Gå till innehåll

Samlingstråd för plast-SM på SvS


HSvensson

Recommended Posts

  • Svars 866
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Plats 21-16 åkte ju ut helt regelrätt och jag kan inte förstå hur man kan skruva tillbaka turneringen som svs har gjort. Utslagna spelare får 3-4 gånger så mycket pengar på bekostnad av oss 15 som är kvar och jag tycker det är jättefel!

 

Mina tankar kan dock påverkas av att jag förlorade mycket pengar på detta beslutet..

 

Instämmer! Vi kvarvarande 15 har förlorat 28.5%(personlig) profit på ett skandalöst beslut att fördela pengar på deltagare som lämnat turneringen helt rättmätigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hade det inte uppstått några problem så kanske det hade blit helt annorlunda. Om dom som satt ut hade fått spela sina händer tex.

 

Dom tjänade bara på att folk var sitout, visst dom kanske hade dubblat det vet man aldrig...men som det ser ut nu så var det lättare att sno blinds och antes samt att dom får mer pengar utbetalda till sig fast dom blev utslagna. Det är väl ändå fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska sjukt att 6 personer som först gynnades av att två personer av sitout och sedan bustade.

Det känns lite som att vi 15 som trodde vi skulle få gejjma vidare eller iaf splitta på degen blev påkörda av en buss, och ur denna bussen kom sedan 6 personer(som redan blitt påkörda av bussen) ut och sparka på oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska sjukt att 6 personer som först gynnades av att två personer av sitout och sedan bustade.

Det känns lite som att vi 15 som trodde vi skulle få gejjma vidare eller iaf splitta på degen blev påkörda av en buss, och ur denna bussen kom sedan 6 personer(som redan blitt påkörda av bussen) ut och sparka på oss.

 

Om svs skulle agerat i rättvisans tecken skulle de kvarvarande spelarna (15st)dela på 900k, dvs den del av kakan som ytterligare 6st outgrundligt gör anspråk på. Men nu är så fallet att dessa 6 spelare har ersatts medan de 15 kvarvarande går lottlösa. Så utfallet borde vara att dessa kompenseras med 900k och de övriga 6 behåller sin nuvarande del. Rättvist för alla!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uträknat på mitt bord skulle det kosta svs C.a 387 000 kr att kompensera fullt ut

 

Tvivlar inte en sekund på att vilken annan seriös site som helst hade kompenserat den summan utan att blinka. Till och med AP/UB även fast de kanske inte bör räknas som seriösa siter. 287 000 är vad de går back med den raken som de tjänade på turneringen, om de tog avgift på satelliterna med så går de förmodligen inte ens back med kompensationen. Ett företag som spenderar så mycket i marknadsföring som de tydligen gör förstår nog att en sån kompensation vore väldigt fördelaktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att de ( enligt svenska spel själva från 2007) går 13 miljoner kronor plus varje dag ( efter omkostnader och löner är betalda) så tycker man ju att de borde ha råd att kompensera. 13 miljoner varje dag - 91 miljoner på en vecka.

 

Från Svenska spels hemsida:

Hela vinsten tillbaka till samhället

Vårt överskott 2007 blev 5 247 miljoner kronor. Pengarna går oavkortat tillbaka till svenska folket genom att fördelas mellan idrotten, övriga folkrörelser och statskassan.

 

 

http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=3#pinfo=175

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar inte en sekund på att vilken annan seriös site som helst hade kompenserat den summan utan att blinka. Till och med AP/UB även fast de kanske inte bör räknas som seriösa siter. 287 000 är vad de går back med den raken som de tjänade på turneringen, om de tog avgift på satelliterna med så går de förmodligen inte ens back med kompensationen. Ett företag som spenderar så mycket i marknadsföring som de tydligen gör förstår nog att en sån kompensation vore väldigt fördelaktig.

