sherqs Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Kan man någonstans på datorn se vilken IP-adress man har? Citera
Largo-Sama Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 för att se fin lokala ip-address så tar du start > kör, sen skriver du "ipconfig". För att se ditt internet-ip så går du in på http://www.whatismyip.com Citera
sherqs Postad 6 April , 2005 Författare Rapport Postad 6 April , 2005 tack för svaret En till fråga, en kompis sa att om man har adsl så byter man automatiskt ip, stämmer det? Citera
zagwer Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Det stämmer med stor trolighet ja, fast det beror givetvis på vad du har för adsl. Vissa har dynamiskt ip (där får du nytt ip lite då och då) medan ett fåtal har ett statiskt ip (fast ip som aldrig byts). Om du talar om vad du har för adsl så kan jag säga vad du har för sorts ip. Citera
sherqs Postad 6 April , 2005 Författare Rapport Postad 6 April , 2005 Det stämmer med stor trolighet ja, fast det beror givetvis på vad du har för adsl.Vissa har dynamiskt ip (där får du nytt ip lite då och då) medan ett fåtal har ett statiskt ip (fast ip som aldrig byts). Om du talar om vad du har för adsl så kan jag säga vad du har för sorts ip. Jag fick nyss svar på det av en kompis, men ett stort tack ändå Citera
jaketheman Postad 8 April , 2005 Rapport Postad 8 April , 2005 om jag har telia, hur byter jag ip då? mvh Citera
kydyl Postad 8 April , 2005 Rapport Postad 8 April , 2005 om jag har telia, hur byter jag ip då? mvh Varför vill du byta IP?. Finns ju ingen normal anledning till det. Men har du dynamisk tilldelning av IP adressen kan du ju testa att köra med "ipconfig /renew" Citera
Recommended Posts