Gå till innehåll

Ta Bort


Alessandro

Recommended Posts

Hand 1 : push imo

 

 

PokerStars Game #23442402897: Tournament #130842625, $3.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2008/12/31 23:13:34 CET [2008/12/31 17:13:34 ET]

Table '130842625 1' 10-max Seat #2 is the button

Seat 2: lroyalflushl (1340 in chips)

Seat 3: mhidou (2440 in chips)

Seat 4: Alingetexas1 (5490 in chips)

Seat 6: wrongway ed (1255 in chips)

Seat 8: AbogadoLoco (1455 in chips)

Seat 9: catera97 (1595 in chips)

Seat 10: hardomoritz (1425 in chips) is sitting out

mhidou: posts small blind 25

Alingetexas1: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Alingetexas1 Queen of ClubsAce of Hearts

hardomoritz has returned

wrongway ed: raises 300 to 350

AbogadoLoco: folds

catera97: folds

hardomoritz: calls 350

lroyalflushl: folds

mhidou: folds

Alingetexas1:?????

 

Hand 2: fold?

 

PokerStars Game #23443184937: Tournament #130842974, $3.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level X (400/800) - 2008/12/31 23:49:37 CET [2008/12/31 17:49:37 ET]

Table '130842974 1' 10-max Seat #8 is the button

Seat 1: edmunda (5342 in chips)

Seat 6: Alingetexas1 (6680 in chips)

Seat 8: petermtv (2978 in chips)

edmunda: posts the ante 50

Alingetexas1: posts the ante 50

petermtv: posts the ante 50

edmunda: posts small blind 400

Alingetexas1: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Alingetexas1 [:Ah::4d:]

petermtv: folds

edmunda: raises 4492 to 5292 and is all-in

Alingetexas1:??????

 

Hand 3: Syn?

 

PokerStars Game #23444414170: Tournament #130855434, $3.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2009/01/01 0:49:26 CET [2008/12/31 18:49:26 ET]

Table '130855434 1' 10-max Seat #10 is the button

Seat 2: Alingetexas1 (1335 in chips)

Seat 3: hyperbigred (685 in chips)

Seat 4: kak1 (1790 in chips)

Seat 5: jeffmilly (1350 in chips)

Seat 6: g0tka17en (1575 in chips)

Seat 7: juelz621 (2425 in chips)

Seat 8: Pongo7975 (2340 in chips)

Seat 9: Squeeze n U (2790 in chips)

Seat 10: captrnagrnd (710 in chips)

Alingetexas1: posts small blind 75

hyperbigred: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Alingetexas1 [:Qs::As:]

kak1: folds

jeffmilly: folds

g0tka17en: calls 150

juelz621: folds

Pongo7975: folds

Squeeze n U: folds

captrnagrnd: raises 560 to 710 and is all-in

Alingetexas1:

 

1. Easy fold

2. Syn eller fold beroende på hur han spelat innan och hur brett du tror han pushar där. Jag synar typ alltid där men ofta är folk tightare än vad dom ska vara på lägre nivåer så det får du känna efter själv.

