PinkFloyd Postad 20 November , 2008 Rapport Postad 20 November , 2008 Är det någon här som gillar? http://www.archive.org/details/GratefulDead Citera
PinkFloyd Postad 20 November , 2008 Författare Rapport Postad 20 November , 2008 Du måste lyssna mer bara! Vet att de spelar Big River ganska ofta, som din favorit skrev. Det är livespelningarna (det finns många) som är intressanta. Citera
retorik Postad 20 November , 2008 Rapport Postad 20 November , 2008 Grateful Dead dyker ju alltid upp i musikdiskussioner. Jag har tyvärr inte lyssnat så mycket på de, varför jo det vet jag faktiskt inte, kanske är dags nu. Men om vi pratar om fin 60/70 tals musik så vill jag lämna ett annat tips. Det är Captain Beyond. uhhhhh så bra, genialisk musik helt enkelt. Nu måste jag lyssna på Grateful Dead Citera
PinkFloyd Postad 20 November , 2008 Författare Rapport Postad 20 November , 2008 Kopierat från en post på flashback: "bästa live materialet, jodu. 68-69 - rå psykadelisk Dead, finns mycket bra därifrån. 71-74 - 72 så drog dom till europa för första gången, många deadheads kallar 72 för deras "peak". men allt fram till 74 är liknande sound 75-79 - har inge favvo år men mellan dessa år så är nästan intill alla shower hår resande. 80-87 - 80 dom byter sound på någe vis, antagligen för att Brent Mydland hoppar på med orgel och sång. 94 många bra shower." Citera
retorik Postad 20 November , 2008 Rapport Postad 20 November , 2008 Har precis lyssnat igenom skivan "Blues for Allah". Måste säga att jag är imponerad, passar helt min musiksmak. Nu måste jag ta mig igenom de andra skivorna....... Måste tipsa om Spotify, skönt verkyg för musikälskare. De har mycket, men inte allt tyvärr. Citera
PinkFloyd Postad 22 November , 2008 Författare Rapport Postad 22 November , 2008 Det är ganska svår musik att sätta sig in i, finns ju så mycket.. Live/Dead plattan är fin att börja med, Dark Star>Saint Stephen>Eleven jam En skön platta jag lyssnar på nu, finns på länken Grateful Dead - 770508 - Barton Hall, Cornell University, Ithaca, NY Hela spelningen är bra rakt igenom, Mama Tried, Row Jimmy, Scarlet>Fire och resten av set 2 är det bästa. Jag kan rekommenderar att ta sig tid att lyssna en spelning början till slut. Finns det alltså ingen annan som verkligen gillar GD? Citera
Bluwajt Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Helt okej band imo. Lyssnat en del på deras very best och är som sagt bra, men inte så mycket mer. Citera
Matfrid Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Aldrig fastnat så mycket för Grateful Dead, men det finns andra hippies från den tiden och regionen som har en plats i hjärtat Jefferson Airplane - Somebody To Love http://www.youtube.com/watch?v=SNeexOTZjp8&feature=related Citera
bananuz Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Ingen superfavorit, men The Dead är ju alltid The Dead Citera
gdaily Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Kan ni inte yotuba lite låtar så man vet vad man ska lyssna på? Citera
brainslicer Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 fanns ju bara ett band på 60-talet CCR sedan kom 70-talet Suzi Q Citera
PinkFloyd Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Postad 23 November , 2008 Kan ni inte yotuba lite låtar så man vet vad man ska lyssna på? http://www.archive.org/details/gd1969-05-23.sbd.phunk1.74.sbefail.shnf Börja vid Dark Star, eller St Stephen om du är stressad. Lite svenska talanger, Morgan Ågren & Co 2:00+ in i filmen Citera
Recommended Posts