Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)

Recommended Posts

Postad
tex+händer QUOTE]

WP!=)

aptiltskottar du nu eller var det pga helgtrafiken?

vad slutade dagsresultatet på?=)

SKottade själv på högsta borden på svs i helgen 25/50kr gav mig nog med adrenalikickar för veckan.

har börjat springa som en gud på SH borden nu också. Hoppas att året fortsätter i samma anda ! blev några tömingar HU också, har svårt att avgöra om turen vänt eller om jag faktiskt börjat behärska spelet. tiden får utvisa.

funderar på att spela in några videos bara för att själv kolla på de i efterhand och se om man kan finna fler fel osv. hanhistorik i all ära, men med video får man även med metagameaspekten som kan vara svår att minnas i efterhand.

vet inte ifall du kanske har intresse att korrekturläsa en lowlimitfisks spel mot andra fiskar men kan ju vara av värde att låta varandra kolla på de och se ifall man ser misstagen som man annars missar, ungefär som med stavfelen när man ska rätta sin egen text.

Tog skottet mest för att komma bort ifrån det vardagliga grindet och faktiskt känna lite spänning kring spelet igen. På det lilla jag spelat på $5/10 så har jag knappast blivit avskräckt av motståndet. men nöjer mig tillsvidare att bara ta enstaka skott där för jag orkar verkligen inte av variansen där. Var ju inte länge sedan jag enbart spelad $1/2 trots allt.

Dagsplusset efter $5/10 dagen hamnade på $3K ungefär.

Låter som en smart idee att spela in videos och kolla på i efterhand. Sen hur mycket man bör ta hänsyn till metagamesaspekten på just lowlimit fr kan man ju kanske disskutera? Känns som det mest lönsamma där är att hålla sig straight forward.

Skulle kunna ge mig ett försök att korrekturläsa ditt spel. Tror även jag väldigt mycket på att låta andra kommentera ens spel.

Men skriv här eller pm:a om du vill göra slag i saken.

• Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

kollade igenom tidigare postade HH´s.

Handen när du har 77 på brädan AAK-7-8 kan väl ingen människa i världen folda. Här slår jag nog om turn för att få värde av AT, AJ, AQ.. att limpsyna AK är ju bara ett väldigt märkligt spel? :)

Bra read iaf, men om du hade slagit om turn eller river så tycker inte jag att det hade varit ett dåligt spel (lirar dock en nivå under)

Postad
kollade igenom tidigare postade HH´s.

Handen när du har 77 på brädan AAK-7-8 kan väl ingen människa i världen folda. Här slår jag nog om turn för att få värde av AT, AJ, AQ.. att limpsyna AK är ju bara ett väldigt märkligt spel? :)

Bra read iaf, men om du hade slagit om turn eller river så tycker inte jag att det hade varit ett dåligt spel (lirar dock en nivå under)

Du har nog rätt i att en fold på rivern hade vart väldigt fel. Var bara det att jag satte fi så himmla hårt på just AK så det hela känndes så jäkla ovärt.

Att limpsyna AK är faktiskt ganska vanligt vid FR-spel. Dels givetvis bland fiskar men även bland vinnande regs som balanserar sin limp range ung med AA/KK/AK.

Kom ej ihåg längre vem fi var i just denna hand, och har därav inga stats. Men det är mycket möjligt att han var en av alla 10/7 någonting som ÄLSKAR att limpa AK ung.

Sen så blev jag även misstänksam av hans bett då han i princip pottar turn och river.

Postad

Spelat av drygt 4K händer $2/4 händer inatt. Var länge sen jag klarade av så många händer under en natt. Förut när man 20tablade så var det jättestandard med 6K händer per kväll. Fast jag spelade längre sessioner då också. Man brydde sig nästan mera om antalet händer än dollar...jätteskumt. ;-)

Nattens poker gick rätt segt och jag låg nästan konstant 1-3 inköp back men lyckades klonka ett par fina i slutet och slutade 1K upp ungefär.

Nu ska jag snart dra och lira badminton. Ser hur det går nu när jag missat en natts sömn igen.

Postad

Inte spelat speciellt mycket sen senast. Mestadels klämt en massa filmer. Gjorde dessutom en jättebeställning på cdon på 32 filmer. 8-)

Ska snart bege mig hem till lite vänner och dra en hederlig Torsdagsfylla. Spontanfyllor på vardagar brukar bli så mycket bättre än dom på helgerna. Tror det har att göra med att man inte har så stora förväntningar. På helgerna blir man typ missnöjd om man inte får gå före kön, spöar samtliga kompisar på shotrace samt scorar dom två snyggaste brudarna på stället.

