Gå till innehåll

Aftonbladet gör det igen


bjoelle

Recommended Posts

Jag tycker ärligt talat inte att det är något problem alls, undvek dock att komma med några argument i huvudinlägget.

 

Kortspel har spelats mellan barn långt tillbaka i tiden, att barnen nu spelar en låtsaspengar nätpoker version och att det finns nätpoker för pengar känns sammankopplat av AB på ett rolgit sätt. King.com(eller är det .se?) har klassiska flashspel som du spelar för pengar, får inte barn spela på blip.se då?

 

Får inte barn leka med leksakspistoler? Det finns ju riktiga vapen.

 

Edit: jag orkar inte redigera texten, lev med dyslexitexten. Sitter på min halvsönderslagna LG-laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns ganska ointressant om du inte tycker det eller inte, eftersom det i verkligheten givetvis förhåller sig så att den som spelat poker för playmoney i barnaåren är mer benägen att spela även i vuxen ålder, samt att poker och annan gambling som sådan inte är till gagn för samhället i stort.

 

Men alltså, att det existerar på någon website med massor av andra javaspel är så klart bara en droppe i spela-på-rasten-havet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns ganska ointressant om du inte tycker det eller inte, eftersom det i verkligheten givetvis förhåller sig så att den som spelat poker för playmoney i barnaåren är mer benägen att spela även i vuxen ålder, samt att poker och annan gambling som sådan inte är till gagn för samhället i stort.

 

Men alltså, att det existerar på någon website med massor av andra javaspel är så klart bara en droppe i spela-på-rasten-havet.

 

Är det verkligen så och i så fall är det skillnad på om man gör det fysiskt eller på nätet? Vet att jag personligen spelade poker med låtsaspengar mot jämnåriga släktingar i min barndom (vilket var innan internets genomslag i samhället). Personligen spelar jag poker på nätet, alla jag spelade mot då gör det inte och har i en del fall inte ens testat det.

 

Vanlig svensk förbudsmentalitet är självklart att begränsad tillgänglighet minskar missbruket och det finns det så klart en viss poäng i. Men, jag är inte så övertygad om sambandet att den som spelar för låtsaspengar i barndomen spelar för riktiga pengar senare i livet. Däremot så tror jag helt klart att de som spelar för riktiga pengar i barndomen kommer att göra det senare i livet också.

 

Det finns high stakes turneringar i Monopol, innebär det att det är lika förkastligt när barn spelar det? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillgängligheten och det fruktansvärt enkla sätt THL är uppbyggt på spelar såklar en gigantisk roll. Räcker med att surfa i 30sek så har man sätt annonser för poker, betting odyl. Jag ängnar alldeles för stor tid vid datorn och har ännu inte sätt reklam för http://www.monopolyhighstakes.win´s 1,000,000GTD superweeklyturbomonopolyshowdown.

 

Detta är ju precis som att de som blir introducerade för alkohol tidigt eller får tillåtelse att dricka hemma innan 18 är större konsumenter av alkohol än andra.

 

Det är helt enkelt onödigt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillgängligheten och det fruktansvärt enkla sätt THL är uppbyggt på spelar såklar en gigantisk roll. Räcker med att surfa i 30sek så har man sätt annonser för poker, betting odyl. Jag ängnar alldeles för stor tid vid datorn och har ännu inte sätt reklam för http://www.monopolyhighstakes.win´s 1,000,000GTD superweeklyturbomonopolyshowdown.

 

Detta är ju precis som att de som blir introducerade för alkohol tidigt eller får tillåtelse att dricka hemma innan 18 är större konsumenter av alkohol än andra.

 

Det är helt enkelt onödigt.....

 

Spelet Finans då? Finns ju rätt mycket reklam för aktiehandel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...