3. Isoleringsallin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 368
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena tjena! Kom precis hem från pokerklubben där jag har varit och spelat KM. Det var upplagt så att man fick marker efter hur mycke rankingpoäng man hade. Själv har jag lyckats skrapa ihop 57 poäng på dom gånger jag varit där, man får 1 poäng/vunnen hundring. Vinnaren av rankingen, klubbägaren själv, hade drygt 550 poäng vilket gjorde att var stor skillnad på startstackarna. Varje hundring blev till 100 i chips så min startstack va på 5700. Man kunde också köpa 5K extra i marker för 300 spänn, vilket man givetvis gjorde. Alltså var min startstack på dryga 11K med blinds på 50/100. 37 spelare startade. Spelade väldigt tight, kände inte att jag hade något direkt bra läge att va aggressiv när man har folk med uppåt 50K i marker jämte sig. Träffade hyfast på ett par floppar som gjorde att jag kunde ta mig upp på över 20K. Gick sen lite knackigt och va nere ¨på 13K med 500/1000 blinds, hittar AT i sb, fold till mig som ställer mot bb., gjorde likadant varvet innan så tänkte att jag kanske får syn av en bräk näve! Så blev de också och jag kunde dubbla upp mot KT. Stacken går sen sakterliga uppåt, har lite flyt när jag hamnar all in pre med 99 mot KK, med en 9:a på turn så va jag med i matchen ¨på allvar. Detta när vi är på typ 14 spelare. Slog sen på småstackar så gott jag kunde, men med chipleadern till vänster om mig så va de inte så lätt. När finalbord sen börjar har jag dryga 65K med 3000/6000 blinds, så nu gällde de och hitta fina lägen. Tog sen några fina potter preflop när jag kommer på re-raisen mot raisaren som inte vågar syna mina all-in. <mitt hoppande går fort, är nu nere på 5 spelare när jag får 55, en snubbe raisar tidigt,jag tänker och bestämmer mig för att köra med min hand, han tänker en stund och synar sen med KQ. Floppen såg lovande ut men kungen på turn gör att jag halkar ner på dryga 35K. Jobbar upp mig till 55K när jag ser utg höja till 25K och jag tittat ner på KK, smask smask all-in. Han är tvungen att syna och visar A6. Men drömmen att bli klubbmästare sprack när ett elakt A kommer upp på floppen! Och eftersom det bara fanns 4 priser så blev jag bubbleboy! Skittråkigt men sånt är livet, någon ska bli det med!

 

Imorgon kanske de blir lite nätgrind, om det inte dyker upp nått annat, det är ju ändå lördag:) men mår nog bra av att ta de lite lugnt!

 

Go natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mycke fart här när sandro är tiltad och dessutom på gothia cup! Spelade endel igår med johan och daniel. Gick plus men kan nästan räknas som +- noll. 7 dollar upp va de tror ja! hade räknat de som +- om de hade varit -7 så:P Bubblandet följde med från klubben till nätet. Blev fyra i 10 sng skulle ja tro. Men ikväll kommer jag ha marginalerna på min sida:)

 

Blir spel ikväll igen somsagt! Tyvärr inte med jonte, dana och flashy pga att dahol och johan spelar träningsmatch i fotboll fram till 20:00. Så de får bli hos dahol ikväll igen! JÄÄÄVLAR VAD TAGGAD JAG E!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud.

 

Spelade i världen minsta hall mot Lerum. Dem tar ledningen med 1-0 ,vi kvitterar. Samma sak händer igen. 2-2 och straffläggning.

Straffskyttarna i ordning:

Joakim

Jag

Kevin

Dennis

Simon

 

Joakim - miss

Lerum - miss

Jag - mål 1-0

Lerum - miss

Kevin - miss

Lerum - mål 1-1

Dennis - miss

Lerum - mål 1-2

Simon - mål 2-2

Lerum - miss

 

Suddenstraffar:

Jag - mål

Lerum - miss

Helt jävla tokigt va det vill jag lova. När även deras målvakt spelar i u-19 landslaget så känns det extra fint.

 

Vi begav oss till Lisebergshallen för 8del mot Palmstaden kl 23.00

Ett Palmstaden som faktiskt var chockerande usla. Vi ta ledningen med 1-0 tidigt. Äger sedan matchen fullkomligt och har bud på fler mål men dem uteblir. Ist med 2 min kvar får Palmstaden en halvchans och 1-1. Tiden rinner ut och straffar, så onödigt

 

Joakim - miss

PS - mål

Jag - mål

PS - mål

Kevin - miss

PS - mål

Dennis - miss

 

BUST.. så sjukt onödigt då vi är fantastiskt mycket bättre än dem hela matchen. Jaja så är det

 

Blir nog ingen poker på ett bra tag nu när skolan börjar och funderar på att ta ut mina pengar då det gått kass den senaste tiden. Vi får se.

Idag är det iaf träning med a-laget kl 14.30 sen blir det nog att ta det lugnt. Tänkte åka in och kolla finalerna i Gothia men jag har verkligen ingen lust med det just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog så att denna läggs ner om sandro slutar spela. För har tyvärr för lite intresse och information för att fortsätta här! Kan meddela att mitt spel just nu går väldigt upp och ner! har inte gått bra idag, men har fått träna på att ta de lugnt när händerna iprincip ALDRIG står! och folk inte fattar att de kanske inte är så bra att syna all-in med Q hög och sån skit på bubblan när man riskerar att åka ut! visst de e bra att spelarna är dåliga! men totalt hjärnlösa behöver dom ju inte vara för det! Ska försöka sova av mig tilten tills imorgon, då det är dags för grind hos jonte igen! med först chelsea mot Man U på tv! blir perfa! men somsagt vi får se hur det blir med dagboken! fortsätter sandro så fortsätter jag och tvärtom!

