($50.00) Q :spade: J :spade: 3 :spade:(4 players)

BB checks, MP1 bets $36, MP2 folds, Hero raises to $140, BB folds, MP1 calls $104

Turn: ($330.00) 8 :diamond:(2 players)

MP1 bets $315 all in, Hero calls $248 all in

River: ($826.00) 8 :heart:(2 players - 2 are all in)

Final Pot: $826.00

Hero mucks 9 :spade: A :spade:

MP1 shows 3 :club: 3 :heart: (a full house, Threes full of Eights)

MP1 wins $823.00

(Rake: $3.00)