Gå till innehåll

Spela poker via proxyserver?


wallie999

Recommended Posts

mmm, finns väl ingen orsak om man inte har nåt fuffens för sig...:shock:, eller befinner sig i fel land.

 

gratis proxys är väl lite si som så, då dom oftast bara släpper igenom webbläsartrafik tex... eller att tex java, flash osv plugins inte går den vägen o därmed avslöjjer riktiga ip:et

 

störst chans är väl ett vpn...läs mer tex där: http://openvpn.net/ eller betala för en sådan tjänst(dock kan ju de strula till sig iom att många utåt har samma ip, bannat, spärrat etc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det och isåfall hur? Vilka sidor funkar och vilken proxyserver ska man välja?

 

Jag gissar att du här inte menar t ex en webproxy eller en lokal proxyserver av något slag, utan något som ger dig en annan ip-adress på internet.

 

Här är ett par alternativ

 

1) VPN

 

Tekniskt fungerar det bra med VPN-tunnlar. Jag testar just nu med swissvpn, som jag tycker har bra prestanda och är överlägsna svenska anonyma vpn-tunnlar som t ex relakks.

 

Då återstår frågan om policy. Jag har redan fått mitt Neteller-konto stängt för att jag råkade surfa dit via anonym vpn. Det kan tänkas att en del pokersajter har denna policy, och det vet jag inget om.

 

Slutligen har vi frågan om vad man ska ha sin VPN till. Behöver man vara anonym när man upprättar en ssl-förbindelse till sin pokersajt? Är det bra att man är uppkopplad via t ex ett datacenter i Schweiz, med nödvändigtvis lägre bandbredd och högre pingtider, i stället för sin internetleverantör? Det tycker inte jag.

 

 

[ För att lösa detta testar jag med att lägga till static routes i windows xp, och begränsa VPN till att bara användas när det är motiverat, t ex vid fildelning. Någon smidig lösning på detta har jag inte]

 

2) Onion routing via Tor och Vidalia.

Detta fungerar också i princip. Det finns kända säkerhetsrisker med Tors exit nodes. Skulle definitivt inte använda detta för ssl och poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2) Onion routing via Tor och Vidalia.

Detta fungerar också i princip. Det finns kända säkerhetsrisker med Tors exit nodes. Skulle definitivt inte använda detta för ssl och poker.

 

Tor har en hel del begränsningar... ett av dom är att inte ha påslaget några plugins/scripts eller köra annat utåver textbaserad webbläsare. Så den döljer knappast nån ip i poker användning....

Weaknesses of Tor

http://www.informationprivacy.org/en/anonymous_web_surfing/tor/weaknesses_of_tor

...

....

...Practical Onion Hacking[4] shows finding the real address of Tor clients with JavaScript, Java, Flash, and ActiveX. You have to turn all of the scripting technologies if you want to preserve anonymity. Recommendations from these papers are written below.

Recommendations
  • Turning off Flash, ActiveX, Java, JavaScript, and pretty much everything else that make websitesexciting to marketing and sales people. You may also want to avoid watching movies or streaming audio. You can use Privoxy which is bundled with Tor to filter them.
  • Ensuring Tor resolves name addresses (use Privoxy + Socks4a)
  • Use SSL, as it's (even with self-signed certs) at least a lot harder to manipulate the traffic without being detected (and with a proper certificate almost impossible).
  • Using Lynx or other text-based browsers when possible.
  • Firewalling the machine on which the Tor client runs, so that ONLY Tor traffic is allowed.
  • Running Tor itself via other compromised network infrastructure, such as owned routers or wireless boxes.
  • Writing a small script that randomly requests pages via Tor or keeps a connection open to a remote site via Tor and dumps data down it at regular intervals.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...