Mr_Fille Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 Sitter med en del pengar på en ej skattefri sajt på ongame, frågan är hur man säkrast ska få ut dom, utan att riskera att behöva betala skatt. Om man först flyttar pengarna till neteller och sen till sitt konto. Kan då banken / skatteverket då se vilken sida pengarna kommer från ? Eller är det kanske bättre att flytta pengarna till neteller, sen till en skattefri sida o sen ut ? Citera
jkkman Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 Är säker på att du kan få bra svar av Cyntax. Personligen tror jag att du ska ta ut det via neteller sen 50 000 - 100 000 eller så vid varje överföring till banken. Citera
Faxxen Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 Pokerspelare är ett speciellt släkte. Citera
Faxxen Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 Är säker på att du kan få bra svar av Cyntax. Personligen tror jag att du ska ta ut det via neteller sen 50 000 - 100 000 eller så vid varje överföring till banken. Glöm inte nolltaxera! Citera
Beirut_kid Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 Glöm inte nolltaxera! dont hate the playa:mrgreen: ..och nej ingen har insyn i netellers business, däremot är det upp till dig att motbevisa en förfrågan från skattemyndigheterna. Citera
Mr_Fille Postad 27 November , 2008 Författare Rapport Postad 27 November , 2008 OKej. men det måste ju typ räcka med att skicka hand historys från nån annan site isf? Citera
gdaily Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 OKej. men det måste ju typ räcka med att skicka hand historys från nån annan site isf?Om du vill begå grovt skattebrott, ja Citera
Burros Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Klart det går att spåra att pengarna kommer ifrån Neteller. Ungefär som Skatteverket tillsammans med polisen kan begära att få din IP utlämnad från denna site Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuun! Citera
JENZOER Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Lättaste är väl att sätta in dem på en EU sajt och sedan ta ut de därifrån... Citera
Displeased Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Spelar väl ingen roll var man sätter in och tar ut?? Det är ju vinsten det är skatt på och inte uttagen. Ifall man blir granskad så lär ju ändå SKV upptäcka mygel oavsett hur man skickat runt pengarna.... Citera
Displeased Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Jag passar på att ställa en relaterad fråga här istället för att starta en ny tråd... Hur stor insyn/tillgång har SKV i en vanlig Svenssons bankkonto? Kan dom typ se alla insättningar och uttag? Alla belopp? Ni fattar vad jag meanar... Hur stor tillgång på info? Citera
Maruzi Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 de lättaste är väl att förlora dom medvetet till någon vän som spelar på eu site som cashar ut dom ? Citera
#LOUDmouth# Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 de lättaste är väl att förlora dom medvetet till någon vän som spelar på eu site som cashar ut dom ? Det e tydligen på natten som idioterna kommer fram. Eftersom han frågar om skatteverket etc. så får vi anta att han pratar om summor som förmodligen överstiger 50k sek. Det verkar ju jävligt begåvat att chipdumpa 50k+ och riskera att pokersajten beslagtar pengarna när dom ev. upptäcker chipdumpningen. Antingen är du begåvningshandikappad eller så har du ingen verklighetsförankring alls som tycker att han ska gambla om så stora pengar. Skrämmande hur ofta nivån på PF är lägre än på mitt favvoforum FB som ändå är fullt av totalidioter & fjortisar! Till saken så är det väl så att eftersom Neteller är brittiskt så har väl skatteverket i princip samma rättigheter att härja i annat eu-land med hjälp av det aktuella landets skattemyndighet? Så har jag förstått det i.a.f. Åtminstone borde det vara en vettig utgångspunkt om man vill vara försiktig. /#LOUDmouth# Citera
vetgirig Postad 28 November , 2008 Rapport Postad 28 November , 2008 Till saken så är det väl så att eftersom Neteller är brittiskt så har väl skatteverket i princip samma rättigheter att härja i annat eu-land med hjälp av det aktuella landets skattemyndighet? Så har jag förstått det i.a.f. +1 Citera
Recommended Posts