Gå till innehåll

Feedback på Poker-SM Online.


Peder Månsson

Recommended Posts

* "Fel" sajt. Mycket bekymmer när det gäller lösenord, nicks och annat. Satsa på en bättre sajt. Varför inte Full Tilt om nu denna är skattefri. De borde dessutom ha resurser att adda rejält med värde. $1M el liknande.

* Fler sattar.

* Högre inköp = mer prestige och mer vinstpengar. Trist att förstapriset bara blir mindre och mindre år från år. Med högre inköp och fler sattar kan det kanske bli ändring.

* För lite PR för eventet. Flera jag pratat med som lirar poker både live och på nätet visste inte ens om vilken sajt som anordnade SM... De hade bara hört om SvS SM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* "Fel" sajt. Mycket bekymmer när det gäller lösenord, nicks och annat. Satsa på en bättre sajt. Varför inte Full Tilt om nu denna är skattefri. De borde dessutom ha resurser att adda rejält med värde. $1M el liknande.

* Fler sattar.

* Högre inköp = mer prestige och mer vinstpengar. Trist att förstapriset bara blir mindre och mindre år från år. Med högre inköp och fler sattar kan det kanske bli ändring.

* För lite PR för eventet. Flera jag pratat med som lirar poker både live och på nätet visste inte ens om vilken sajt som anordnade SM... De hade bara hört om SvS SM.

 

tycker jag är vädligt spot on. första jag tänkte när jag såg 200€ BI till ME var wtf? bör vara 1,5k$ eller nåt så prize poolen blir större samt att det blir lite mer toppen av skiktet så att säga.

 

och prima suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* "Fel" sajt. Mycket bekymmer när det gäller lösenord, nicks och annat. Satsa på en bättre sajt. Varför inte Full Tilt om nu denna är skattefri. De borde dessutom ha resurser att adda rejält med värde. $1M el liknande.

* Fler sattar.

* Högre inköp = mer prestige och mer vinstpengar. Trist att förstapriset bara blir mindre och mindre år från år. Med högre inköp och fler sattar kan det kanske bli ändring.

* För lite PR för eventet. Flera jag pratat med som lirar poker både live och på nätet visste inte ens om vilken sajt som anordnade SM... De hade bara hört om SvS SM.

 

Håller med allt! Lägg till:

-Dålig struktur

-Ingen info om prisstrukturen i lobbyn i förväg eller medan turneringen pågick

-Utbetalningarna skedde med lång fördröjning

-Jätterörigt att hitta turneringarna i lobbyn i förväg

-Extremt tråkigt att ha freerolls som special event

-Unibet som sida är allmänt rörig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Dålig struktur

-Ingen info om prisstrukturen i lobbyn i förväg eller medan turneringen pågick

-Utbetalningarna skedde med lång fördröjning

-Jätterörigt att hitta turneringarna i lobbyn i förväg

-Extremt tråkigt att ha freerolls som special event

-Unibet som sida är allmänt rörig

 

Hur kunde jag glömma alla de här argumenten!!?? Strukturen var ju rena skämtet - tror en vanlig femhundring på SvS har lika "bra" strukur som årets SM...nästan...!

 

OT:

BTW - vad fan har hänt med Megas avatar ovan?? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp det var helt galet svårt att hitta turrarna... liksom, 6 sidor bak hittar du morgondagens omahaturre...känns sådär va?

 

som HU spelare vill jag kalga på strukturen i HUturren, sinnessjukt att man på första nivån har 100bb sen 10 minuter senare spelar med 50bb (!!) och det är om man inte torskat några marker. annars e du typ 30bb bara för du inte spelade aggressivt första 10 minuterna, vilket e galet short.

 

borde hetat Heads Up Short Stack eftersom man brukar berätta när det e deep stack.

 

har inget problem med 2dagarsevents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inget fel på strukturer eller något sådant, inköpet var bra med. Det enda jag kan klaga på är att main event borde legat sist, inte först, så att alla muppar som tror de kan få sina låsta konton olåsta sista kvarten har några dagar på sig att reagera.

 

Har däremot ett förslag på ett helt annat upplägg för SM. Det är inte alls säkert att det ens är så man vill göra det, men det skulle sätta "prestige" på tävlingen, med ett högt inköp. Kan tyvärr inte ta åt mig äran åt det själv, idén är dansk och sedan har en polare förfinat den, men:

 

Status-SM

Exakt 100 startande spelare, varken mer eller mindre.

a) Finalbordet i Live-SM är direktkvalade

b) Svenskar på finalborden i EPT, WSOP och WPT under det gångna året är direktkvalade. Har sponsorn någon egen tävling (typ Unibet Open) så får man väl ta med denna också.

 

a+b borde bli 20-30 pers

 

c) Sponsorn får stoppa in max två "celebritys"

 

d) 25-30 spelare (upp till att a+b+c+d = 50) tas fram med hjälp av allmän omröstning, där folk kan rösta fram "stjärnorna"

 

e) resterande 50 platser kan enbart vinnas genom satelliter! Inga direktinköp.

 

Nu kan alla "skitnödiga" pokerproffs få sin "dyra" turre med "prestige". Sedan har man "öppna SM" precis som vanligt också.

 

Det här skulle borga för att det blir omsnackat, att man kan rösta in spelarna hger reklam för turren, att det finns två celebs är såklart ur kvällsspresskäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inget fel på strukturer eller något sådant, inköpet var bra med. Det enda jag kan klaga på är att main event borde legat sist, inte först, så att alla muppar som tror de kan få sina låsta konton olåsta sista kvarten har några dagar på sig att reagera.

