Gå till innehåll

Riverbelslut


TexasLimitHoldem

Recommended Posts

SB ($5.30)

BB ($19.70)

UTG ($29.60)

CO (HERO) ($10.25)

BTN ($7.10)

 

Dealt to HERO [Jc Ac]

 

UTG raises to $0.50

HERO raises to $0.75

BTN folds

SB calls $0.65

BB folds

UTG calls $0.25

 

FLOP [Ts As 4c]

 

SB checks

UTG checks

HERO bets $0.25

SB folds

UTG raises to $0.50

HERO calls $0.25

 

TURN [Ts As 4c] [3h]

 

UTG bets $0.50

HERO raises to $1

UTG calls $0.50

 

RIVER [Ts As 4c 3h] [9s]

 

UTG checks

HERO?

 

UTG är TAG(22/18) bör jag checka eller satsa? Hur räknar man ut vad som är bäst? Men check borde väl vara bäst eftersom UTG är tight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Solklar värdebet, enligt mig.

 

Hur kan det vara en solklar värdebet!? Jag satsade eftersom min hand är stark även om jag inte tyckte att jag borde för nästintill alla drag träffar river och det är väl bara nån enstaka hand jag får värde ifrån, oftast blir jag checkhöjd på river av bättre hand då fi är tight och solid. Mot en lös spelare är det en solklar bet håller jag med om men här ligger jag väl efter mot fi ranges?

Ser bara A8s och A7s ej i spader som jag kan få värde från. Satsar oftast auto i lägen som dessa bara för min hand är stark men är det ändå inte rätt att checka här mot fi range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg varför postar du handen från första början, du vill ju inte ha några andra synvinklar än din egen ändå

 

Jag ville ha hjälp med hur man RÄKNAR ut vad som är bäst, inte att folk svarar "BET","SHOVE" etc utan motivering. Nån som vet hur man gör en uträkning som visar vilket som är mest lönsamt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna fi checkhöjer inte flopp med 66,77,88,KTs,QTs och lägger KTo,QTo,JTo före floppen.

 

Den informationen gav du oss aldrig. Jag utgick från att det var en standard TAG med pfr 18%. Hur kan man lägga KTo och sämre UTG 5-handed och ändå ha pfr 18%. Är han typ maniac på knappen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den informationen gav du oss aldrig. Jag utgick från att det var en standard TAG med pfr 18%. Hur kan man lägga KTo och sämre UTG 5-handed och ändå ha pfr 18%. Är han typ maniac på knappen eller?

 

Vad jag framförallt var intresserat av var att veta hur man gör nån slags uträkning av vilket som är mest lönsamt. Standard TAG med pfr 18% höjer knappast KTo och absolut inte JTo UTG 5 handed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör den i pokerstove. Vet inte om det är ok att länka, så du får googla själv.. första träffen är det..

 

edit: ehh, fick för mig att pokerstove kunde köras även med lagd bräda, men bara flop tydligen

 

Board: Ts As 4c 3h 9s

 

Hand 0: 56.627% { AcJc }

Hand 1: 43.373% { TT-99, A7s+, KJs+, K9s, QJs, ATo+, KJo+, QJo }

 

 

Du har ju equity mot hans tighta range men problemet är bara att han kommer lägga de allra flesta av sina händer mot en bet och du förlorar ett bet varje gång han synar eller raisar med en bättre hand.

 

Om du sätter honom på en så otroligt tight range så är det som du säger, får du bara värde av A7s, A8s.

 

Därför måste det vara bäst att checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...