Gå till innehåll

PLO 50/100 Riversyn?


fredde80

Recommended Posts

Synar vi river här? Hans turnbet är det som gör mig så sjukt fundersam... eller är det ett vekbet med nöten för att försöka få mig att raisa så att han får in såsen? Har grubblat lite på denna handen nu några timmar =)

 

50.00/100.00 Omaha (PL) - den 19 november 2008 18:59:02

Karin 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: fiskfredde (11076.36)

Plats 2: bearass (10000.00)

Plats 5: 1gNgiLiVeT (38693.73)

Plats 3: use700 (52684.13)

1gNgiLiVeT lägg LM 50.00

fiskfredde lägg SM 100.00

** Giv **

fiskfredde [Qc, 8d, Qs, 6d]

bearass [N/A, N/A, N/A, N/A]

1gNgiLiVeT [N/A, N/A, N/A, N/A]

use700 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

bearass Höj till 350.00

use700 Lägg

1gNgiLiVeT Syna 350.00

fiskfredde Syna 350.00

*** Flop(Board): *** : [9c, Qh, Jh]

*** Bet Runda 2 ***

1gNgiLiVeT Satsa 1050.00

fiskfredde Syna 1050.00

bearass Lägg

*** Turn(Board): *** : [9c, Qh, Jh, Ac]

*** Bet Runda 3 ***

1gNgiLiVeT Satsa 900.00

fiskfredde Syna 900.00

*** River(Board): *** : [9c, Qh, Jh, Ac, 4s]

*** Bet Runda 4 ***

1gNgiLiVeT Satsa 4950.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju väldigt mycket på FI. Leder han verkligen ut flop med färgdrag/set mot 2 motståndare? Känns som de händerna checkar flop typ 90% av gångerna så därför borde det nästan bara finnas KT kvar i hans range. Eller möjligten TT med hjärterdrag som försöker sno potten på flop. Jag foldar iaf river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbiga är ju att han "vet" att du inte har nuts eftersom du inte slår om hans turnbet och därför kan han skjuta en salva till och hoppas på vik eftersom du "bör" vika 9/10 vilket gör det hela jobbigare imo. Jag hade nog övervägt en syn i alla fall. Inte instavik som många andra verkar tycka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pga av det skumma turnbettet känns det som >33% chans att vi leder så jag synar nog motvilligt. Ditt "uteblivna omslag" på hans veka turnbet gör det mer sannolikt att han försöker köpa potten med ett skott till..

 

I övrigt skulle jag spela den som du.

Att lägga pre, på flopp eller turn finns absolut inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar ju typ mycket lägre men hans skumma turnbet gör att jag lutar åt syn luktar ju som set som ska kolla om du fick stegen. sen pottar han helt plötsligt river ?????

 

Jag hade nog provat ett omslag på turn. Men det är klar man förvandlar sitt set till en bluff då han bara synar med bättre händer.

 

svårt. vette f-n om inte syn turn, syn river är bäst här?

 

Han kan ju ha T8 också och fega ur på turn för att få tillbaka självförtroendet när du "bara syna" turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ooo så readberoende:-D

men turnbeten minskar chans för nakennöt vs nöt med tillägg/se billig river med drag eller ickenöt träff (vilket egentligen är viktigast att tänka på om man tänkt sig bluffa scarecards på river).

starkbet river = mer troligt med nuts å tillägg.

 

handen e ologisk nästan vad han än har, i alla fall finns det ingen hand jag kan komma på att jag skulle tagit denna linje med.

 

108 eller nuts med tillägg tycker jag det iofs e helt ok spelat med även om turnbeten e tveksamt liten.

 

Med nått annat än 108 och nuts kan han inte värdebeta profitabelt på river.

å det e ju svårt att se någon vettig bluffhand på river än missat drag.

 

men det finns ju såklart dårar som kommer på att de ska bluffa med en showdownvärde hand här.

 

näe blir nog pass ändå, framförallt mot kompetent motstånd. mot svaga oberäknerliga spelare blir det syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn luktar; "jag har stegen men kan inte improva och det finns jättemånga hemska drag men jag kan ju inte checka så jag bettar 1/4 pott." Anledningen till att fold kan vara bra här att med den readen försvinner alla dina implicita odds (fi lägger varje gång du fyller upp) om du nu inte tänker reppa någon färg.

 

Edit: Kanske har direkta odds för syn på turn men min poäng gäller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill höja både flop o turn river.. flop går ej men turn e kanske höjning för jag tror det är oftare drag,suckerstegen eller lägre set än det är KT**.

Som spelat tittar jag upp honom kan vara värdebet med sämre hand..För övrigt hade jag åtminstone övervägt en river allin.

 

Håll dig ifrån Omaha för din egen skull

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...