poker_a Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Tjena! Vad gör ni i HERO's läge i dessa tre händer? Tacksam för synpunkter, diskussion och motivering av era beslut. Vi börjar med att att vi inte har någon read på någon av fienderna. Hand 1: Table 'Bellaire': 400-400 No Limit HE (TournamentChips) Seat 1: holdem_guy (10 430 in chips) Seat 3: Pocketgun (3 442 in chips) Seat 5: HERO (3 258 in chips) Seat 9: pIaying4fun (2 870 in chips) (on the button) *** Blind Bet Round *** : holdem_guy : Post Blind (200) Pocketgun : Post Blind (400) Dealt to HERO: Ac Dealt to HERO: 2d Hand 2: Table 'Nagpur': 300-300 No Limit HE (TournamentChips) Seat 5: cwkszwola (6 775 in chips) Seat 6: allinorfold- (7 650 in chips) Seat 8: LeJayBX (3 180 in chips) (on the button) Seat 9: HERO (2 395 in chips) *** Blind Bet Round *** : HERO : Post Blind (150) cwkszwola : Post Blind (300) Dealt to HERO: 5s Dealt to HERO: 5h allinorfold- : Fold LeJayBX : Fold Hand 3: Table 'Sfax': 400-400 No Limit HE (TournamentChips) Seat 1: HERO (3 235 in chips) Seat 5: The Loukoum (4 550 in chips) (on the button) Seat 6: HellIsHome (5 443 in chips) Seat 7: sidfz (6 772 in chips) *** Blind Bet Round *** : HellIsHome : Post Blind (200) sidfz : Post Blind (400) Dealt to HERO: Ad Dealt to HERO: 7s Citera
dekutree Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 1. Fold, för dålig hand och inget jättedåligt stackläge. 2. Jättepush. 3. Push. Hyfsad hand och shortstack. Citera
eurythmech Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Fold OMFGSlårman$50utanattfattaattdethärärenuppenbarpush? Push Citera
Vrakman Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Fold OMFGSlårman$50utanattfattaattdethärärenuppenbarpush? Push Kanonmotiveringar... WP eury... Citera
poker_a Postad 18 November , 2008 Författare Rapport Postad 18 November , 2008 Hand 2 var mest med som en kontrollhand/kontrollfråga. Ja, uppenbar push såklart. Jag pushade alla tre händerna, men vart lite osäker på A2 handen. Kändes lite fel och tiltig. Men inte jättekul att folda heller... Men får nog göra det. Jag bustade i alla fall alla tre. I första mot AT i andra mot AK i tredje mot A8... I första handen, vilken hd pushar ni med om ni ens pushar händer där. Citera
Sideshow Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 I första handen, vilken hd pushar ni med om ni ens pushar händer där. A9+ KJ+ 66+ typ Citera
eurythmech Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Kanonmotiveringar... WP eury... Det är push/fold-händer. Motiveringar är överflödiga. Citera
Vrakman Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Det är push/fold-händer. Motiveringar är överflödiga. Coolt! Så du menar att det inte finns argument för fold eller vik? Man kan se ditt svar som ett facit? Det finns inga argument för push eller för fold utan det är ett enkelt obestridbart fakta??? Ärligt Eury, tycker du att du bidrar på nåt sätt när du håller på så här? Citera
eurythmech Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Bidrar? Eh, ja. Gör man som jag säger vinner man pengar. Det är klart att det inte finns mycket att argumentera om. Bara att ställa upp hds och simulera. Citera
Vrakman Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Bidrar? Eh, ja. Gör man som jag säger vinner man pengar. Det är klart att det inte finns mycket att argumentera om. Bara att ställa upp hds och simulera. LOL Citera
eurythmech Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Du får inte mer rätt för att du bankar huvudet i väggen. Jag fattar inte vad det är du håller på med? Vad tjänar det till om jag "motiverar" mig med "mot alla rimliga hd:ar är det här ställ/vik"? Citera