 

900k är den korrekta kompensations nivån. 6st har ersatts, och dessa upptog 28.5% av totala pris summan alla 3.2 milj. Och har dessa ersatts för sin extravaganta comeback bör även de andra 15 göras ditto, dvs 900k att dela på .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

900k är den korrekta kompensations nivån. 6st har ersatts, och dessa upptog 28.5% av totala pris summan alla 3.2 milj. Och har dessa ersatts för sin extravaganta comeback bör även de andra 15 göras ditto, dvs 900k att dela på .

 

28.5% baserar jag endast på deras deltagande 6/21 och bortser från dåvarande stackar etc, pga dessa 6 inte har något medan potten att göra, de var ute , de facto!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lider med er som blivit drabbade av detta tomteri.

Jag vill också påpeka att hade detta "Online-SM" spelats på en site med namnet "Everybodywinpoker.com" eller liknande så hade alla i denna tråden skrikit, " Om ni är så dumma att ni spelar på en sådan oseriös site så får ni skylla er själva ". Jag har lust att skrika detta till er alla nu också det det inte har varit svårt att långt innan denna turneringen konstatera hur oseriöst Svenska Spel är. Jag skulle kunna skriva några exempel men orkar helt enkelt inte. Dessutom borde det inte behövas i dagar som dessa heller.

När SvS startade sin pokersite så öppnade jag ett konto enbart för att se hur siten såg ut så att jag skulle veta vad jag pratade om på olika forum. Efter 2 dagar så skickade jag SvS ett mail och bad dom stänga av mig på livstid från deras site och att dom skulle stänga mitt konto helt. Jag har sedan dess aldrig ens funderat på att försöka få tillbaka mitt konto där.

 

Detta nämner jag bara för att ni skall förstå var jag står i frågan ang. SvS.

 

Nu till det viktigaste av allt. VAD TÄNKER NI GÖRA ÅT DETTA NU???

 

Om det sitter folk här inne nu och snackar skit om SvS och säger att siten är oseriös o.s.v. och sedan tänker fortsätta spela på SvS så skriker ni bara ut här inne hur ointelligenta och korkade ni själva är tycker jag.

Se nu för guds skull (och främst er egen skull) att stänga erat konto på SvS efter detta. Skicka dom ett mail och be dom stänga erat konto och börja istället spela på någon av de övriga skattefria siterna i stället.

Om ni tycker att det är rätt att SvS skall tjäna över 100.000 ( förmodligen närmare 200.000 med alla satteliter ) på deras sätt att genomföra ett Online-SM som dom dessutom inte ens har rätt att kala det så tycker jag att ni skall fortsätta spela på denna skämt-site. Men tycker ni som jag att dom skött detta bedrövligt illa och DESSUTOM behällit sin egen vinst helt felaktigt så är det bara att visa att dom inte kommer undan med det genom att be dom avsluta erat konto på deras pokersite.

Har ni för avsikt att fortsätta spela på SvS så skall ni inte fortsätta skriva här hur dumma SvS är. För då talar ni enbart emot er själva anser jag.

 

Och bara för att lklargöra att jag inte bara är en dålig förlorare eller liknande så var jag alltså INTE med själv i denna turnering.

 

BOJKOTTA SKÄMTSITEN SVENSKA SPEL FÖR GOTT!!!

 

Lycka till med pokern ( gäller endast er som lämnar SvS )

 

/ Mikael Westerlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan Westerlund?

 

Ärligt talat har jag lite svårt att utläsa vad du menar med ditt inlägg. Men som jag tolkar det så attackerar du spelarna och kallar dom indirekt hycklare. Alldeles oavsett om dessa drabbade spelare sedan visar sig vara just hycklare så är det

 

A. Totalt ointressant i sakfrågan

B. Deras ensak

 

Om du inte vill hamna i samma fack som "språkvirtuosen" & hycklaren Norinder så tycker jag att dina åsikter om ev. hycklande spelare lämpligen presenteras i en egen tråd. Nu låter det mest som om du går till attack mot spelare som nog känner sig rätt blåsta för närvarande och förmodligen skriver i affekt.