Postad

Tennis

Hoppas ingen missar tennisen mellan Nadal - Verdasco som pågår nu. Trodde att freakshowen Nadal hade vunnit när han gick till 2-1 set. Men Verdasco kom igen och tog hem det fjärde setet där han vann med 7-1 i tie break.

Oavsett utgång av dagens match så satsar jag mina pengar på Federer på Söndag.

Postad
är det eurosport som sänder finalen?

såg att nadal hade det svårt mot den andra spanjoren

Eurosport är det som gäller.

Nadal hade det riktigt knivigt. Verdasco gjorde en riktigt bra match och hade med lite flyt kunnat snuvat Nadal på en finalplats. Inte illa för en som är rankad 14 i världen.

Frågan är vad du gjorde första 17k händerna (:

Trodde att jag var grym på 6-max. :mrgreen:

Väl spelat!

tyty.

Postad

Nice jobbat!.

Är själv glad o nöjd efter att ha tokrushat sen jag startade en DB här har jag plussat varje dag förutom igår och är upp 4800€ sen 10 januari eller när det var på nl100-400.

Kul när det går bra för oss FR nissar.

Stabilt som alban skulle sagt.

Lite typiskt när man springer så bra så blir nästa månad inte så mycket spela för mig men kommer nog klonka ändå för bebis nr 3 kommer då :).

GL i februari.!

Postad
Nice resultat! Är första 17k händerna 6-max och resten fullring?

Borde kanske ha kladdad in vilka nivåer i grafen. Ska tänka på det nästa gång. Men ja, första 17k händerna är $1/2 6max. Vid ~38k händer är det ett par $5/10 fr händer. Sen är resterande händer $2/4 fr.

Även om jag inser att jag inte alls har lika hög $/h på 6-max så är det ändå en spelform som är skönt att ha på sidan om. Rätt bra att rensa hjärnan och det känns även som att mitt fr spel mår bra av lite 6-max med jämna mellanrum. Tror det var i Oktober förra året plussade jag hela 16K på nlsh200. Så jag har lite koll på på dom borden också. :-)

Nice jobbat!.

Är själv glad o nöjd efter att ha tokrushat sen jag startade en DB här har jag plussat varje dag förutom igår och är upp 4800€ sen 10 januari eller när det var på nl100-400.

Kul när det går bra för oss FR nissar.

Stabilt som alban skulle sagt.

Lite typiskt när man springer så bra så blir nästa månad inte så mycket spela för mig men kommer nog klonka ändå för bebis nr 3 kommer då :).

GL i februari.!

Härligt att höra att även du plussar. Jätteskönt när backdagarna lyser med sin frånvaro. Det är en av dom skönaste bitarna med fr enligt mig, att variansen inte är lika mördande.

Om man klonkar en bebis borde man kunna ta ett par 2 outare tycker jag. Stort grattis lite i förväg. :-)

Postad

Blev trots allt en session idag på 750h.

+$651.

På turn checkar jag för pottkontroll för att sedan försöka representera en bluff på rivern då jag var tämligen säker på att jag ledde..

Party Poker $400 No Limit Hold'em - 9 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

CO: $382.10

BTN: $472.50

SB: $362.00

Hero (BB): $425.60

UTG: $615.00

UTG+1: $194.09

UTG+2: $458.60

MP1: $438.00

MP2: $179.30

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with Q :heart: K :diamond:

6 folds, BTN raises to $12, SB calls $10, Hero raises to $48, 1 fold, SB calls $36

Flop: ($108.00) J :spade: K :heart: 4 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $65, SB calls $65

Turn: ($238.00) 7 :heart:(2 players)

SB checks, Hero checks

River: ($238.00) 6 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $312.60 all in, SB calls $249 all in

Edit: Min mening var att även visa resultatet i handen men måste ha klickat i fel checkbox. Så jag tar det här istället, fi satt på QJ.

