loliano Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 Tja har vissa misstankar på att Party Poker har en keylogger i sin installations fil nån som har råkat ut för de när de installerat? Enda jag tankat på datorn senaste veckan gjorde de igår och 1 h senare så har de hackat mitt steam account och ändrat lösen ordet. Citera
gard Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 Tja har vissa misstankar på att Party Poker har en keylogger i sin installations fil nån som har råkat ut för de när de installerat?Enda jag tankat på datorn senaste veckan gjorde de igår och 1 h senare så har de hackat mitt steam account och ändrat lösen ordet. tror säkert party vill åt ditt steam konto? Citera
loliano Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Postad 23 November , 2008 haha nee tror inte de men kan ju vara så att installationsfilen är infekterad ? Citera
loliano Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Postad 23 November , 2008 vet ju inte hur de funkar, men hade jag varit skurk så hade jag inte bangat o infekterat en pokersajts installations fil. hamnat på personens dator som då antagligen spelar poker eftersom han tankat de och använder kanske visa kort så jag får tag i nummrena från de. Citera
gard Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 haha nee tror inte de men kan ju vara så att installationsfilen är infekterad ? långsökt imo Citera
loliano Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Postad 23 November , 2008 långsökt imo kanske, därför jag frågar. Citera
Matfrid Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 Ja, Party Poker har något som har samma privilegier som en keylogger. De har också en liknande grej som kan ta screenshots av skärmen. Du kan blockera dem med en mjukvarubrandvägg, tex Comodo. Inte en chans att dom har ngt med ditt Steam-konto att göra. Det är dock bara en tidsfråga innan någon utnyttjar säkerhetshål i dåligt skriven poker-programvara. Men då lär dom också strunta i ditt Steam-konto. Citera
kravmärkt Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 hahaha party snodde ditt steamacc! Citera
brainslicer Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 Det enda vettiga i det där skulle ju kunna vara att du hämtat klienten från nåt ställe som inte är partypoker? Citera
Recommended Posts