Gå till innehåll

NL - Limpa in med AK på låga nivåer?


Willy_Wonka

Recommended Posts

Jag har spelat mycket på låga nivåer (0.1/0.2) den senaste tiden och kommit fram till att många spelare där är väldigt loose.

 

När de callar preflop med Ax där x är ett lågt kort har de ofta svårt att släppa sina kort. Därför tänkte jag det kunde vara en bra idé att bara limpa in med AK, AQ, AJ. Det beror iofs mycket på situationen, men vad tror ni? Speciellt kan det vara en bra idé om man har knappen, och sen beta/raisa om man träffar på floppen. Vi förutsätter att bordet är loose-passive.

 

Det dåliga med den här strategin är att man låter folk med suited connectors/ lågt par träffa fint på floppen.

 

Fö har jag svårt att spela på låga nivåer mot loose-passive spelare. Tips och länkar till artiklar/strategier är väldigt uppskattat!

 

(Rubrikpill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De limpar med Ax men synar även stora höjningar med samma hand så höj du, en 5-6x bb är kanske lagom (i vissa fall kan det t.om vara för lite).

 

Om du bara synar ger de ju hela bordet (som oftast limpar med) var sina 3,47% att floppa sina tvåpar eller bättre och det känns ju rätt onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar precis som du på 0.1/0.2 .

Höjer alltid mitt standardraise, 4x BB med AK.

Lita på att dom som är så dumma att dom callar raises med Ax/Kx även är villiga att trycka in stacken med dom korten.

Hände mig nyss. Raise preflop. Potten är 2 dollar. En snubbe går all in (8$) på floppen, jag callar, han sitter på K7 och jag AK. Ok att det här bara var ett exempel, men det händer oftare än vad du kan tro.

 

Försök notera vilka som spelar solida händer, och vilka som spelar alla Ax/Kx, det kommer hjälpa dig mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Risken med höjningar- är att dem går all in med dåliga kort. Och då blir man tvungen att släppa AK ex på dessa nivåer. Jag men man kan ju inte riskera 10 dollar exempel på en snubbe som går all in med kanske AQ-

 

 

Därför lönar det sig o limpa in ...jag gör det väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...