Gå till innehåll

Nästnöten på river SvS 0,5/1


Ängeln17

Recommended Posts

Vad gör vi på river?

Fi har varit en synfisk tidigare och höjer sällan eller aldrig.

Jag köpte som vanligt in mig för 100BB.

 

 

Plats 2: --00.== (497.18)

Plats 3: buick72 (112.55)

Plats 4: Hero (197.70)

Plats 5: Perras 3 (94.59)

Ängeln17 lägg LM 0.50

Perras 3 lägg SM 1.00

** Giv **

 

Hero [:8c:, :Ks:, :Tc:, :Js:]

 

*** Bet Runda 1 ***

--00.== Syna 1.00

buick72 Syna 1.00

Hero Syna 1.00

Perras 3 Passa

*** Flop(Board): *** : [:Th:, :Kc:, :5s:]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Satsa 3.00

Perras 3 Syna 3.00

--00.== Lägg

buick72 Lägg

*** Turn(Board): *** : [:2s:]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Satsa 7.50

Perras 3 Syna 7.50

*** River(Board): *** : [:7s:]

*** Bet Runda 4 ***

Hero Tja, vad gör vi. Betar? Check/synar?Check/Foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi gillar att bluffa och/eller värdebeta tunt kan du check-raisa.

Om fi gillar att syna och bluffar nu och då kan du bet-syna.

Om fi gillar att syna och aldrig höjer utan nöt kan du bet-folda.

 

Mot de flesta fi's gillar jag check-raise men mot stationer brukar jag bet-syna.

 

Jag skulle vilja se ditt svar om det inte var en moderator som skrev frågan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se ditt svar om det inte var en moderator som skrev frågan

 

OT, men förstår inte vart du vill komma. Vad skulle jag tjäna på att "fjäska" för en moderator? Vill dom inte ha mig här får dom slänga ut mig. Jag tror iallafall att jag är +ev för forumet och jag tror att moderatorerna är av samma åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT, men förstår inte vart du vill komma. Vad skulle jag tjäna på att "fjäska" för en moderator? Vill dom inte ha mig här får dom slänga ut mig. Jag tror iallafall att jag är +ev för forumet och jag tror att moderatorerna är av samma åsikt.

 

My point being det är världens sämsta och totalt onödiga/tramsiga fråga och om det varit Mankan21 som skrev den istället skulle folk i allmänhet skriva MEEEEEEEEEEN ORKA, BANNA IDIOTEN, länka Rick Roll'd och massa annat skit. Var inte menat till dig personligen du var bara den första som skrev något (vilket var fjäskigt värre imo också men det är en annan 5:a)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My point being det är världens sämsta och totalt onödiga/tramsiga fråga och om det varit Mankan21 som skrev den istället skulle folk i allmänhet skriva MEEEEEEEEEEN ORKA, BANNA IDIOTEN, länka Rick Roll'd och massa annat skit. Var inte menat till dig personligen du var bara den första som skrev något (vilket var fjäskigt värre imo också men det är en annan 5:a)

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check fold är ju helt givet

 

My point being det är världens sämsta och totalt onödiga/tramsiga fråga och om det varit Mankan21 som skrev den istället skulle folk i allmänhet skriva MEEEEEEEEEEN ORKA, BANNA IDIOTEN, länka Rick Roll'd och massa annat skit. Var inte menat till dig personligen du var bara den första som skrev något (vilket var fjäskigt värre imo också men det är en annan 5:a)

 

Så det är därför du levlar i ditt första inlägg. Att någon kanske spelar micro och inte är pro på PLO och därför vill ha hjälp det kan du inte förstå? Hade det nu inte varit jag som startat tråden så hade jag varnat dig för trams eller nått liknande.

 

Ja, gillar pott pre. Rätt bra ifall vi kan få bort händer med högre färgdrag som en bonus.

 

Och ja, jag tror du är EV+?

