Gå till innehåll

AK på bubblan efter två push


DocLame

Recommended Posts

CL har utnyttjat sitt läge och stulit ordentligt på bubblan de senaste 4-5 varven. Vi övriga tre har alla varit mycket försiktiga under tiden.

 

Full Tilt Poker Game #9076399901: $11 + $1 Sit & Go (Turbo) (69446369), Table 1 - 250/500 - No Limit Hold'em - 15:07:35 ET - 2008/11/20

Seat 3: DocLame (2,540)

Seat 4: Heljardo (7,940)

Seat 7: jayscurv (1,100)

Seat 9: lupus987 (1,920)

lupus987 posts the small blind of 250

DocLame posts the big blind of 500

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DocLame King of DiamondsAce of Clubs

Heljardo raises to 7,940, and is all in

jayscurv folds

lupus987 calls 1,670, and is all in

DocLame ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Synaren har iofs garanterat inte en bred range.

 

Nej, och det är precis det som jag ser som det eventuella problemet.

 

Under antagandet att jag foldar min BB och att CL ställer med ATC (vilket han inte gör) så kan SB enligt ICM ändå bara syna med JJ+. Nu är det väl kanske rimligt att anta att SB synar sig all in för löst på bubblan, men hans range lär inte vara bred ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synade i alla fall efter att ha funderat en stund. Men jag är fortfarande inte stensäker på om det egentligen var rätt. Det hela slutade så här:

 

 

DocLame calls 2,040, and is all in

Heljardo shows [5s Ad]

lupus987 shows [Kh Ah]

DocLame shows [Kd Ac]

Uncalled bet of 5,400 returned to Heljardo

*** FLOP *** [3s 4d 2h]

*** TURN *** [3s 4d 2h] [7c]

*** RIVER *** [3s 4d 2h 7c] [Qd]

Heljardo shows a straight, Five high

DocLame shows Ace King high

Heljardo wins the side pot (1,240) with a straight, Five high

lupus987 shows Ace King high

Heljardo wins the main pot (5,760) with a straight, Five high

lupus987 stands up

DocLame stands up

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol hur kan det inte vara rätt att syna här? Shortisen har knappt 4bb, tror ni verkligen inte att han tar syn här med bredare range än AQ+? Att cl dessutom har ställt så gott som varje hand talar väl för att han mer än gärna tar syn med en hand som AT.. Imo..

 

Syna med AT är jättejättekasst för honom där. Du kan ju inte bara titta på hur kort han är, och ignorera att den kortaste har dryga 2bb och postar före honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol hur kan det inte vara rätt att syna här? Shortisen har knappt 4bb, tror ni verkligen inte att han tar syn här med bredare range än AQ+? Att cl dessutom har ställt så gott som varje hand talar väl för att han mer än gärna tar syn med en hand som AT.. Imo..

 

Håller helt med. Kortisen måste ha sicko bredare range mot en CL som bullar järnet. Skillnad om han hade supermarginal till den som ligger sist, men nu räcker det ju att han stjäl 1M så är dom ju lika lixom...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som hade foldat?

 

Den enda man INTE vill gå all in mot är väl CL. Och när han ställer och även får en syn av shortisen så kan vi väl luta oss tillbaks.

 

AK är såklart en bra hand men det är ju trots allt bara en flip mot alla PP, och vid 3handat så lär vi ju BÄST ha typ 40% o vinna? vill vi åka oftare än vi sitter kvar här på bubblan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som hade foldat?

 

Den enda man INTE vill gå all in mot är väl CL. Och när han ställer och även får en syn av shortisen så kan vi väl luta oss tillbaks.

 

AK är såklart en bra hand men det är ju trots allt bara en flip mot alla PP, och vid 3handat så lär vi ju BÄST ha typ 40% o vinna? vill vi åka oftare än vi sitter kvar här på bubblan?

 

Grejen är att synarens range förmodligen krossar CL och då är ju sannolikheten stor att han dubblar upp. Eftersom vi enligt mig krossar shortstackens range så är det jätteev+ att syna. Eftersom vi täcker den andra shortisen så kommer vi ju ändå 3a om CL skulle vinna hela potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bullyn vet att det är sjukt osoft för småstackarna att syna när den minsta håller på att blinda sönder sig. Dessutom klarar bullyns stack en syn (dels för han ofta hamnar i typ 70-30-lägen, men även en ren förlust), så hans range ligger vääääldigt nära ATC.

 

Synaren är införstådd i ovanstående och synar sannolikt betydligt bredare än AQ+

 

Doktorn i sin tur måste också syna. Följande kan hända (listat i totalt ovetenskaplig sannolikhetsordning, baserad på den range jag sätter motspelarna):

 

1. Bli ny chipleader ITM med 6 200 och en lillstack som knappt klarar nästa blinds.

 

2. Bli ny lillstack om synaren vinner.

 

3. Få betalt som trea om bullyn vinner.

 

I mina ögon är det bara syn som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bullyn vet att det är sjukt osoft för småstackarna att syna när den minsta håller på att blinda sönder sig. Dessutom klarar bullyns stack en syn (dels för han ofta hamnar i typ 70-30-lägen, men även en ren förlust), så hans range ligger vääääldigt nära ATC.

 

Synaren är införstådd i ovanstående och synar sannolikt betydligt bredare än AQ+

 

Doktorn i sin tur måste också syna. Följande kan hända (listat i totalt ovetenskaplig sannolikhetsordning, baserad på den range jag sätter motspelarna):

 

1. Bli ny chipleader ITM med 6 200 och en lillstack som knappt klarar nästa blinds.

 

2. Bli ny lillstack om synaren vinner.

 

3. Få betalt som trea om bullyn vinner.

 

I mina ögon är det bara syn som finns.

 

Du glömmer det värsta alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...