 

Puss och kram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Tjena. Har varit inne här ett par gånger den senaste veckan och tänkt skriva. Det har inte blivit av. Jag har inte spelat på ett ganska bra tag nu och skolan och allt runt omkring tar upp den mesta tiden.

 

Jag kan väll säga att jag just nu är i en PAUS från pokern och därmed från dagboken också. Dock så ser jag helst att dagboken finns kvar. Jag kommer fortsätta spela men vet just nu inte hur mycket osv, suget finns inte just nu

heller.

 

Ha kvar dagboken men vi får se när suget att spela och skriva kommer tillbaka

 

 

:-D

 

Vann med a-laget mot Vänerbprg borta i Fredags med 7-3 . Grymt gött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu, ge inte upp så lätt!

 

Hegge, du borde ha en del svåra händer att bjuda på i situationer som är lite osäkra. Spara dom i ett textdokument och klistra in här efter sessionerna så har vi nåt att kika på iaf.

 

Tja folket! längesen jag skrev nu. Ska erkännas att poker inte ligger på listan för roligaste sakerna just nu. Det är väl mest att de har gått äckligt knackigt det senaste. Jag ska spela ikväll tänkte jag och då dra bort till holméns. Dom sprider något konstigt lugn över sig. Antagligen är det för att även om dom¨åker på en 1 outare på river i en avgörande pott i en turnering blir det bara händerna på huvudet och ett djupt suck.

 

Jonte: Jag tar ju alla händerna med dig direkt! ;) men de e klart att det kommer upp svåra situationer ibland. Oftast vet man väl vilket rätt beslut är men ska försöka kludda ner lite av dom händerna jag tycker är kluriga! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena tjena! Har spelat några sng nu! 16 st för att vara exakt. inte mycke men jag känner att nu när jag har haft/har en dålig period är de bra att inte köra så länge och alltför många! även om jag kanske kan spela lite fler men... det blev iaf ett lyckat resultat och jag gick under dessa 65 dollars plus. Jag ska lägga upp min profit kurva så ska ni få se att det är vackra berg! håller just nu på att bygga upp vänstersidan på det 3:e berget! men de ska inte få någon högersida. detta ska bli en oändlig uppförsbacke! ska lägga upp den imorn ellenåt! för nu ere läggdags! Go natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Blev lite spelande nu ikväll också och som vanligt går det bra fram tills heads up. fan, måste jobba på detta asså. Såg samtidigt en film på tv4film som hette Silver. riktigt bra film faktiskt :)

Spelade 6 sngs och det blev lite plus iaf på $9

plusset håller i sig iaf :)

 

var e hegus?

 

Bankrulle $119

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada! Hegus här igen!

 

Jag har spelat poker mellan 1-2 ggr i veckan det senaste! Ibland inte ens det. På nått vis så känner jag inte de här jätte suget. Men nu har jag skaffat egen lägenhet och så fort bredbandet kommer ska jag nog ta ta´g i det mer! Passade på att plocka ut en hel del nu när dollarn stod så högt! Uttaget blev på 550 dollar som med den dagens valutakurs gav fina 5032 kr. Har väl ungefär lika mycke kvar på kontot, förutom de 85 dollar som Sandro har. Får väl se om man ser röken av dem igen ;) Tror jag ska ta mig upp till dahol ikväll en sväng och spela lite. Om ni undrar hur jag kan va ute på nätet nu så har jag hittat en grannes trådlösa. Men lite halvkul att spela poker på ett nät som när som helst kan få för dålig styrka eller rent av kan brytas! inte direkt så att man springer in och säger åt dem att sätta på nätet igen eftersom jag också utnyttjar det:P aja skrivandet här kanske kan få mig att hitta tillbaka till suget jag hade för ett par månader sen, då grindtillfällena va kanske iaf 3-4 ggr i veckan.

 

/Hegus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...