Gå till innehåll

Gratis programvara för poker


edyll

Recommended Posts

Vet egentligen inte om jag har lagt tråden i rätt del av forumet, men om inte så får modsen gärna flytta den.

 

Jag skulle vilja veta om det finns några bra program för poker som INTE kostar något? T.ex. som pokertracker. För jag pallar verkligen inte lägga ut pengar för sånna program trots att det förmodligen skulle förbättra mitt spel.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta kan man ju se det som en investering att köpa ett statistikprogram, då det förhoppningsvis kommer att hjälpa dig väldigt mycket i ditt spelande, och därmed betala tillbaka många gånger om. Nåja, vilken site spelar du på?

 

Om du spelar på en site som redan stöds av PT3 skulle jag vilja rekommendera att du laddar ner testversionen av PT3 till att börja med, du kan använda den gratis i 60 dagar och därefter kan du se hur du känner. Du hittar den på denna sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu skall skriva i tråden kan man ju faktiskt försöka ha ett svar på frågan. Cred till Peligroso som åtminstånde hade något vettigt förslag, även om det var PT3 som inte direkt är gratis.

 

Det finns faktiskt ett open source (gratis och med källkod) trackerprogram, det heter FPDB och kräver lite pyssel för att installera. Diskussionstråd på 2+2 finnes (en lång sådan) och där sägs det att programmet faktiskt är rätt bra. Just nu verkar de arbeta med att få fram en fungerande HUD till programmet. De har även ett forum på SourceForge.

 

Men som sagt, det är tydligen lite pyssligt att installera och få igång. Inte så farligt egentligen (manuell installation av databasen om du kör vista och så får man köra ett skript), men om du är rädd för kommandopromptar så kan du be någon om hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en bra HUD som heter Realtime HUD som inte kräver att man använder trackerprogram som PT, PO eller HM vid sidan om. Realtime är förlagan till den HUD som ingår i holdem manager. Dessutom är det en bättre HUD än både PAHUD och gametime.

Minuset är att den inte uppdateras längre iom HM:s inträde.

Å andra sidan är det i min mening hursomhelst ett suveränt program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack till alla er som tog tid och skrev ner ett seriöst inlägg =)

 

Det finns en bra HUD som heter Realtime HUD som inte kräver att man använder trackerprogram som PT, PO eller HM vid sidan om. Realtime är förlagan till den HUD som ingår i holdem manager. Dessutom är det en bättre HUD än både PAHUD och gametime.

Minuset är att den inte uppdateras längre iom HM:s inträde.

Å andra sidan är det i min mening hursomhelst ett suveränt program.

 

De här verkar vara precis ett sånt program jag sökte efter :) tack för tipset.

Det är inga problem som tex. att de inte skulle tillåtas på svs eller liknande?

 

tack än en gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

realtime hud uppdaterar huden typ var 10e hand, eller ännu segare.. testat på på FTP o iPoker,, riktigt synd för oss fattiglappar.. ingen programmerare på boarden som kan ta fram nåt simpelt program?

 

kan inte va så svårt att läsa HH's o ta fram lite basic stats och en ´liten söt graf m.m..

 

har haft tanken själv men mina kunskaper täcker nog inte detta området.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem :-)

 

Oj då. Det var SVS det rörde sig om. Mig veterligen är det bara gametime+ som funkar där. (Tillsammans med ett program som heter FreePHG för att konvertera över filerna till ett normalt format)

Dessutom funkar bara gametime+ ihop med Pokertracker. Otur. Iallafall var det så för ett år sen när jag spelade på SvS. Det var illa. Gratis-HUDen (Realtime) funkar iaf utmärkt på FT. (Och på många andra nätverk sägs det.) Tyvärr blir du nog så illa tvungen att skaffa en tracker till SvS men det är å andra siden en mkt god investering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...