Vrakman Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Du får inte mer rätt för att du bankar huvudet i väggen. Jag fattar inte vad det är du håller på med? Copy paste? Vad tjänar det till om jag "motiverar" mig med "mot alla rimliga hd:ar är det här ställ/vik"? Och vad är anledningen till att du kommer fram till ställ i hand 3 men fold i hand 1? Jag tror att det var det TS var ute efter, inte massa random skitsnack om hu dum i huvet han är som inte fattar att det är jätteställ i hand 2! Jag vet att det där är din stil, men jag är ruggigt sjukt less på det. Det är tröttsamt att se dem i var och varannan tråd, och jag har svårt att se hur du bidrar. Själv tycker jag att vissa av händerna är svåra, framförallt första handen. Alla jämnstackade är ju regs på siten, och duktiga sådana, så vi kan ju möjligtvis få vägledning av det. De kommer ju syna relativt smalt, eftersom vi ställer UTG. Möjligtvis kan vi få dem att vika några fler händer genom att slå upp till 1200? Det som talar emot det är ju att vi inte vet nåt om CL och att han möjligtiv inte bryr sig om detta. Andra handen är vi ju först in med 8BB, så den är ju rätt given. Tredje handen är också lite knepig. Ställer vi alla ess här? I´m not so sure... Jag är inte helt klar över min linje här. Spontant känns det som en avvägning mot hur aktiva vi varit på sistone. Citera
SoderKrippa Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Vad sätter vi respektive FI på för syn-HD i sista handen? /SK Citera
dlinder Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Första kastar jag utan att tveka. A2 är bland det sämsta vi kan ha där, pushar mkt hellre K8 eller QT tex. Sista handen är rätt svår. Citera
SoderKrippa Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Första kastar jag utan att tveka. A2 är bland det sämsta vi kan ha där, pushar mkt hellre K8 eller QT tex. Sista handen är rätt svår. Håller med. Lekte lite med SNGPT tidigare, och har väldigt svårt å få ihop HDs hos FI som motiverar push i sista handen utifrån ICM iaf. /SK EDIT: TRAMS EDIT2: Tyckte völ att jag fick andra resultat nu än sist jag kollade. Fisk som jag är så Hade jag glömt "+" efter Axo-händerna. Med 77+,ATs+,ATo+,KQ+, eller t.o.m. 77+,AJs+,AJo+,KQ+ så är det marginellt EV- med push enl. SNGPT. Sjukt små marginaler dock... Citera
Vrakman Postad 18 November , 2008 Rapport Postad 18 November , 2008 Första kastar jag utan att tveka. A2 är bland det sämsta vi kan ha där, pushar mkt hellre K8 eller QT tex. Sista handen är rätt svår. Håller helt med, exakt det resonemanget har förts "vid sidan" av tråden angående hellre Kx. Citera
poker_a Postad 18 November , 2008 Författare Rapport Postad 18 November , 2008 Håller helt med, exakt det resonemanget har förts "vid sidan" av tråden angående hellre Kx. Håller med om att A2 pushen var dålig och onödig. På vilka grunder anser ni att ex QT eller K8 är bättre att pusha med? Och betyder hellre att ni tycker att man SKA pusha de händerna... ? K8 kan väl inte vara jättemycket bättre att pusha med? Citera
dekutree Postad 19 November , 2008 Rapport Postad 19 November , 2008 Håller med om att A2 pushen var dålig och onödig. På vilka grunder anser ni att ex QT eller K8 är bättre att pusha med? Och betyder hellre att ni tycker att man SKA pusha de händerna... ? K8 kan väl inte vara jättemycket bättre att pusha med? Orsaken till det är väl att du oftare än nåt annat får syn av ett bättre A, vilket gör sannolikheten större att du har två levande kort. Citera
dlinder Postad 19 November , 2008 Rapport Postad 19 November , 2008 Orsaken till det är väl att du oftare än nåt annat får syn av ett bättre A, vilket gör sannolikheten större att du har två levande kort. Dels det, och dels att K8/QT står sig bättre mot mediumpar. Citera
poker_a Postad 19 November , 2008 Författare Rapport Postad 19 November , 2008 Ja, det är ju sant. Tack till er som bidragit i diskussionen och analysen! Citera
Recommended Posts