Gå till innehåll

35s i 4betad pott


Recommended Posts

Jag tänkte vara lite spewig på knappen och min 3B med 35s på knappen och blir min 4betad från BB.

 

Med kanonodds synar jag pre och flopar öppet stegdrag

 

Ursprungsraisaren har 30/12/3 och BB (som 4betar) har 31/12/2 så ganska standard lose semiagressive för 6 manna.

 

Vad gör vi på flopen?

 

Blinds 25/50

 

Party Poker $5000.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

CO: $2068.00

Hero (BTN): $3785.00

SB: $1835.00

BB: $4772.00

UTG: $5585.00

 

Pre Flop: ($75.00) Hero is BTN with 5:club: 3:club:

1 fold, CO raises to $100, Hero raises to $200, 1 fold, BB raises to $462, CO calls $362, Hero calls $262

 

Flop: ($1411.00) 4:heart: 6:diamond: 9:heart: (3 players)

BB bets $705.00, CO folds, Hero ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du ska få lite svar.

 

1. Jag gillar sällan miniraise, inte här heller. Tycker du kan pumpa till 350-400 pre istället för att uppsyna en raise. Om han 4-betar över det skulle jag vikt.

 

2. Som det ser ut nu så kan du ju givetvis inte vika. Jag pushar i detta läget. BB squeezar ju CO lite och isolerar dig men en rätt billig raise. Spelar han överkort så har du decent outs trots allt. Även om han har dig slagen så ligger du helt ok till.

 

Rätt eller fel vet jag inte, men så skulle jag gjort (jag är dock uteslutande CG short-spelare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar pf spelet med dessa stacks.

Men på flop finns bara push.

 

OT Sjukt fiskiga stats är det så på nl5k på party?

 

Det är en MTT ;) 69+6$

 

Ja hur skulle vi spelat pre tycker du?

 

Fold?

Större raise?

 

Som jag spelade pre är ju syn pf efter 4b ett måste.

 

Jag har drygt 70BB och tycker att en mindre raise för att kunna representera en större hand postflop är OK. Min min raise kanske är klen men jag tycker en raise är OK. Kanske är handen i svagaste laget. 56s kanske är ett bättre val men positionen är ju så bra den kan bli och målet är ju att bli HU med pre raisaren. Pre raisaren har ju 40BB och komer ha 36BB kvar och borde vara mottaglig för en CB postflop då jag täcker honom fint.

 

Eller är jag för optimistisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK intresset för denna hand är inte så stort så jag klämmer väl ur mig vad som hände.

 

Jag pushade på flopen och vart blixtsynad av AA jag var lite förvånad att se en så stark hand då hans svaga 4b och svaga flopbet inte ingav mig någon större respekt. Sen övervägde han inte ens att jag kunde haft några låga kort som träffat flopen men det är klart han tolka väl min 3b som QQ+ eller AK. Jag drog dock ut till stege på river och vann. Och vart donkförklarad omedelbart :)

 

Men de flesta tyckte ändå att jag skulle shova så då gjorde jag rätt på flop.

 

Synd att vi inte fick mer diskussion om preflop spelet dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...