 

Även om jag håller med dig i (vad jag gissar är) det du säger så måste du ha någon slags fingertoppskänsla för var/när/hur du adresserar spelarnas ansvar/hycklerifrågan.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

( förmodligen närmare 200.000 med alla satteliter ) / Mikael Westerlund

 

Satelliter är rakebefriade på SvS.

 

Men va fan Westerlund?

 

Ärligt talat har jag lite svårt att utläsa vad du menar med ditt inlägg. Men som jag tolkar det så attackerar du spelarna och kallar dom indirekt hycklare. Alldeles oavsett om dessa drabbade spelare sedan visar sig vara just hycklare så är det

 

A. Totalt ointressant i sakfrågan

B. Deras ensak

 

Om du inte vill hamna i samma fack som "språkvirtuosen" & hycklaren Norinder så tycker jag att dina åsikter om ev. hycklande spelare lämpligen presenteras i en egen tråd. Nu låter det mest som om du går till attack mot spelare som nog känner sig rätt blåsta för närvarande och förmodligen skriver i affekt.

 

Även om jag håller med dig i (vad jag gissar är) det du säger så måste du ha någon slags fingertoppskänsla för var/när/hur du adresserar spelarnas ansvar/hycklerifrågan.

 

/#LOUDmouth#

 

Väl rutet Loudmouth!

För övrigt anser jag att en så pass (er)känd pokerspelare som MW, om det nu är han som ligger bakom ovanstående inlägg och inte någon annan MW, bör kunna generera ett bättre inlägg i debatten än den förpubertala smörja han producerat ovan.

Precis som någon tidigare i tråden påpekade är SvS ett bra alternativ för små- och hobbyspelare. Det är en känd aktör bakom siten, det spelas om riktiga kronor istället för $ eller £, klienten är på svenska, supporten är svensktalande, det går extremt snabbt att både sätta in och ta ut pengar från siten och det är dessutom enkelt och helt skattefritt.

Att sedan en hel del semiproffs frekventerar SvS beror ju givetvis på att det är så många nöjeslirare där som i mångas ögon är döda pengar och då kan dessa semiproffs överse med diverse felaktigheter och mindre fördelaktiga, eller rättare sagt icke existerande, bonusar och rb-deals.

 

Jag måste säga att jag är förvånad att SvS hanterat detta på ett så dåligt sätt som de gjort eftersom mina erfarenheter som spelare på SvS i snart 2 år överlag är hyffsat positiva. Det jag har att anmärka på är givetvis problemen med klienten och SvS ovilja att erkänna dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, shit happens, turrar kan gå fel och behöva avbrytas.

 

Det som är fel är två saker

 

a) Att inte SvS har personal på plats som kan avbryta turren direkt när problemen uppstår, utan först drygt en timme efter, så att två spelare blir bortantade. Hade det avblåsts direkt (semidirekt) så hade vi sluppit den här diskussionen. Det här kan man ha överseende i alla dagliga småturrar, men inte i ett "prestige-event". Om man inte kan ta tävlingen seriöst så ska man inte anordna ett SM.

 

b) Att SvS inte inser att de måste lätta på lädret och kompensera de drabbade spelarna på något sätt. Jag har föreslagit ett sätt, där spelarna får det högsta av sin EV vid 15 respektive 21 spelare kvar. Det är en möjlighet. Någon säger att detta skulle kosta SvS 387k (jag tror det är lågt räknat).

 

Den andra möjligheten är att man ger utdelning efter EV på 15 spelare kvar, och att de två (?) spelare som var sitting out denna timme får en extra kompensation i storleksordning 200k vardera, för de marker de förlorat i döda pengar då de inte kunde komma in på klienten.

 

Båda dessa kompensationsförslag är fullt rimliga, men de byggger ju som sagt på att SvS inser att spelare som drabats av SvS inkompetens ska ha rätt till kompensation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, shit happens, turrar kan gå fel och behöva avbrytas.