Postad

Gårdagen blev inte alls som planerad. Åkte ner på stan för att käka med en kompis vid lunchtid. Vid 16 tiden bestämde vi oss för att avsluta med en bärs på bishops arms. En öl blev snabbt två. Sen tröttnade bartendern på att ta betalt efter varje beställning och snodde vårat kort. Så vi kännde oss tvungna att ta ytterligare en öl bara för sakens skull.

Sen var vi fast och våran tänkta plan att ta en max 2 öl slutade i en slutnota på 1500SEK.

Postad

Lirat lite $5/10 idag på party. Var snabbt uppe 3 inköp som jag sedan backade sakta men säkert. Lyckades dock ordna upp resultatet i slutet till

+$1.3.

Missklickade flopen. På turn känns en syn som det ända alternativet. Riversynen hittar jag då jag tror MP1 sätter mig på typ missat drag, AJ, eller en svagare kung. Hade fi haft set tror jag han hade bettat mindre på rivern för att mig att syna med nämda händer.

Party Poker $1,000 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 27869

BTN: $1777.37

SB: $2182.00

BB: $1000.00

UTG: $880.00

UTG+1: $1023.00

UTG+2: $277.00

MP1: $1015.00

MP2: $2145.00

Hero (CO): $1000.00

Pre Flop: ($15.00) Hero is CO with K :spade: Q :spade:

UTG calls $10, 2 folds, MP1 calls $10, 1 fold, Hero raises to $55, 3 folds, UTG calls $45, MP1 calls $45

Flop: ($180.00) K :diamond: 6 :heart: J :club:(3 players)

UTG checks, MP1 checks, Hero checks

Turn: ($180.00) 2 :club:(3 players)

UTG checks, MP1 bets $150, Hero calls $150, UTG calls $150

River: ($630.00) 7 :heart:(3 players)

UTG checks, MP1 bets $810 all in, Hero calls $795 all in, UTG folds

Final Pot: $2220.00

MP1 shows A :diamond: 8 :diamond: (high card Ace)

Hero shows K :spade: Q :spade: (a pair of Kings)

Hero wins $2217.00

(Rake: $3.00)

Postad

Party Poker $1,000 No Limit Hold'em - 8 players

MP1: $1115.75

MP2: $1052.00

CO: $252.00

Hero (BTN): $1000.00

SB: $1115.75

BB: $155.00

UTG: $1138.00

UTG+1: $208.75

Pre Flop: ($15.00) Hero is BTN with 7 :heart: 5 :heart:

5 folds, Hero raises to $30, SB calls $25, 1 fold

Flop: ($70.00) 4 :spade: 6 :diamond: 2 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $48, SB raises to $96, Hero calls $48

Turn: ($262.00) 3 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $178, SB calls $178

River: ($618.00) T :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $477, SB raises to $811.75 all in, Hero calls $219 all in

Final Pot: $2010.00

Hero shows 7 :heart: 5 :heart: (a straight Three to Seven)

SB shows A :club: J :club: (high card Ace)

Hero wins $2007.00

Poker Stars $3/$6 No Limit Hold'em - 7 players

UTG: $625.20

UTG+1: $293.20

MP: $646.00

CO: $472.00

Hero (BTN): $600.00

SB: $294.00

BB: $600.00

Pre Flop: ($9.00) Hero is BTN with A :spade: A :club:

UTG calls $6, UTG+1 raises to $12, 2 folds, Hero raises to $36, 2 folds, UTG calls $30, UTG+1 calls $24

Flop: ($117.00) 7 :spade: 3 :club: 4 :diamond:(3 players)

UTG bets $30, UTG+1 folds, Hero raises to $114, UTG calls $84

Turn: ($345.00) 8 :club:(2 players)

UTG checks, Hero bets $202, UTG calls $202

River: ($749.00) J :club:(2 players)

UTG bets $102, Hero raises to $204, UTG calls $102

Final Pot: $1157.00

UTG mucks K :club: 7 :diamond:

Hero shows A :spade: A :club: (a pair of Aces)

Hero wins $1154.00

Party Poker $1,000 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 28631

MP: $2717.00

CO: $209.00

Hero (BTN): $1278.00

SB: $1000.00

BB: $1045.00

UTG: $1071.25

UTG+1: $175.00

Pre Flop: ($15.00) Hero is BTN with 8 :heart: K :heart:

4 folds, Hero raises to $30, 1 fold, BB calls $20

Flop: ($65.00) 4 :spade: 9 :diamond: 5 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $48, BB raises to $115, Hero raises to $270, BB folds