 

Anledningen till att jag inte höjer (vilket kanske är fel iofs) är att på SvS 0,5/1 så får man 2-3 syner nästan jämt och desutom så vet jag att jag är för vek pre :oops:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är därför du levlar i ditt första inlägg. Att någon kanske spelar micro och inte är pro på PLO och därför vill ha hjälp det kan du inte förstå? Hade det nu inte varit jag som startat tråden så hade jag varnat dig för trams eller nått liknande.

 

 

 

Spelar ju ingen roll om du är noob eller grindar 100000/200000.

 

Faktum kvarstår att om randomtomte1 hade kommit in och gjort denna tråden så hade 50 pers (eurymech räknad 35gngr) hoppat på honom och skrivit massa irrelevant skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det absolut sämsta du kan göra är:

Check fold är ju helt givet

 

 

Jag spelar ganska passivt på dessa nivåer men om du sitter i CO och ett pottbet kanske ger dig positionen postflop så jag skulle potta pre här. UTG eller på blindarna synar jag bara (för vekt enligt många men på denna nivå)

 

Sen river så bet synar jag, draget kommer in backdoor och det ska mycket till att han ska råka ha bättre färg. troligare har han synat med två par set eller stegdrag. Även om du ibland kommer se nötfärgen men men.

 

Om han verkligen sitter med tvåpar eller set plus nötfärgdrag på turn borde han slå om redan på turn. Klart ett stegdrag plus nötfärgdrag på turn kanske han väljer att bara syna. Men han kommer ofta få in en sämre färg än din på turn och just för att den är backdoor vara benägen att tro att den här bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ju ingen roll om du är noob eller grindar 100000/200000.

 

Faktum kvarstår att om randomtomte1 hade kommit in och gjort denna tråden så hade 50 pers (eurymech räknad 35gngr) hoppat på honom och skrivit massa irrelevant skit.

 

OT:

Det är jag fullt medveten om och tro mig att vi försöker få bort sånt. Jag tycker jag delar ut varningar till höger och vänster i HA-delen (fråga Mjukis) men det vore mycket enklare om folk lärde sig använda rapportfunktionen på inlägg som är av den typ du nämner. Vi har lite svårt att hinna med och läsa alla inlägg som skrivs på PF nämligen.

 

När det gäller Eury så har han också blivit avstängd ett otal gånger för att han samlat på sig varningar i tät följd i olika trådar. Just för att folk rapporterat inläggen.

 

Sen har det nog en viss betydelse om en grinder 1000/2000 ställer denna fråga eller om jag som lirar 0,5/1 (lägsta nivån) gör det. Ungefär som att jämföra om en 5-åring eller en 50-åring frågar om varför det kommer vatten ur kran när man vrider på den.

 

Sist men inte minst. Jag har skrivit det i andra trådar i HA-delen och jag skriver det igen. Om man tycker frågan är dum/löjlig/enkel eller what so ever, så skriver man inget svar om man inte vill hjälpa frågeställaren.

Man skriver inte idiotinlägg eller levling eller något annat drygt. Det måste finna hundra saker som det är bättre att lägga sin tid på än att vara dryg/dum i en tråd.

 

 

Till Handen.

 

Klart han hade A-hög färg (och en T :roll: som han synat med på flopp) och jag betade ut ca 60% av potten och fick pottomslag i ansiktet. Vet att det oftast betyder nöten och funderade länge men valde till slut att syna.

 

Och tack alla som bemödat sig att svara och jag måste bli bättre på att höja preflopp med starka händer. Även om jag är oop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....

 

Klart han hade A-hög färg (och en T :roll: som han synat med på flopp) och jag betade ut ca 60% av potten och fick pottomslag i ansiktet. Vet att det oftast betyder nöten och funderade länge men valde till slut att syna.

....

 

Om han spelar så dåligt ska du inte bli förvånad om han slår om med Q hög färg här. :) bara o betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...