 

Har däremot ett förslag på ett helt annat upplägg för SM. Det är inte alls säkert att det ens är så man vill göra det, men det skulle sätta "prestige" på tävlingen, med ett högt inköp. Kan tyvärr inte ta åt mig äran åt det själv, idén är dansk och sedan har en polare förfinat den, men:

 

Status-SM

Exakt 100 startande spelare, varken mer eller mindre.

a) Finalbordet i Live-SM är direktkvalade

b) Svenskar på finalborden i EPT, WSOP och WPT under det gångna året är direktkvalade. Har sponsorn någon egen tävling (typ Unibet Open) så får man väl ta med denna också.

 

a+b borde bli 20-30 pers

 

c) Sponsorn får stoppa in max två "celebritys"

 

d) 25-30 spelare (upp till att a+b+c+d = 50) tas fram med hjälp av allmän omröstning, där folk kan rösta fram "stjärnorna"

 

e) resterande 50 platser kan enbart vinnas genom satelliter! Inga direktinköp.

 

Nu kan alla "skitnödiga" pokerproffs få sin "dyra" turre med "prestige". Sedan har man "öppna SM" precis som vanligt också.

 

Det här skulle borga för att det blir omsnackat, att man kan rösta in spelarna hger reklam för turren, att det finns två celebs är såklart ur kvällsspresskäl.

 

Ett intressant upplägg, som skulle kunna göra att man isf kan ha kvar ett "öppet SM". Dessutom skulle det, såvida det genomfördes på rätt sätt, vara kommerciellt gångbart och intressant för såväl operatörer som spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl precis som andra redan har sagt att det var dåligt att utbetalnings strukturen dröjde så långt in i turneringen innan den kom, och då kom den i nån länk på hemsidan och inte i turneringslobbyn.

 

Strukturen var helt ok. Lite för lite sateliter var första sista veckan det började komma lite dyrare sateliter till main.

 

Sen en sak som inte hör till själva SM men Unibet som sajt. Eftersom jag hört att man inte fick ha 2 prima konton av nån anledning så ringde jag deras Unibets support. Sa som det var att jag spelat sm tidigare på nordicbet och undra hur man gick tillväga. Supportens svar var att jag på nåt sätt måste säga upp mitt på nordicbet och flytta över det till Unibet. Kändes väl inte helt rätt så tacka för mig och frågade här istället och fick svaret att man måste ha samma nick på alla prima sajter. Så regga mig med samma nick, så lätt var det.

Unibets support kanske ska tala sanning om dom vill ha spelare till sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett intressant upplägg, som skulle kunna göra att man isf kan ha kvar ett "öppet SM". Dessutom skulle det, såvida det genomfördes på rätt sätt, vara kommerciellt gångbart och intressant för såväl operatörer som spelare.

 

a) Får lämpligen gratis startavgift (tas ur ev addedvärden under SM)

b) får pröjsa sina egna inköp (förutom sponsorns egna turrar, där får givetvis sponsorn betala)

c) får sposorn uppenbarligen betala

d) förslagsvis betalar dessa "halv startavgift" och sponsorn resten

e) med sattar och subsattar 10->100->1000 så borde man kunna få ihop rejk som täcker kostnaden för d)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade stora problem att hitta eventen i Unibets klient!

 

Poker SM bör inte vara mkt dyrare än 2000, det blir tillräckligt med pengar! Vi dödliga vill ju också ha chans att lite något större event.

 

Upplägget : ME, ska såklart vara sist. Och Live-Finalbord hade också vart kul. Lite komplicerat att genomföra med tanke på monopolets regler. Men på CC kanske?

 

Lägga till Fler events och kanske mer publicitet, blir en större vecka då som syns. kanske 2 veckor med ett par fler events?

 

Höj ME till kanske 4-5 K och lägg till ett annat event för 1,5K kanske.. lägg till addedsummor så det blir en massa spelare. Horse kanske?

 

Ja ni fatar grejen. utöka allt och gör mer publicitet så man blir lite taggad!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha en livefinal är nog ingen bra idé imo. För det första så kommer det inte kunna spelas i Sverige som rättsläget ser ut nu. Sen vet jag inte hur många som är jätteglada i att åka utomlands och spela för att ev. komma 10 för 30k (?) och missa jobb/studier etc. Om man ska ha ett livefinalbord så tycker jag iaf att det borde vara större summor att spela om för att vara gångbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vill gärna undvika att ha flera vinnare av Poker-SM i samma diciplin. Använder man sig dock av en "inbjudnings- samt kvalificerings" turnering som Ola nämner blir det en annan sak. Då kan man eventuellt ha 2 SM i Texas.

 

Givetvis ska det finnas en "egen" flik i klienten för Poker-SM och dess satelliter.

 

Lika givet är att Main iaf inte ska spelas först, då väldigt många isf missar att det är Poker-SM.

 

Man kan inte spela livepoker i en onlineturnering, det hade dessutom "inkräktat" på Poker-SM live. Vad vi dock funderat på är att bjuda in alla finalister till en gemensam lokal och spela online från samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vill gärna undvika att ha flera vinnare av Poker-SM i samma diciplin. Använder man sig dock av en "inbjudnings- samt kvalificerings" turnering som Ola nämner blir det en annan sak. Då kan man eventuellt ha 2 SM i Texas.
Förslagsvis kör man "highrollereventet/prestigeeventet" som pott-limit. Dels är det "mer skicklighetskrävande" och dels så får man till olika dicipliner på det sätet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...