Gå till innehåll

NL - Hur bemöter man en loose aggressive spelare?


Salle_83

Recommended Posts

Jag spelade igår mot en kille som i stort sett raisade alla händer han satt på varje gång, utom någon enstaka gång när han checka på bb. Han lyckades vinna en del på den här "skrämsel" taktiken. Så jag undrar hur ni tycker man ska spela mot en sån spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag iofs på låga nivåer men där brukar det inte vara några problem.

Slå tillbaks när du träffat TTP eller mer och var beredd med hela stacken. De brukar vara maniacs i de flesta fall och de har väldigt dålig kontroll på sitt spel. Så har det varit med dem jag stött på.

Exempel; syna raise med pocketpar. När du träffar:

- han överbetar floppen, du synar

- han vill skrämmas även på turn och överbetar

- du ställer in och vinner hans stack

 

Tja, du hajar nog ungefär hur jag menar. Marginella händer är värre att spela mot en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får svårt att vinna några pengar av dm andra så kan det ju vara läge att lämna bordet.

Men det kan vara otroligt skönt att spela mot en sån spelare för han gör ditt jobb. Du behöver inte betta det är bara att syna hans höjningar men dina monster.

 

Men som det var sagt tidigare. Kan du inte gå in i närkamp med TPTK och backa det med hela din stack så är det bättre att lämna bordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte betta det är bara att syna hans höjningar men dina monster.

 

Då får han välja priset på gatorna själv och får dra mot sin stege osv. Raisa när du har en hand om nu inte brädet är ofarligt och du har top tvåpar eller bättre. Det är iaf mitt tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte betta det är bara att syna hans höjningar men dina monster.

 

Då får han välja priset på gatorna själv och får dra mot sin stege osv. Raisa när du har en hand om nu inte brädet är ofarligt och du har top tvåpar eller bättre. Det är iaf mitt tips

 

Läs lite mellan raderna. Jag menar att man behöver inte betta ut i oro över att checkraisen ska gå åt skogen. Man vet att han kommer och betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga detta. Det är inte så lätt som alla beskriver. Jag vinner visserligen på dessa nivåer. Men man vet aldrig vad dem har, vilket gör att det är riktigt svårspelat. Och man kan torska mycket, har man en bra hand vill man gärna se floppen. Vilket kostar, träffar man kan man tjäna men annrs bluffar dem oftast ut en, om man inte vågar syna dem- men då riskerar man ju att bli utdragen på nått skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...