 

Det som är fel är två saker

 

a) Att inte SvS har personal på plats som kan avbryta turren direkt när problemen uppstår, utan först drygt en timme efter, så att två spelare blir bortantade. Hade det avblåsts direkt (semidirekt) så hade vi sluppit den här diskussionen. Det här kan man ha överseende i alla dagliga småturrar, men inte i ett "prestige-event". Om man inte kan ta tävlingen seriöst så ska man inte anordna ett SM.

 

b) Att SvS inte inser att de måste lätta på lädret och kompensera de drabbade spelarna på något sätt. Jag har föreslagit ett sätt, där spelarna får det högsta av sin EV vid 15 respektive 21 spelare kvar. Det är en möjlighet. Någon säger att detta skulle kosta SvS 387k (jag tror det är lågt räknat).

 

Den andra möjligheten är att man ger utdelning efter EV på 15 spelare kvar, och att de två (?) spelare som var sitting out denna timme får en extra kompensation i storleksordning 200k vardera, för de marker de förlorat i döda pengar då de inte kunde komma in på klienten.

 

Båda dessa kompensationsförslag är fullt rimliga, men de byggger ju som sagt på att SvS inser att spelare som drabats av SvS inkompetens ska ha rätt till kompensation.

 

 

640k kostade svs tilltag oss (deras räknemodell, som för övrigt utförts av bemedlade individer), förutom det tillkommer sveda och värk, samt ett högst oprofessionellt bemötande, tider som utlovats i form av spel och besked har konstant varit avlägsna.

Och att tillgodose 6 spelares behov, men samtidigt åsidosätta 15 andras resulterar att svs står högt i kurs hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att du är nöjd och så vidare men känns det rätt? Eller du ville mest gnida in det i ansiktet på oss 15 som blivit lurade på stora summor pengar?

 

Ge dig, du hade med vart glad, dessutom har han hjälpt folk att få insikt i hur mycket resp person får och hans inlägg kan knappast anklagas för att vara rub-it-in-your-face-style.

 

Grattis ni 6, trist för er andra, men det ä ju bara SvS som ni 15 ska vara griniga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge dig, du hade med vart glad, dessutom har han hjälpt folk att få insikt i hur mycket resp person får och hans inlägg kan knappast anklagas för att vara rub-it-in-your-face-style.

 

Grattis ni 6, trist för er andra, men det ä ju bara SvS som ni 15 ska vara griniga på.

 

 

Du känner inte mig, jag blir inte glad över pengar jag inte förtjänar..varför skaffa sig en massa ovänner? Jag tror inte du själv vet hur du själv hade reagerat om du suttit i samma sits som mig och flera andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte logiken bakom ersättningen till lottovinnarna(6st), den enda förklaringen är att incidenten inträffade då dessa var kvar, men drabbade främst frölunda och hoss1.

Sedan tycker jag man kan kamma till sig om man fått "oförtjänta" pengar och kommentera detta i triumf, när många uppenbarligen är tiltade(inklusive mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du känner inte mig, jag blir inte glad över pengar jag inte förtjänar..varför skaffa sig en massa ovänner? Jag tror inte du själv vet hur du själv hade reagerat om du suttit i samma sits som mig och flera andra.

Lämnar du tillbaka pengar när du dragit ut?

Rikta frustrationen och besvikelsen mot de som förtjänar det (SvS), Losts inlägg var endast informativt.

Hoppas det ordnar sig för alla inblandade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnar du tillbaka pengar när du dragit ut?

Rikta frustrationen och besvikelsen mot de som förtjänar det (SvS), Losts inlägg var endast informativt.

Hoppas det ordnar sig för alla inblandade...

 

Informativt på så sätt att han fått pengar han inte förtjänar? eller pengar vi övriga gått miste om.

Ja väldigt informativt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...