Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter att spelat NLHE i ca. 20 månader provade jag på PLO och blev helt kär i spelet. Fyra kort är verkligen roligare än två!

Jag har investerat i en månads medlemskap på Cardrunners och köpt PT Omaha.

Resan börjar på Ongames PLO25-bord.

Postad
GL m8

Tack!

Lycka till!

Den här ska följas. Spelar själv PLO25 och PLO50.

Tack! Vilken site spelar du på?

Har nu spanat in en video på cardrunners som behandlar övergången från NLHE till PLO. Väldigt intressant faktiskt och jag fick ett antal "aha-upplevelser"! :)

Startar första sessionen nu!

Postad

Skin: Ongame

Spel: PLO25

Antal händer: 218st

Resultat: $28

Första händerna spelade, vilket resulterade i ett plus på drygt ett inköp. Det började dock riktigt dåligt. Jag startade upp fyra bord för att två förlorade inköp senare inse att jag bör spela två bord istället. Fortsatte med två bord och förlorade ytterligare ett inköp.

Trots att jag tappade tre inköp höll jag mig lugn och tightade till mig lite mer. Det var då de vände, jag vann några stora potter och satt med fem inköp på ena bordet, woho! :D

Är fundersam över den här handen.

Jag sitter UTG+1 med :7s:,:4c:,:6c:,:5h:, UTG höjer upp pott och jag 3-bettar pott. Så långt är det väl ganska standard va? Vad gör vi när UTG 4-bettar pott?

Omaha Hi $0.25-$0.50 PL (real money), hand #P4-81914792-263

Table Jackson, 24 Nov 2008 12:37 PM ET

Seat 1: mycx333 ($42.21 in chips)

Seat 3: ti_raf ($45.22 in chips)

Seat 4: marcogiova32 ($34.16 in chips)

Seat 7: redheadmarc ($30.37 in chips)

Seat 8: rapuja ($37.04 in chips)

ANTES/BLINDS

mycx333 posts blind ($0.25), ti_raf posts blind ($0.25).

PRE-FLOP

marcogiova32 bets $1, redheadmarc bets $3.50, rapuja folds, mycx333 folds, ti_raf folds, marcogiova32 bets $10, redheadmarc ???

Postad

Nu låter jag de lärda inom fyrkortsskojeriet berätta för dig vad du bör göra, men är det inte ganska dumt att 3-beta utan att ha en vidare plan vid kallsyn/4-bet? Jag gör aldrig ett move vid bordet utan att ha en plan för hur jag ska agera vid de olika möjliga situationerna som kan uppstå efter min "move".

Tänk på det, kan nog ge dig mkt.

Postad
Nu låter jag de lärda inom fyrkortsskojeriet berätta för dig vad du bör göra, men är det inte ganska dumt att 3-beta utan att ha en vidare plan vid kallsyn/4-bet? Jag gör aldrig ett move vid bordet utan att ha en plan för hur jag ska agera vid de olika möjliga situationerna som kan uppstå efter min "move".

Tänk på det, kan nog ge dig mkt.

Det du säger är helt rätt. Jag hade en plan, men är inte säker på om den är rätt! Jag 5-bettade pott, han synade och visade AAxx. Är det ett rimligt spel?

Nu blir det en CR-video uppföljt av spel.

Postad

Enligt min erfarenhet är 4-beten nästan alltid AAxx på de här nivåerna (vilka jag själv håller till på), så att 5-beta all in är bara onödigt då du i princip inte har någon fold equity och bara riskerar att få in pengarna som underdog. Dessutom vet du med stor sannolikhet vad FI har för hand, så din hand blir väldigt lättspelad postflop. Syna 4-beten, tryck på en bra flop och folda på en dålig.

Och välkommen till Omahaträsket!

Postad
Enligt min erfarenhet är 4-beten nästan alltid AAxx på de här nivåerna (vilka jag själv håller till på), så att 5-beta all in är bara onödigt då du i princip inte har någon fold equity och bara riskerar att få in pengarna som underdog. Dessutom vet du med stor sannolikhet vad FI har för hand, så din hand blir väldigt lättspelad postflop. Syna 4-beten, tryck på en bra flop och folda på en dålig.

Och välkommen till Omahaträsket!

Bra tankar, tack för svaret!

Tittade på ytterligare en video som gick igenom övergången från NLHE till PLO. Det är en rätt skön känsla att känna att man verkligen lär sig något och sen gå ut på fältet och använda sina nya kunskaper!

Blev ungefär en timmes spel också med lyckat resultat. Fumlade tyvärr bort ett inköp i början på ett riktigt dåligt spel även idag. Det är tyvärr något som blivit som en dålig vana, att jag nästan alltid förlorar x antal inköp innan jag verkligen börjar fokusera. Det är något jag verkligen måste jobba bort.

Efter det spelade jag rätt bra och hade en hel del kortflyt på köpet. På ena bordet satt jag i position på en väldigt löspassiv spelare som jag tog drygt ett inköp ifrån genom små värdebetts på river.

Skin: Ongame

Spel: PLO25

Antal händer: 143st

Resultat: $38

Postad
Jag lirar på Party och SvS. Är dock nära att få hjärtattack av Partys klient, så det kanske blir till att byta till någon annan sida. Är det mycket PLO-trafik på Ongame?

PLO-trafiken på Ongame är helt klart duglig :)

Det är inte så illa som du tror att kallsyna 30-40% i PLO efter 3-4bet på dessa nivåer. Du vet oftast var du står när du synar.

Santsant ty

Förlorade några riktigt äckliga potter tidigare ikväll vilket ledde till en jävla tilt. Spelade bort runt tio inköp och jag inser nu att min rulle inte täcker PLO25. Tyvärr är det de lägsta som finns på Bestpoker där jag håller till. Kommer därför casha ut och sätta in pengar på förmodligen Pokerstars eller FTP, där jag vet att dom har PLO10-bord.

Må väl