Jagged Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Jag har en hand som etsat sig fast i minnet på mig, jag drar den och är tacksam för alla synpunkter. Det är live på Cosmopol i somras 20-20 NL HE FI sitter på utg+1, jag på utg+2 BB 2000 i stack FI 2600 jag 4000 pos 8 2300 Fi har inte spelat mer än två tre händer under timmen vi spelat och framstår som ganska tight. BB är en duktig ganska tight spelare. Utg foldar och FI betar 180 (standard på bordet), jag blir tveksam med min AK off och väljer att bara syna. Pos 8 synar och så gör även bb. flop: a 2 2 rainbow. BB betar ut(?) 280 och FI raisar ganska snabbt till 740. Vad ska jag göra i det här läget? Vad kan de ha? I vilket fall som helst, jag tänker ett tag och ställer. Vet att BB inte har en tvåa, eller två, han spelar inte så. Och vad kan då FI ha? Inte heller 2, och inte heller 22 eller AA, varför höja? Jag resonerar att de sitter med halvstarka A båda två, AQ-A10 känns rimligt. ____________________________________________ Edit, resultatet spelar ingen roll. ____________________________________________ Det är en fråga egentligen som jag ställer mig, spelade jag rätt? Resonerade jag rätt? Citera
Slasktratt Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Omslag pre är väl det enda rätta? Blir iofs rätt konstigt spel om standard raise är 9xbb. Citera
anth Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Jag har en hand som etsat sig fast i minnet på mig, jag drar den och är tacksam för alla synpunkter. Ser inget direkt konstigt. Fi får en skithand och det enda han kan göra är att lägga sig eller försöka stjäla mörkarna. Sedan hade han tur som en tok och träffade floppen. Citera
JohnH Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Även fast han är tight är det läge att höja då du har en drös spelare efter som kan syna. Du sitter på 2inköp och har spelare efter dig med stora markerstaplar. Du spelar för att gå mot 1 max 2 spelare, dvs inte syna. In med 550-600. Citera
ulaf Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Om du har read på bb att han inte har tvåa låter det väl bra, men annars hade jag varit ganska orolig för honom. Det sagt, släpper inte den här i första taget. Citera
Sideshow Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Om du har "spela för stack med highpair"-mentalitet (helt rätt på Cosmo iofs) så gör det sig bättre mot få motståndare, 3bet pre. Men underreppad hand och synvänligt bord så tror jag det är +EV att dega här ändå. Citera
Jagged Postad 28 November , 2008 Författare Rapport Postad 28 November , 2008 Om du har "spela för stack med highpair"-mentalitet (helt rätt på Cosmo iofs) så gör det sig bättre mot få motståndare, 3bet pre. Men underreppad hand och synvänligt bord så tror jag det är +EV att dega här ändå. General consensus, reraise pre? Funderingar kring tankegången postflop? Citera
Playboy Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Syn på floppen. Raisa inte bort halvstarka ess och mid pps. In med degen turn. Citera
Hume Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Imo är stackarna så grunda att det inte spelar någon roll om du får mer spelare med i potten, du kan spela för stackar med tptk ändå. Flopen tycker jag du både resonerar och gör rätt på. Klart man kan kallsyna, men det ser nog ännu starkare ut än en push. Citera
anth Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 General consensus, reraise pre? Funderingar kring tankegången postflop? Nej, det är inte alls säkert att du ska höja pre alla gånger med AK. Tänk på i nolimit så har AK smeknamnet "walking back to houston". Vilka händer tror du synar höjning och omslag - du vill väl ändå att någon sämre hand ska syna - inte bara AA, KK och QQ. Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Nej, det är inte alls säkert att du ska höja pre alla gånger med AK.Tänk på i nolimit så har AK smeknamnet "walking back to houston". Vilka händer tror du synar höjning och omslag - du vill väl ändå att någon sämre hand ska syna - inte bara AA, KK och QQ. På ett bord där standardhöjningen är 9bb och det trots höjningsstorleken väldigt ofta blir flervägspotter så kan man få syn av ATo, 55 eller kanske K7s när man slår om. Det är livepoker Citera
Snusarn Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Sist jag var på cosmo fick jag in det med AQs mot 52s pre för 100bb. Raise pre och som spelat raise post. Citera
AccessGranted Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Nej, det är inte alls säkert att du ska höja pre alla gånger med AK.Tänk på i nolimit så har AK smeknamnet "walking back to houston". Vilka händer tror du synar höjning och omslag - du vill väl ändå att någon sämre hand ska syna - inte bara AA, KK och QQ. Och hur vet motståndaren att Hero sitter på just AK? Citera
cG_ Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Av mina erfarenheter av cosmopol skulle jag aldrig släppa AK i det där läget som spelad. Bara ställa floppen, har dom ett A så kommer synen 8/10 gr. Citera
killerwolf Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Av mina erfarenheter av cosmopol skulle jag aldrig släppa AK i det där läget som spelad. Bara ställa floppen, har dom ett A så kommer synen 8/10 gr. riktig donksyn om du sätter dig i nån av fi's stolar, vad kan _DU_ som hero ha om du pushar på en BB's donkbet, varpå originalraiser reraisar HONOM varpå då du kommer som en annan jävla mupp o degar? tillbaka på BB så garvar han lite o släpper A9 och utg+1 muttrar lite surt över hur tur alla har med sina Ax och att dom "alltid ska träffa" och foldar sina KK/QQ.. Citera
psykologas Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Syn på floppen. Raisa inte bort halvstarka ess och mid pps. In med degen turn. håller med, de dåliga cosmopolspelarna kommer oftare spela vidare om du kallsynar än om du ställer Citera
cG_ Postad 29 November , 2008 Rapport Postad 29 November , 2008 riktig donksyn om du sätter dig i nån av fi's stolar, vad kan _DU_ som hero ha om du pushar på en BB's donkbet, varpå originalraiser reraisar HONOM varpå då du kommer som en annan jävla mupp o degar? tillbaka på BB så garvar han lite o släpper A9 och utg+1 muttrar lite surt över hur tur alla har med sina Ax och att dom "alltid ska träffa" och foldar sina KK/QQ.. killen med A9 släpper inte på cosmopol... Citera
Recommended Posts